Atald Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Snedig er så altfor sjelden i bruk. Endret 10. september 2007 av Atald Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Si ikke det, jeg bruker "snedig" mange ganger om dagen Få inn fler ord og uttrykk da, dette er morsomt Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har også begynt å bruke snedig alt for ofte. Gir Snedige ting du lurer på skylden. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Er en del perler i DD&Co óg, bl.a. uttrykket "en lykkens pamfilius" som støtt og stadig ble benyttet om fetter Anton, vet ikke hvor ofte det er å se nå lenger, men var ikke så rent sjelden det sto på trykk rundt midten av det glade nittitall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har nå begynt å bruke "Det medfører riktighet" i en del dialoger med andre personer. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ufattelig stilig å si det, fikk en del rare blikk sist gang jeg sa det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Adjektivet tussig. Betyr visst slitsom(t) eller noe slikt. Jeg trodde det var noe a la pussig, men det var det visst ikke. Uansett bruker jeg det titt og ofte nå for tiden. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Forveten - nysgjerrig Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Er ikke sikker på om dette er noe som har gått ut av bruk, ei heller om det er korrekt norsk grammatikk. Trasig. Som i "Det var trasig med Thomas Hansen, du. Tenk seg til, død i en alder av 31 år" Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Denne tråden er jo en gullgruve! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 "Virak" hører man ikke så ofte lenger. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Er ikke sikker på om dette er noe som har gått ut av bruk, ei heller om det er korrekt norsk grammatikk. Trasig. Som i "Det var trasig med Thomas Hansen, du. Tenk seg til, død i en alder av 31 år" Trasig har ikke gått ut av bruk her. Kan godt høre at noen syntes andre er trasig på håret, trasig kledd og lignende. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Trasig brukes ofte i Trøndelag Tussig også. Så at det har gått ut av bruk er bare sludder og pølsevev Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Trasig brukes ofte i Trøndelag Tussig også. Så at det har gått ut av bruk er bare sludder og pølsevev Akk. Og her som jeg trodde at jeg kom på et ord som var sånn passe løye Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ufattelig stilig å si det, fikk en del rare blikk sist gang jeg sa det. 9468968[/snapback] Mange som ikke skjønner en ting når språket bli brukt "korrekt". Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Søren klype. Sikkert nevnt før. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Trasig er jo et ytterst festlig ord i mine øyne..! Bevares.. Hører det ordet egentlig ganske sjeldent.. Må begynne å bruke det! Endret 11. september 2007 av Andy-P Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg syns "forstemmende" og "forsmedelig" er barske ord, sjelden jeg ser de der i bruk. Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Et uttrykk som jeg nettopp opplevde: Jeg eide en i IKT-timen og han trengte hjelp. Jeg var "opptatt". Han sa: "Jeg føler meg uglesett " Den har jeg ikke hørt på lenge Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Uglesett? Hva er morsomt med det? Det er jo et vanlig ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå