Gå til innhold

Trenger hjelp til overklokking :/

Anbefalte innlegg

PC info: Asus p5b premium

e6600 2,4 ghz

ram pc 6400 3,008gb

Jeg vil gjerne overklokke pc`n min til 3,2ghz. Jeg tror at CPU/hovekortet mitt er overklokkingsperrer. Jeg brukte AI Suite, men den klarte ikke mer enn 2.9ghz. dvs 9x 320 er max . Jeg lurer på hvilke program dere bruker til dette evt. tips til framgangsmåte :).

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok humpe inn i BIOS og stille på dette manuelt som alle oss andre :cool:

Dersom du bruker en mulitplier på 9(som du gjør), vil FSB på 355 gi 3,2 ghz.

Når jeg kjører min CPU på 3,2 foretrekker jeg å ha mutliplier på 8 og fsb på 400 for å kjøre 1:1 med RAM på 800 mhz, men det får være en annen sak. Mitt tips til deg vil være å øke FSB litt og litt til du kommer til 3200 mhz og sjekke temperaturer i windows for hver gang du starter maskinen mens du beveger deg oppover FSB-stigen. Dersom maskinen blir ustabil/låser seg/bluescreen, kan det være lurt å øke spenningen (eller volten, om du vil) ett hakk for å se om det hjelper. Du kan bruke Orthos til å belaste CPU og RAM for å sjekke om det er stabilt, og samtidig sjekke temperaturen med et annet program. En pågående diskusjon angående makstemper under Orthos med diverse programmer til å måle temperatur med finner du her

Ellers finnes det masse tråder om det her på forumet

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å endre på BIOS`n, men det gikk ikke(enten ignored eller et fast VCore tall). Det er bare en multiplikator tilgjengelig for meg (dvs. 9x). Selv om jeg velger 8x/7x så vil ikke den fungere. :no: . Jeg håper noen kan hjelpe meg :w00t:

Endret av Petterøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...