Petterøs Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 PC info: Asus p5b premium e6600 2,4 ghz ram pc 6400 3,008gb Jeg vil gjerne overklokke pc`n min til 3,2ghz. Jeg tror at CPU/hovekortet mitt er overklokkingsperrer. Jeg brukte AI Suite, men den klarte ikke mer enn 2.9ghz. dvs 9x 320 er max . Jeg lurer på hvilke program dere bruker til dette evt. tips til framgangsmåte . takk Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 hva med å bruke bios? evt gi cpu litt mere volt? Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Du må nok humpe inn i BIOS og stille på dette manuelt som alle oss andre Dersom du bruker en mulitplier på 9(som du gjør), vil FSB på 355 gi 3,2 ghz. Når jeg kjører min CPU på 3,2 foretrekker jeg å ha mutliplier på 8 og fsb på 400 for å kjøre 1:1 med RAM på 800 mhz, men det får være en annen sak. Mitt tips til deg vil være å øke FSB litt og litt til du kommer til 3200 mhz og sjekke temperaturer i windows for hver gang du starter maskinen mens du beveger deg oppover FSB-stigen. Dersom maskinen blir ustabil/låser seg/bluescreen, kan det være lurt å øke spenningen (eller volten, om du vil) ett hakk for å se om det hjelper. Du kan bruke Orthos til å belaste CPU og RAM for å sjekke om det er stabilt, og samtidig sjekke temperaturen med et annet program. En pågående diskusjon angående makstemper under Orthos med diverse programmer til å måle temperatur med finner du her Ellers finnes det masse tråder om det her på forumet Endret 24. juni 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Petterøs Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Jeg prøvde å endre på BIOS`n, men det gikk ikke(enten ignored eller et fast VCore tall). Det er bare en multiplikator tilgjengelig for meg (dvs. 9x). Selv om jeg velger 8x/7x så vil ikke den fungere. . Jeg håper noen kan hjelpe meg Endret 24. juni 2007 av Petterøs Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Du skal inn i en av de andre menyene for å stille på FSB. Multien er i en annen meny. Prøv deg litt frem, selv har jeg ingen erfaring med det hovedkortet Her stod det litt og noen screenshots Du kan jo også søke litt på google EDIT: Denne var enda bedre Endret 24. juni 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Petterøs Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Takk takk Endret 24. juni 2007 av Petterøs Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det kan hende du må oppdatere BIOS også for å få stabilt system. Bruker selv ASUS P5N32-E SLI og den originale BIOS var det masse tull med. Du finner sikkert informasjon om dette på ASUS' support sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå