Gå til innhold

En linux distro til en gammel pc

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke fikk noe svar på linux1.no så spør jeg her..:

Har en veldig gammel pc her som jeg vil ha linux på.

Men så er det sånn at jeg ikke har fler brennbare cd'er. Så tenkte jeg at jeg kunne prøve og sette den hardisken jeg skal ha i den gammle pcen i en annen pc jeg har. Jeg skal bruke pcen som en http server, så trenger en distro som ikk drar for mye som har muligheter for å drive hjemmeside server med ftp, php og mysql og noe annet vis det er nødvendig.

Men vis jeg finner den distroen jeg kan bruke til den pcen så går det vel an på en måte og montere den på hardisken jeg bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes en del tråder som omhandler distro valg til eldre maskiner allerede, bare å søke eller titte litt nedover lista.

Men når man stiller slike spørsmål så er det alltid veldig kjekt å få vite spesifikasjonene på maskinen, hvor mye minne, cpu hastighet osv

Lenke til kommentar

Men så er det jo sånn at jeg ikke har fler cder og brenne på(får ikke kjøpt cder for om 1 måneds tid).

Jeg tenkte jo på at om det var mulig og få en eller annen distro over på hardisken fra win xp?

Edit:Ops misforstod litt ^^

Edit2: Jeg bruker minne brikken min til det jeg siden jeg ikke har noe cder og brenne det på..

Endret av dannyboy_1992_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...