Jørgen Sørheim Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Druse = slå. Hørte det veldig mye på åttitallet, "eg skal druse til han". Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Eller å druse til ballen på fotballbanen. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ah, når dere sier det har jeg hørt det bli benyttet på begge måtene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Eller å druse til ballen på fotballbanen. Denne kjenner jeg igjen, veldig godt. Heldigvis ikke brukt særlig mye i dag. Lenke til kommentar
granny Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Håndas (Ikke sikker på stavemåte) til hverdags. Eks. "Det er bare sånne klær du bruker til håndas." Lurer litt på om det ikke heter "hårdags"?? Husker min gamle fadder brukte det en del.. :!: og har ikke hørt det på lenge.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Artig tråd dette! Mange morsomme ord! Lenke til kommentar
granny Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Her jeg bor så sier de "glumsk" om noe som er grådig - voldsomt e.l. Det er et ord jeg ikke har hørt andre bruke. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 glumsk høres ut som en variant av glupsk som er et vanlig ord Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 jeg bruker de fleste ordene trutt og ofte jeg.. Særdeles mye pokker går det i, om jeg tråkker i salaten (ofte!!) Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 jeg bruker de fleste ordene trutt og ofte jeg.. Særdeles mye pokker går det i, om jeg tråkker i salaten (ofte!!) Haha det var to grove setninger, ingen tvil om det.. Hadde norsk heldagsprøve i dag og prøvde å hente frem så mange av disse ordene som mulig.. Ble faktisk ganske festlig.. Btw: Hvis noen bruker ordet druse (som å slå eller sparke hardt på ball eller mann eller liknende) så blir de sett veldig rart på.. Hvertfall i mitt nabolag.. Som jeg tror er litt normalt.. Tja.. Nice Atald.. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Det er stil når en bruker ord sånne ord. *Memorere: "Diskutere pavens skjegg", likte den* Bra jobbet foresten, atald! Endret 14. november 2007 av Blackslash Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 *Memorere: "Diskutere pavens skjegg", likte den* Remind me, please.. Lenke til kommentar
granny Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 glumsk høres ut som en variant av glupsk som er et vanlig ord Har ikke noe med å være glupsk å gjøre nei... ikke grådig på den måten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 *Memorere: "Diskutere pavens skjegg", likte den* Remind me, please.. Når du snakker om pave: "Jukse pave!" Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Juksepave er utvilsomt en glemt glose i mitt vokabular.. Aktiviseringsprosess pågår.. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 *mine innlegg* skulle ønske jeg fant denne tråden i går slik at jeg kunne ha brukt det på norsktentamenen min. Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hvis det ikke enda er nevnt: Svunnet Hen - Forsvunnet Luske seg Frem - Snike seg frem Sette livet til - Dø Harm - Sint Knebled - Knytt (eller knyten fast, er ikke sikker på bøyning) Streife - Vandre, eller gå. Egenhendig - Jeg selv (f.eks jeg egenhendig skapte) Alle disse ordene er hentet Fra Dimmu Borgir-tekset. Man lærer seg avanserte norskord av å høre på dimmu : p Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Trodde ikke streife var å vendre eller gå... Blir vel mer som "En tanke streifet meg"... http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...k=begge&s=n Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Eller å druse til ballen på fotballbanen. Ble faktisk litt fortumlet da jeg hørte denn epå håndballbanen tidligere i dag.. Jeg druste ballen i trynet på keeperen, sa han.. Artig..! Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Trodde ikke streife var å vendre eller gå... Blir vel mer som "En tanke streifet meg"... http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...k=begge&s=n Joa, mest brukt på den måten, men man kan f.eks si " Jeg streifet forbi Baker Hansen og så en stor kake! Da fikk jeg så lyst på den at jeg kjøpte hele dritten og spisten den opp mens jeg så på Seinfelt. Nå har jeg dårlig mage så det holder ! " ..litt langt eksempel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå