gizmo45 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hei, Jeg driver med en oppgave på skolen ang. VBA sammen med Excel. Så skal jeg gjerne kunne skrive ut et regneark ved å trykke på en selvlagd knapp og også kunne velge antall kopier i et tekstfelt. Foreløpig har jeg kommet fram til følgende kode: Worksheets("Utskrift").PrintOut I dok. til PrintOut (Excel Help) ser det ut som at man kan angi antall kopier innen PrintOut(), så jeg prøvde følgende: Worksheets("Utskrift").PrintOut (copies=txtCopies.Value) Men det funker ikke, hvordan kan jeg gjøre dette? Som dere sikkert forstår er jeg en nybegynner på VB - men dette burde vel ikke være så vanskelig!? Lenke til kommentar
Rep Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det enkleste tror jeg er å gjøre det slik: On Error Resume Next ActiveSheet.PrintOut , , txtCopies.Text "On Error Resume Next" er med for at du ikke skal få feilmelding hvis brukeren avbryter utskriften. Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Det enkleste tror jeg er å gjøre det slik: On Error Resume Next ActiveSheet.PrintOut , , txtCopies.Text "On Error Resume Next" er med for at du ikke skal få feilmelding hvis brukeren avbryter utskriften. Takk for svar! Det var akkurat dette jeg var ute etter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå