Piken med sviket Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Jeg redigerte et bilde i photoshop og da jeg var ferdig roterte jeg det litt frem og tilbake i Windows bilde- og faksbehandling. Problemet mitt nå er at bildet har fått litt andre farger.. (Blir tydeligvis verre for hver rotering) Noen som kan fortelle meg hvorfor dette har skjedd og evt. hvordan jeg kan unngå det? *Edit: Leif Endret 24. juni 2007 av repartee Lenke til kommentar
Quijote Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Det var jo veldig merkelig. Skal jo ikkje skje. Dersom du har fila åpen, så kan du jo alltids sjå i history-en og sjå kva endringer som er blitt gjort. Kanskje du kom borti blend-modus greiene (det vil i så tilfelle ikkje komme opp i history-en, trur eg )? Edit: Haha, eg la ikkje merke til at du brukte eit anna program for å rotere... trur det var den ulogiske bristen ved det som fikk det til å gå hus forbi. Kvifor ikkje rotere den i photoshop, når du allerede har den? Endret 27. juni 2007 av Quijote Lenke til kommentar
ET! Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg redigerte et bilde i photoshop og da jeg var ferdig roterte jeg det litt frem og tilbake i Windows bilde- og faksbehandling. Problemet mitt nå er at bildet har fått litt andre farger.. (Blir tydeligvis verre for hver rotering) Noen som kan fortelle meg hvorfor dette har skjedd og evt. hvordan jeg kan unngå det? *Edit: Leif 8931432[/snapback] Enkelt ikke roter i Windows bilde/fax behandling. Får selv advarsel om at kvaliteten blir dårlig hvis jeg gjør det. windows sux Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Måtte teste selv. Bildene ble ødelagt. Er jo ikke det jeg bruker, så det er ikke noe problem. Men for de som bruker det så blir det gradvis dårligere hver gang det blir rotert. Konklusjon: ikke bruk Windows bilde/fax behandling! Arvid Lenke til kommentar
Piken med sviket Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Hovedgrunnen til at jeg roterte i Windows bilde/fax behandling var at jeg ikke fant ut at jeg likte bildet bedre rotert før etter jeg var ferdig i Photoshop. Får ikke advarsler ved rotering i Windows bilde/fax behandling, men kan vel kanskje huske å ha fått det en eller annen gang. Men det er jo så mye lettere å bruke det til å snu bilder som ligger feil vei om det er mange av dem. Irriterende, skjønner ikke hvorfor det er sånn. Men men... Note to self: No more Windows bilde/fax behandling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå