Egil87 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei! Har 8800 Ultra XXX.. Men jeg må klokke det ned til jeg får vannkjøling. Hva skal jeg klokke ned for å få vekk artifacts? Memory bus eller core bus? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Tror du kan starte med core speed. Det er som oftest GPU som sliter grunnet varmen. Minnet blir kranglete om du klokker for mye mens det skal være døn stabilt på defautl hastighet. Endret 24. juni 2007 av perpyro Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Artifacts kommer 99% av gangene av minnehastigheten. Ved for høy core-hastighet vil pcen bare fryse. Du har foresten krav på nytt kort viss det gir artifacts ved stock hastigheter Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 OK da tok jeg feil. Tengte på den gangen jeg sleit med at PCen frøys i UT2004 med nytt kort. Men varmeproblemer er ikke nødvendigvis bare skjermkortets feil. Mangler det sirkulasjon i kassa så nytter det ikke om det det hadde vært verdens beste kjøler på kortet. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 hehe.. har 5 vifter som sørger for sirkulasjon i kassa, så det trenger jeg ikke tenke på. Men jeg så på Hw.no sin anmeldelse av dette kortet. XFX GR 8800 Ultra XXX, og de sa også at de måtte klokke ned kortet fordi de opplevde artifacts. Men de fikk det ikke før de kjørte 3D Mark 06 på 20xx X 19xx oppløsning med alt av eye candy på fullt da. Jeg får det når jeg spiller Stalker med alt på fullt og oppløsning på 1248 x 1024:( Det er kanskje litt uroende? Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Hmm.. Byttet kabel, la på ny goop (Silver 5) og la kablene bedre så det ikke er noen blokkering av airflow.. GPU ligger på 80 - 83 på full load... Er det for mye? Er masse artifact i alle fall...... Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Helt grei temp det, men så er det heller ikke GPU-en som er problemet. Problemet ligger i minnet, som endten er deffekt, eller ikke greier hastighetene de burde greie. Hvis jeg var deg ville jeg sendt inn kortet og fått nytt. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 aha... har kan man få nytt kort selv om man skrur av vifra og legger på ny pasta? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jada, så lenge du setter på samme kjøler skulle det gå greit. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Hei Igjen! Jeg klokket ned 15 Mhz på Core.. Og alle artifacts forsvant.. Kan det tyde på at den blir for varm? Syns det var litt rart at alt forsvarnt med en så liten justering.. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 En tråd pr. problem holder vel i massevis, eller? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Liker ikke den 8800GTX XXX versjonen jeg.. Såvidt jeg har hørt, har alle som har hatt det slitt med artifacts, eller at kortet i seg selv ikke fungerer bra nok. Har ikke noe imot XFX, men når det i mitt tilfelle er så mange jeg har hørt om som sliter med det, kunne de nok sikkert spart seg for den versjonen.. Min mening iallefall! Og til svar på trådstarters spm, still ned litt på begge, ellers vil jeg nok tenke memory... Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hei Igjen! Jeg klokket ned 15 Mhz på Core.. Og alle artifacts forsvant.. Kan det tyde på at den blir for varm? Syns det var litt rart at alt forsvarnt med en så liten justering.. 8942998[/snapback] Se det, da tok jeg feil. Min personlige erfaringer er vertfall at det er minnet som fører til artifacts, core fører til frysning eller dårligere ytelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvis du vil være på den sikkre siden kjører du det bare på standar GTX-frekvenser. Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Eventluelt det ja. Du kan jo gjøre det, og klokke det opp til der det ikek går mer, og heller kjøre 5mhz under det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Eventluelt det ja. Du kan jo gjøre det, og klokke det opp til der det ikek går mer, og heller kjøre 5mhz under det 8945390[/snapback] Eller eventuellt ta en optimeringstest i nTune for å finne den perfekte instilling. EDIT: Trådstarter ser ut til å ha funnet en midlertidig løsning på problemet til han for anskaffet vannkjøling. Da er det vel egentlig ikke så mye mer vi kan gjøre, hvis det da fremdeles er noe som ikke står klart for den overnevnte? Endret 25. juni 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå