Goofy1003 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 For en tid tilbake kjøpte jeg PCPro med en medfølgende DVD-plate,på denne platen lå ISO-filene til Mandrake 9. Jeg har nå fått brent ut ISO filene og lurer litt på om jeg ikke skal prøve det,jeg blåste støv av en 40gb jeg hadde liggende og fikk den igang. Så det jeg lurer på er: Jeg kjører nå en 80gb disk NTFS med Windows2000 og en 40gb FAT32 uten OS.Hvis jeg legger inn Mandrake på 40gb disken,hvordan vil dual-booten til 2000 virke da?Vil den virke i det hele tatt?Har dårlige erfaringer med innstalasjon av f.eks ett os basert på 9x kjernen etter instalsjon av ett annet OS basert på NT Lenke til kommentar
Invert Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Da vil du få et valg om å innstallere en boot loader, lilo eller grub, de laster inn operativsystemet og finner vel som regel windows versionen din og lager det som et eget valg når du starter opp Har selv hatt dual boot: winxp/linux, win2k/linux, win98/linux og alltid har det fungert bra Lenke til kommentar
Goofy1003 Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Takk for kjapt svar Det var en ting jeg lurte på,det var 2 ISO-filer.Men jeg ser i linuxbutikken.no att det i pakken følger med 3 cd'er,er det noen som vet hva slags ekstra programmer/funksjoner som ligger på den siste cden? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Mest sannsynlig ligger det sourcecode på siste cden...er ivertfall sånn med cd4 og 5 til redhat Har innstallert mandrake'en som du skal innstallere nå det gikk helt fint med 2 cder fikk det i samme blad, men det ble for brukervennlig for meg he he Lenke til kommentar
Blod Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Takk for kjapt svar Det var en ting jeg lurte på,det var 2 ISO-filer.Men jeg ser i linuxbutikken.no att det i pakken følger med 3 cd'er,er det noen som vet hva slags ekstra programmer/funksjoner som ligger på den siste cden? på den 3. cd'n ligger det flere språk, deriblandt norsk Lenke til kommentar
Goofy1003 Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 OK. Er det mulig å legge inn ett annet språk enn Engelsk etter instalasjonen,eller blir det låst til install-språket?Får ike cd3 før om ett par dager. og en ting til,jeg tenkte jeg skulle laste ned nVidia driverne før jeg starter installen av Mandrake,men det var så mange forskjellige til MD9 att jeg ble i tvil om hvilken versjon jeg har Edit: Hvilket filsystem burde jeg kjøre på "linux-disken",er for øyeblikket Fat32.Vil dette systemet funke eller bør jeg konvertere til noe annet? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Som filsystem burde du ha ext2 eller ext3 (ext3 er loggførende), og du trenger en swap partisjon på 1,5*ram. Det meste kan innstalleres etter innstallasjon sånn som jeg har skjønt det, alt er ikke like lukket som med windows man er selv styrer av datamaskinen sin med linux funware.moo.no er siden min og der har jeg forklart innstallasjon av nvidia driverne og sourcen ligger der da er det samme hvilken linux du har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå