Valotunk Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 For et par uker siden gjorde jeg meg noen erfaringer ang. leveringstid fra forskjellige leverandører i Norge. Tordag morgen gjorde jeg en bestilling av tilsammen ca. 10 komponenter hos Amentio. De forskjellige komponentene var blant annet et kabinett, diverse disker, kabler etc. Amentio har som kjent ikke eget lager og får varene sendt direkte fra f.eks. Norek, Hattelco og GNT Norway ut til kunden. Samtidig gjorde jeg en separat bestiilling hos Microplex. Ikke overraskende var samtlige komponenter fra Hattelco/PS-data ferdigpakket samme formiddag ca. kl. 1100. Neste dag, fredag ble pakken levert på døren hjemme hos meg om morgenen. Disse ble alstå sendt som bedriftspakke med levering på dør. Samtlige komponenter fra GNT Norway og Microplex var ferdigpakket og innlevert posten torsdag ettermiddag. Disse ble imidlertid sendt som vanlig servicepakke og ble mottatt lørdag morgen nøyaktig 2 døgn etter bestilling. Når det gjelder komponentene fra Norek skjedde det ingenting verken torsdag eller fredag. Først påfølgende mandag ble denne bestillingen behandlet og 2 dager senere, altså onsdag var varene mottatt. Jeg har tidligere hatt god erfaring med rask levering fra Komplett/Norek, men i det siste har jeg inntrykk av at ting går langt tregere enn normalt. At PS-data er lynraske med levering er ingen overraskelse. Det er det samme som jeg har erfart fra tidligere. Ellers må jeg skryte litt og si meg fornøyd med Amentio nok en gang. At varene kommer i puljer er så som så, men de er raske på support og har gode priser. Og det geniale her er at for hele bestillingen betalte jeg kun kr. 125,- i frakt selv om jeg mottok totalt 4 kolli fra 3 forskjellige leverandører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå