christo123 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hei, jeg lurer på om hvor man får kjøpt brae antenner som man kan koble rett til pcen og spore opp trådløse nettverks signaler. Foreks hvis jeg skal ha lan med fyren overgata og han har trådløst internett. Jo kraftiger antennen er jo bedre er det. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Pringlesboks er jo et alternativ om du er mer teknisk av deg enn meg... Lenke til kommentar
christo123 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Pringlesboks er jo et alternativ om du er mer teknisk av deg enn meg... 8931884[/snapback] Hm? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Eit lite stykke nedi teksten herkan du lese om pringles boks. Lenke til kommentar
christo123 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Eit lite stykke nedi teksten herkan du lese om pringles boks. 8932604[/snapback] Joa, men trenger jeg ikke en antenne fra før for å bygge den? Jeg er ute etter en antenne man kan kjøpe Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hei. For meg høres det ut som du blander litt når det gjelder trådløst nettverkskort og antenner. Man må først ha et trådløst nettverkskort før man kan koble til en antenne. Hvis det er stasjonær PC det er snakk om, er et PCI WLAN kort det beste. Der er det vanligvis en liten antenne montert bak på kortet som kan byttes ut. Så kobler man på noen få meter med kabel, og en retningsbestemt antenne. Se i prisguiden for slikt utstyr. PCI WLAN Kort Antenner Jo høyere forsterkning i dB på antennen, jo lengre rekkevidde kan du få. Nettulf. Lenke til kommentar
christo123 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Hei. For meg høres det ut som du blander litt når det gjelder trådløst nettverkskort og antenner. Man må først ha et trådløst nettverkskort før man kan koble til en antenne. Hvis det er stasjonær PC det er snakk om, er et PCI WLAN kort det beste. Der er det vanligvis en liten antenne montert bak på kortet som kan byttes ut. Så kobler man på noen få meter med kabel, og en retningsbestemt antenne. Se i prisguiden for slikt utstyr. PCI WLAN Kort Antenner Jo høyere forsterkning i dB på antennen, jo lengre rekkevidde kan du få. Nettulf. 8932941[/snapback] Jeg har en D-Link AirPlus DWL-G650 Wireless Cardbus Adapter koblet til bærbaren min, vet du om det finnes muligheter til å koble på en antenne der? Synes det er så dårlig rekkevide på den. Det finner ingen inngang til å koble på en antenne som jeg har på min stasjonær. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei. For meg høres det ut som du blander litt når det gjelder trådløst nettverkskort og antenner. Man må først ha et trådløst nettverkskort før man kan koble til en antenne. Hvis det er stasjonær PC det er snakk om, er et PCI WLAN kort det beste. Der er det vanligvis en liten antenne montert bak på kortet som kan byttes ut. Så kobler man på noen få meter med kabel, og en retningsbestemt antenne. Se i prisguiden for slikt utstyr. PCI WLAN Kort Antenner Jo høyere forsterkning i dB på antennen, jo lengre rekkevidde kan du få. Nettulf. 8932941[/snapback] Jeg har en D-Link AirPlus DWL-G650 Wireless Cardbus Adapter koblet til bærbaren min, vet du om det finnes muligheter til å koble på en antenne der? Synes det er så dårlig rekkevide på den. Det finner ingen inngang til å koble på en antenne som jeg har på min stasjonær. 8955058[/snapback] Nope du kan ikke koble til en antenne til den der nei. Videre er det også visse begrensninger med trådløst i forhold til LAN. Skal det spilles kan det bli lag. Dette er litt avhengig av router og båndbredde. Kan du legge TP Kabel er nok det det beste. Skal du sette opp et velfungerende trådløst nettverk, kommer du nok til å knote litt til hvis du ikke kan TCP/IP. Det det du kan gjore som er enkelt å sette opp er å kjøpe en trådløst PCI kort til den stasjonære samt en antenne så skal du kunne koble på naboen dins nettverk. Forslag til handleliste: 6dbi antenne Trådløst PCI kort Dette er et 802.11g kort så det fungerer nok med andre ord ikke så bra å spille med. I tilfelle du skal spille, må routeren du skal koble opp mot også ha 802.11n teknologi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå