Gå til innhold

Ny spill-PC til rundt 20K

Anbefalte innlegg

Summen skal ikke overstige 28K.

Er ikke helt med på spill-PC fronten om dagen så jeg håper noen kan hjelpe meg litt igang.

Vil holde meg til Nvida og Intel.

Lurer på noe som inneholder

DDR3 minne (4GB min.), Quad Core, 8800 kort (SLI?), og en eller annen ok kasse som gjerne demper litt støy. Må selvsagt også ha hovedkort, og det burde ikke ha en chipset kjøler plasert 1mm fra CPU'en (dårlig erfaring).

Har disker (raptor), lydkort (X-FI) og skjerm fra før jeg ikke ser noen grunn til å bytte ut enda.

Kommer til å kjøre Vista 64-Bit til jeg finner ut at det er samme #&¤#& som sist gang jeg testet, for deretter å dra igang XP 64-bit.

Sørgelig, men nå går snart min nåværende PC med 7950 GX2 kort ut i boden som server... Lenge leve galskapen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et voldsomt budsjett du hadde... du trenger langtifra så mye penger for å lage en super-high-end gamer PC. Det blir en del ekstra i prisen om du skal ha en knallbra skjerm med i prisen dog selvfølglelig.

Jeg har ikke tid til å sette opp et komplett forslag, men jeg ville annbefalt:

- C2D CPU. Quadcore er ganske waste i frohodl til spill, nå og sansynligvis ganske langt framover i tid, så ved midnre du har supertunge tallknekkingsoppgaver du også skal utføre, så kan du like god kjøpe en god dualcore, f.eks. e6600 eller e6700. Annbefaler å overklokke disse også om du kan sånt, da du lett får +30% uten problemer, men nok om det.

Socket 755 hovedkort, de føes med både DDR2 og DDR3 støtte. Vet ikke helt hvorfor du vil ha DDR3, du spesifiserer ikke. DDR3 er ikke noe "bedre" sånn at du er klar over det. Det eneste fordelen jeg kan se med DDR3 er at du kanskje vil kunne bruke brikkene videre i et senere system down the road. Til gjengjeld er de mye dyere, så personig hadde jeg nok bare gått for DDR2.

8800GTX skjermkort. Ett holder egentlig veldig lang, men dersom du skal ha en skjerm som har 1920x1200 eller høyere oppløsning, så KAN det være verdt å kjøre 8800GTX i SLI om du er kresen. Pass i såfall på å få fatti et hovedkort som offisiellt støtter SLI om du ikke er keen på å måtte bruke hackete drivere osv.

Da er du godt på vei i mål til å ha en super gaming PC egentlig, og vi snakker fremdeles ikke om mer en 10.000'ish (ikke inkl. evt. dobbelt 8800GTX da). Som sagt er 20.000 overkill ved midnre du planlegger en 27" LCD skjerm inkludert i prisen eller noe i den dur.

PS: Fint det ikke bare er meg som er natterangler hehe. Sommerferie er herlig! ;)

-Stigma

Lenke til kommentar
Det var et voldsomt budsjett du hadde... du trenger langtifra så mye penger for å lage en super-high-end gamer PC. Det blir en del ekstra i prisen om du skal ha en knallbra skjerm med i prisen dog selvfølglelig.

Jeg har ikke tid til å sette opp et komplett forslag, men jeg ville annbefalt:

- C2D CPU. Quadcore er ganske waste i frohodl til spill, nå og sansynligvis ganske langt framover i tid, så ved midnre du har supertunge tallknekkingsoppgaver du også skal utføre, så kan du like god kjøpe en god dualcore, f.eks. e6600 eller e6700. Annbefaler å overklokke disse også om du kan sånt, da du lett får +30% uten problemer, men nok om det.

Socket 755 hovedkort, de føes med både DDR2 og DDR3 støtte. Vet ikke helt hvorfor du vil ha DDR3, du spesifiserer ikke. DDR3 er ikke noe "bedre" sånn at du er klar over det. Det eneste fordelen jeg kan se med DDR3 er at du kanskje vil kunne bruke brikkene videre i et senere system down the road. Til gjengjeld er de mye dyere, så personig hadde jeg nok bare gått for DDR2.

8800GTX skjermkort. Ett holder egentlig veldig lang, men dersom du skal ha en skjerm som har 1920x1200 eller høyere oppløsning, så KAN det være verdt å kjøre 8800GTX i SLI om du er kresen. Pass i såfall på å få fatti et hovedkort som offisiellt støtter SLI om du ikke er keen på å måtte bruke hackete drivere osv.

Da er du godt på vei i mål til å ha en super gaming PC egentlig, og vi snakker fremdeles ikke om mer en 10.000'ish (ikke inkl. evt. dobbelt 8800GTX da). Som sagt er 20.000 overkill ved midnre du planlegger en 27" LCD skjerm inkludert i prisen eller noe i den dur.

PS: Fint det ikke bare er meg som er natterangler hehe. Sommerferie er herlig! ;)

-Stigma

8931614[/snapback]

Skal kjøre VMWare og litt annet på denne maskinen i tillegg, derfor vil jeg ha quad core. Litt stiv pris på DDR3 så jeg dropper den tror jeg.

Ser i grunn ut som om jeg blir nødt til å ta med skjerm også, for det jeg har nå støtter ikke mer enn 1280 X 1024.

Hvilket chipset bør jeg kjøre på?

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/calc_waggon.php

Det ble litt over pengene du har og uten skjerm  :p

Men det er bare velge bort det ene ultra kortet, også senker jo intel CPU prisen på core quad, så da sparer du 2000 der.

8932000[/snapback]

Får ikke tilgang til den linken.

8932517[/snapback]

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47473

da skulle det gå

8932546[/snapback]

Takker.

Dropper disk og den ene CPU'en så blir det bra :D

Lenke til kommentar
oisann, hadde visst glemt å fjerne den ene CPU`n fra tidligere bruk av handlevogenen :)

8932675[/snapback]

Hm... må jo tenke her, og det er en utfordring.

Tror jeg dropper det ene skjermkortet foreløpig.

Peiling på en ok skjerm? Vil ikke ha widescreen.

EDIT: Tror jeg fant noe som kan fungere. Må vist holde meg til 1280 X 1024 om det skal bli noe til jul :p

Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF TCO-99 700:1, DVI-D, 2ms, 1280x1024

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=317038

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...