Gå til innhold

Farger forandres ved rotering

Anbefalte innlegg

Jeg redigerte et bilde i photoshop og da jeg var ferdig roterte jeg det litt frem og tilbake i Windows bilde- og faksbehandling. Problemet mitt nå er at bildet har fått litt andre farger.. (Blir tydeligvis verre for hver rotering) :wallbash:

Noen som kan fortelle meg hvorfor dette har skjedd og evt. hvordan jeg kan unngå det?

*Edit: Leif

Endret av repartee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo veldig merkelig. Skal jo ikkje skje. Dersom du har fila åpen, så kan du jo alltids sjå i history-en og sjå kva endringer som er blitt gjort. Kanskje du kom borti blend-modus greiene (det vil i så tilfelle ikkje komme opp i history-en, trur eg :) )?

Edit: Haha, eg la ikkje merke til at du brukte eit anna program for å rotere... trur det var den ulogiske bristen ved det som fikk det til å gå hus forbi. Kvifor ikkje rotere den i photoshop, når du allerede har den?

Endret av Quijote
Lenke til kommentar
Jeg redigerte et bilde i photoshop og da jeg var ferdig roterte jeg det litt frem og tilbake i Windows bilde- og faksbehandling. Problemet mitt nå er at bildet har fått litt andre farger.. (Blir tydeligvis verre for hver rotering)  :wallbash:

Noen som kan fortelle meg hvorfor dette har skjedd og evt. hvordan jeg kan unngå det?

*Edit: Leif

8931432[/snapback]

Enkelt ikke roter i Windows bilde/fax behandling. Får selv advarsel om at kvaliteten blir dårlig hvis jeg gjør det.

windows sux :tease:

Lenke til kommentar

Måtte teste selv. Bildene ble ødelagt. :hmm:

Er jo ikke det jeg bruker, så det er ikke noe problem. Men for de som bruker det så blir det gradvis dårligere hver gang det blir rotert.

Konklusjon: ikke bruk Windows bilde/fax behandling!

Arvid

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg roterte i Windows bilde/fax behandling var at jeg ikke fant ut at jeg likte bildet bedre rotert før etter jeg var ferdig i Photoshop. Får ikke advarsler ved rotering i Windows bilde/fax behandling, men kan vel kanskje huske å ha fått det en eller annen gang. Men det er jo så mye lettere å bruke det til å snu bilder som ligger feil vei om det er mange av dem. :hrm: Irriterende, skjønner ikke hvorfor det er sånn. Men men... Note to self: No more Windows bilde/fax behandling! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...