Prologue Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Kan noen gi meg en forklaring/beskrivelse på hvordan man benytter ordet/uttrykket 'hel ved' ? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg mener at "hel ved" betyr at noe er lagd i ett stykke. Ellers er vel ikke dette et glemt ord eller uttrykk som denne tråden handler om, men et uttrykk man hører jevnlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ordet fjong kan jeg ikke se er nevnt. Eksempel: "Nå var du fjong og fin", "hun var fjong". Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kanskje det rett og slett skyldes at fjong ikke er glemt ennå? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. august 2015 Del Skrevet 31. august 2015 Så en film i jula hvor det i underteksten stod "snydenstrup". Jeg er ikke sikke rpå hva som ble ment da filmen var italiensk. En som snyter og svindler? Lenke til kommentar
Alien Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 På ungdomsskolen brukte alle i klassen ordet "rundbrenner" om alt og alle de mente byttet kjæreste for ofte. Jeg bruker ordet "svært" i dagligtale og skriftlig. "Du store alpakka" har jeg hørt veldig ofte gjennom hele livet. Hmm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå