Bear^ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Noen som har hørt "skomskot" før? Bruker det faktisk jevnlig men mange ser ut til å ikke ha en anelse hva det betyr. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hva betyr det? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Brukes f.eks om noen sklir bortover isen eller om noen for fort ut av døren. "Han for som et skomskot over isen" Slik jeg bruker det i alle fall. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Eg bruker ein drøss av disse orda. I Stavanger har med mange slike ord. Og dei facinerer meg. Lenke til kommentar
Tumblebee Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mulig jeg bare er gammel, men det var bare 1 ord på listen i første post jeg ikke vil si var relativt vanlig <{POST_SNAPBACK}> Tror vel snarere det er de fleste andre her som er for unge, slik at de ikke kan alle de vanlige ordene de anser som "glemte". Ungdommen har utvilsomt et mye fattigere språk enn oss voksne. Dette er da ikke riktig, jeg er 22 år og har hørt, samt bruker de fleste av orda som er nevnt her, dette har vel mye med hvem man snakker med og hvor man bor i landet. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Da er du utvilsomt et hederlig unntak. Lenke til kommentar
KBØ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Morsom tråd! Ord: Grobian, liflig, svinepels(er) Utrykk: Vokt din munn, grobian! Tyst, kvinne! En smule. Vel talt! Er ikke sikker på om den siste er så vanlig lenger, men det får så være. Kommer ikke på flere i farten. Angående kumpaner, skriver ikke det kumphaner? Endret 18. januar 2009 av KBØ Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j Lenke til kommentar
klatten00 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg sier jøss ofte, og de engelske versjonene jeez og jeezes. Svært, meget, særdeles og nokså er ord jeg sjeldent hører. De hører vel alle med i det gamle karaktersystemet Jeg sier ofte at noe er "meget pent". Det er utrolig gøy og si det, for alle kommenterer det. Samtidig vil jeg legge til et gammelt slangord jeg fikk høre om. "Metsjes" skal visstnok bety fyrstikker... Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hvorfor i all verden er det noen som kommenterer at du sier "meget pent"? Det må da være den aller mest vanlige måten å fortelle at man synes noe er meget pent? Lenke til kommentar
klatten00 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Hvorfor i all verden er det noen som kommenterer at du sier "meget pent"? Det må da være den aller mest vanlige måten å fortelle at man synes noe er meget pent? Fordi det høres utrolig unaturlig ut i min dialekt... Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det framgikk ikke av innlegget ditt at du snakker en sær dialekt. Vi som holder til på Østlandet, ville iallfall aldri kommentert at noen sa "meget pent" med mindre det var ironisk ment og sagt om noe meget stygt. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Flabergastisk (Fantastisk ord som nå er i aktiv bruk!) Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) "NÅ BLE JEG VRED!!!" Er ordet vred tatt? "Han var svært arg." Legg til. Vel, me har jo eit ord for penis: Tisselur Ingen på skulen min har høyrt om noko sånt før... Eit ord for ulv som aldri blir nytta: Varg Og så har me slangordet for fyr/dude/liten gutt som vart nytta mykje for 10 år sidan: Kis Endret 29. mai 2009 av Norvegisk Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Så en film i jula hvor det i underteksten stod "snydenstrup". Jeg er ikke sikke rpå hva som ble ment da filmen var italiensk. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 "Goddag mann økseskaft" Ett utrykk jeg sjelden hører i disse dager. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Takk for gildet. ALtså, takk for maten. Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Tykkjer "Sånn går no dagane" blir brukt alt for lite. I den rette situasjonen er det heilt fantastisk, patetisk morosamt. Og også "Årre heite mi ti" og liknande. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg syns "god dag" brukes for lite. Bare "hei" og "hallo". Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Noen ord som blir brukt lite: Plausibel, overdådig, tunglynt, særs og endog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå