Mr. Floppy Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg er ganske uerfaren når det gjelder mp3-spillere, så jeg lurer litt... siden Creative Zen Stone ikke har display, egner den seg da for å spille lydbøker? Er det noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hvorfor skulle den ikke egne seg? Lydbøker er da som regel bare vanlige lydfiler, feks. mp3. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har aldri hatt en mp3-spiller - det er derfor jeg spør. Joda, jeg vet at lydbokfiler er vanlige lydfiler, og at det teknisk ikke er noe i veien for å spille dem på en Zen Stone. Det jeg lurer på er mer i retning av hvorvidt det er praktisk å gjøre det. Jeg tenkte kanskje at det blir vanskelig å finne frem til det punktet hvor jeg avsluttet lyttingen forrige gang. Eller starter spilleren der jeg slapp? Finnes det bokmerker i mp3-spillere? I Zen Stone også? Eller begrenser mangelen av display slike muligheter? Det er altså slikt jeg lurer på. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg vet ikke hvor vanskelig det ville bli. På min Zen Vision:M er det slik at hvis jeg slår av spilleren, husker den hvor langt jeg var kommet i det sporet jeg hørte på sist. Slik at den begynner der når den blir skrudd på igjen. Men et bedre alternativ for deg vil nok være Zen Stone Plus Link<-Her kan du se spesifikasjoner og lignende. Denne er like stor, men har også skjerm, klokke, radio, diktafon osv. (se linken over) Bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Men et bedre alternativ for deg vil nok være Zen Stone Plus Link<-Her kan du se spesifikasjoner og lignende. Takk for link, SRD - jeg har allerede lest den tråden. Grunnen til at jeg vurderer Zen Stone er først og fremst prisen. Jeg ser ikke per i dag at jeg har det helt store behovet for en mp3-spiller, så den virket som en grei inngangsbillett til mp3-verdenen. Zen Stone Plus blir vel dobbelt så dyr (eller?), og i det prissjiktet er det vel flere spillere som må vurderes. Litt OT: Er det noen forskjeller (annet enn utseende) på Creative Zen Stone Plus og Creative Zen Nano Plus? Nano Plus finnes jo allerede i butikken til ca. 450 kr. Lenke til kommentar
SRD Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Men et bedre alternativ for deg vil nok være Zen Stone Plus Link<-Her kan du se spesifikasjoner og lignende. Takk for link, SRD - jeg har allerede lest den tråden. Grunnen til at jeg vurderer Zen Stone er først og fremst prisen. Jeg ser ikke per i dag at jeg har det helt store behovet for en mp3-spiller, så den virket som en grei inngangsbillett til mp3-verdenen. Zen Stone Plus blir vel dobbelt så dyr (eller?), og i det prissjiktet er det vel flere spillere som må vurderes. Litt OT: Er det noen forskjeller (annet enn utseende) på Creative Zen Stone Plus og Creative Zen Nano Plus? Nano Plus finnes jo allerede i butikken til ca. 450 kr. 8936126[/snapback] Nano Plus har et AAA-batteri isteden for et innbygget. Så tror jeg også Zen Stone (plus) har bedre knapper/knappe opppsett. Test av Nano plus Så er jo det størrelsen: Nano plus: 6,55 x 3,35 x 1,3 cm 22Gram Zen Stone plus: 5,56 x 3,54 x 1,28 cm(BxHxD) 21Gram Zen Stone: 5,37 x 3,53 x 1,28 cm(BxHxD) 18gram. Jeg kan se om finner noen flere mp3spillere som tilfredsstiller kravene dine, men tror det blir vanskelig. Lenke til kommentar
erikskon Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg er ganske uerfaren når det gjelder mp3-spillere, så jeg lurer litt... siden Creative Zen Stone ikke har display, egner den seg da for å spille lydbøker? Er det noen som har prøvd dette? 8931823[/snapback] Jeg har prøvd å benytte lydbøker på mp3 spiller uten skjerm og det er håpløst. Jeg vil si at lydbøker er det beste argumentet som finnes FOR skjerm på små mp3 spillere. Du har ingen garanti for hvordan spilleren organiserer filene dine og noen bøker består av uendelig mange små filer, da har du et problem om de blir stokket i hulter og bulter (ja jeg vet hva random funksjon er og det er ikke det som gjør det). For det andre har du ingen garanti for at spilleren kan huske hvor du var, og om du må skifte batteri husker den det i alle fall ikke. Altså; JA kjøp en med skjerm. Sjekk ut eldre creativ nano med skjerm som går billig for tiden. Du bør vel kunne fine en 1gb til under 400 snart (?). Lenke til kommentar
SRD Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Altså; JA kjøp en med skjerm. Sjekk ut eldre creativ nano med skjerm som går billig for tiden. Du bør vel kunne fine en 1gb til under 400 snart (?). 8964063[/snapback] Hvorfor skal han kjøpe Nano med 1GB til 400 når han kan få Zen Stone Plus med 2GB til 466kr Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Men Zen Stone Plus er jo ikke ute ennå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå