Gå til innhold

To Oslobilder fra nybegynner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første synes jeg det er unøvendig med to linker til bilder, framfor å legge de inn her. Sparer oss andre for litt arbeid om en slipper nye vindu med bildene. Nok om det.

Det første er for meg altfor rotete. For mye som skjer, og de greinene i forgrunnen ødelegger mye.

Om det var løvet du prøvde å ta bilde av, burde du kanskje hatt mer løv og mindre gjerde i det bildet. Forsåvidt fint med hun jente oppe til venstre.

Lenke til kommentar
For det første synes jeg det er unøvendig med to linker til bilder, framfor å legge de inn her. Sparer oss andre for litt arbeid om en slipper nye vindu med bildene. Nok om det.

Det første er for meg altfor rotete. For mye som skjer, og de greinene i forgrunnen ødelegger mye.

Om det var løvet du prøvde å ta bilde av, burde du kanskje hatt mer løv og mindre gjerde i det bildet. Forsåvidt fint med hun jente oppe til venstre.

8932091[/snapback]

Å laste opp to bilder med tregt internett tar over 10 minutter, derav linkene.

Selv om det egentlig var den fine fargen på løvene i kveldssola som fikk meg til å ta bildet, så syns jeg det er litt overraskende at du nevner gjerdet da jeg syns dette i kombinasjon med løvene fra denne vinkelen ble ganske fint.

Jeg synes likevel at bildet totalt sett er litt kjedelig, men for meg virker det heller som om det er fortauet enn gjerdet som er problemet. Noen som har tips om hva som kunne vært gjort for å gjøre bildet mer interessant?

Lenke til kommentar

8932231[/snapback]

Hmm.. har du sendt dem med post til flickr? :hmm:

Men over til bildene. Noen ganger fungerer det å ha grener sånn over motivet. Men her syns jeg det ikke passet. Om hun jenta ikke hadde vært der og de ikke var så uklare kunne jeg kanskje vært enig i å ha det med. Når jeg ser på bildet ser jeg med en gang på han med flagget. Det er vel han som er motivet syns jeg. Og da er hun jenta i veien.

Det andre bildet har jeg ingen kommentar til.

Lenke til kommentar

8932231[/snapback]

Hmm.. har du sendt dem med post til flickr? :hmm:

8932327[/snapback]

Jeg har litt vanskelig med å forstå hensikten med slike innlegg. fra å ha lastet opp bildene til flickr har jeg erfart at dette tar ca 10 minutter. Derfor legger jeg istedet inn en link. Ved å klikke på linken får i hvert fall jeg opp et nytt vindu som jeg kan lukke igjen når jeg ikke har lyst til å se på bildet lenger, noe som for meg ikke virker som voldsomt mye arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med pybalto/and_mit, jeg kommenterer i utgangspunktet ikke bilder som kun er lagt ut med lenke. Hvis du ikke gidder å bruke tid på å tilrettelegge for kritikk, gidder jeg heller ikke bruke tid på å svare. Hvis man absolutt skal fiske etter visninger på flickr og deviantart kan man laste opp et bilde på 800x600 og heller legge ved en link til en større utgave. Det burde gå greit også for utålmodige sjeler med tregt internett.

Det er nå min mening, det er lov å være uenig...

Endret av abraxa
Lenke til kommentar
Jeg er enig med pybalto/and_mit, jeg kommenterer i utgangspunktet ikke bilder som kun er lagt ut med lenke. Hvis du ikke gidder å bruke tid på å tilrettelegge for kritikk, gidder jeg heller ikke bruke tid på å svare. Hvis man absolutt skal fiske etter visninger på flickr og deviantart kan man laste opp et bilde på 800x600 og heller legge ved en link til en større utgave. Det burde gå greit også for utålmodige sjeler med tregt internett.

Det er nå min mening, det er lov å være uenig...

8932974[/snapback]

Ikke gidder å tilrettelegge? Hva slags datamaskiner er det folk har som gjør det til mye arbeid å klikke på en link?

Det er uansett tydelig at et flertall at folk som poster på dette forumet er mer interessert i å plukke på folk for ubetydelige småting enn å diskutere hverandres bilder. Og: fiske etter visninger på flickr?; Hvorfor skulle jeg bry meg med hvor mange visninger jeg har på flickr?

Jeg får vel heller holde meg borte fra dette forumet i fremtiden selv om det betyr at jeg går glipp av abraxas dyrbare kritikk. Er det noen som kjenner til et annet forum der folk er mer interessert i fotografering enn flisespikkeri?

Lenke til kommentar

Slapp av med deg. Eneste jeg prøvde på, var å hjelpe deg til å forstå at det er MYE lettere å få tilbakemeldinger om du gjør det lettere for folk å se bildene. See?

Sorry at jeg prøvde å hjelpe deg. Foto.no er en plass du kan ta en titt om du virkelig ikke vil henge her mer...

Lenke til kommentar

Nei.. det jeg gjorde var jo bare å prøve på en spøk.. Men jeg sere jo at det ble feil. Ikke alltid at folk leser det man prøver å skrive.

Jeg har ikke noe problem med å kikke på linker. Faktisk så åpnet jeg bildene flere ganger for å se på dem igjen. Jeg syns vi skal la dette OT ligge.

(Her er forresten ett meget bra program til å forminske filer. Om noen er innt. i det.)

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Jeg får vel heller holde meg borte fra dette forumet i fremtiden selv om det betyr at jeg går glipp av abraxas dyrbare kritikk. Er det noen som kjenner til et annet forum der folk er mer interessert i fotografering enn flisespikkeri?

8933359[/snapback]

Jeg skulle selvfølgelig ha latt denne saken dø, men jeg klarer rett og slett ikke å la være og komme med en siste kommentar...

Det er nok av tråder som slåss om oppmerksomheten her inne, ofte kan det være et titalls nye siden siste gang jeg var innom. Jeg kikker stort sett på alle sammen, hvis det er noe som fanger interessen kan det hende jeg tar meg tid til å skrive et innlegg, ellers går jeg videre til neste. Når det da er tråder som består av 1-10 linker til en annen side, og som i tillegg har en intetsigende tittel, så gidder jeg rett og slett ikke klikke meg innom alle bildene for å se om det er noe spennende. Vi var flere som kommenterte dette på saklig måte i denne tråden, noen hadde til og med tatt seg tid til å kommentere bildene på en ordentlig måte, men det ble tydeligvis mottatt som en majestetsfornærmelse. Når det er flere hundre som er innom de fleste trådene her så synes jeg det er normal høflighet å presentere bildene sine så enkelt og oversiktlig som mulig, selv om det tar deg 10 minutter å laste opp bildene (saklig).

Jeg tror de fleste her inne ser på det som et privilegium å få kommentarer på bildene sine, men du er tydeligvis av en annen oppfatning.

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker oppmerksomhet, så må man yte litt service til publikum. Man ber tross alt om at man vier oppmerksomhet til sine arbeider, og da må man legge forholdene til rette. Dette er nemlig et fotoforum, ikke et forum for datanerder.

Det er den prinsipielle siden av saken. Når trådstarter åpenbart sitter på en treig ISDN-linje eller værre, så synes jeg vi skal ha forståelse for det.

Bildet er forøvrig et helt all right pressebilde, skarpt og tydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...