Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Komponentsett og 10" elementer.

Anbefalte innlegg

Er ute etter et komponentsett, billig og bra.

Størrelsen kan være 6.5" og 5.25"

Har sett på disse settene der jeg egentlig regner med Hertz sitt er best:

Hertz DSK 165

Fusion EN-CM65

Lightning Audio S4.65C

SPL Dynamics SD6.2

MDS - Fanatic FCS625

Skal også ha ENTEN:

2stk 10" elementer til denne kassen (kjøpt for 200kr for å slippe bryet med å lage kasse selv), altså elementer som spiller bra i liten kasse.

ELLER:

Om noen vet om noen Bra og billige ferdige bandpass kasser så gi gjerne tips (har sett på Fusion sine alternativer men de virker litt svake mtp effekt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, har du sett på SoundStream sine komponentsett? De spiller svært bra i forhold til prisen, behagelig og klar lyd. Kan også anbefale 10" utgaven av Magnat Express. Jeg har 12" utgaven, og er svært fornøyd med de, de er oppgitt 200 watt rms, men er sikker på jeg kunne kjørt 500 watt på hver.

Bare kjøp ei tom, ferdig kasse og sett elementene inn i. Rævspiller den proson kassa med en skikkelig forsterker.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Men spiller Soundstream sine såpass mye bedre enn f.eks Hertz sitt komponentsett at det kan forsvare nesten dobbel pris?

Tviler sterkt på at en annen kasse vil "rævspille" proson kassen så lenge elementene passer til størrelsen, så den beholder jeg (har forsterket den) om jeg ikke går for en bandpass kasse.

Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg med en annen, mer optimal kasse da, syns den kassa der var utrolig liten til to 10-tommere. Jeg tok kanskje litt hardt i siden jeg er Magnat-fanboy, hehe.

Men uansett, jeg har hørt et komponentsett fra soundstream til 1800,-, og det hadde rett og slett hifi-lyd, ble helt imponert over hvor behagelig det var å høre på. Det hadde faseplugger i mellomtonene for å gi bedre lyd i det øvre mellomtone-området. Jeg syns nå det var god lyd i forhold til prisen hvertfall, med tanke på at de spilte så bra, bare drevet av en CD-spiller, og ikke effektforsterker.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...