Isbilen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Uteligger, landstryker, fattiglus, etc ... lasaro'n m1 (fra it., eg 'fattig, spedalsk person', av det bibelske navnet Lasarus, jf *Luk 16,19 f) fillet, forkommen person, tigger Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Ja, håret mitt så ut som en sånn en før >_> Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ja, håret mitt så ut som en sånn en før >_> 8933016[/snapback] Haha Har du flere ord og uttrykk? Noen du mener er "utrydningstruet"? Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Håndas (Ikke sikker på stavemåte) til hverdags. Eks. "Det er bare sånne klær du bruker til håndas." Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Håndas (Ikke sikker på stavemåte) til hverdags. Eks. "Det er bare sånne klær du bruker til håndas." 8933472[/snapback] Aldri hørt om den.. Men ok. skriver den ned jeg, Lenke til kommentar
Sidemaal Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Kla008, hva skjer med at du skal bruke den Julenissesmileyen ? Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Er ikke den fin da..? Vi startet en Juletråd, men den ble stengt! Så vi må vise at den betyr noe for oss.. Nisse er jo litt gammelt ord... Edit: Glemte Endret 24. juni 2007 av kla008 Lenke til kommentar
Lodve Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei, hva betyr disse ordene? Rystere Dedisere Forvalte Plaprer Digresjon Selvmedlidenhet Miste fatningen – Sideskille Lesse Innsette Evangeliet - Gråtkvalt- Kansellere - Innsette - sikte til – Sinnssvake – Lenke til kommentar
Q-Bert Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Vet ikke... Noen som kan hjelpe..? Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Plapre - Bable/Mase/Snakke fælt. Miste fatningen - Bli gal/sprø Lesse - Eks. lesse på stolene i en tilhenger, da laster du stolene i en tilhenger. Gråtkvalt - Gråte fælt. Kansellere - Avlyse. Sikte til - Eks. "Jeg sikter til den gangen du neste kjørte på meg med bilen din!" Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei, hva betyr disse ordene? Rystere Dedisere Forvalte Plaprer Digresjon Selvmedlidenhet Miste fatningen – Sideskille Lesse Innsette Evangeliet - Gråtkvalt- Kansellere - Innsette - sikte til – Sinnssvake – 8934614[/snapback] Denne tråden dreier seg om glemte ord og uttrykk, ikke helt vanlige ord som de ovenstående. Mulig du har glemt dem, eller aldri har kunnet dem, men i så fall foreslår jeg at du skaffer deg en bra ordbok. Lenke til kommentar
Lodve Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Disse ordene har jeg slått opp i ordboka, men har ikke helt forstått dem ettersom ordboka ikke gir en skikkelig forklaring på disse ordene. Derfor trenger jeg en enklere forklaring på disse ordene som jeg håpet på noen av dere kunne gjøre. Men jeg skjønner selvfølgelig at det er feil å poste ut en mengde vanlige ord i denne tråden. Endret 24. juni 2007 av Lodve Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg likte denne listen.. Håper den blir lang! Kommer ikke på noe i farten.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 søren klype dæven døtte stinn brakke saft suse (donald?) klam i hakket sild i tønne kontor rotte slibrig pipelort vittigper rundbrenner konstabel bakesnakkvendt Du store min, hvor stor er din? Du ska itte trø i graset, røk det eller en stygg en Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan dem gå kan dem få Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 "Dog" er et fint glemt ord. Jeg bruker det mye. Lenke til kommentar
Luddezor Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 søren klypedæven døtte stinn brakke saft suse (donald?) klam i hakket sild i tønne kontor rotte slibrig pipelort vittigper rundbrenner konstabel bakesnakkvendt Du store min, hvor stor er din? Du ska itte trø i graset, røk det eller en stygg en Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Kan dem gå kan dem få 8968061[/snapback] Sild i tønne = Like shootin' fish in a barrel. ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Kanskje noen har sagt det alt: "Om forladelse" Lenke til kommentar
Thend Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Sild i tønne = Like shootin' fish in a barrel. ? 8969312[/snapback] Nei. Sild i tønne betyr at det er trangt. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 "Dog" er et fint glemt ord. Jeg bruker det mye. 8969301[/snapback] Det er det aldelses ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå