Gå til innhold

Expert nekter å gi meg ny maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel ikke helt usannsynlig at AP har åpnet boksen, gjort forsøk på å modde, mislyktes og hærpa ett eller annet innvendig som teknikerne har sett.  Når han til alt overmål klarer å rote vekk de 3 skruene og klager til Expert når denne saken nesten klassiske høyder.  Dersom EN ENSTE EN av de ytre skruene er benyttet til å f.eks. feste en intern komponent etter modforsøk ser teknikerne det. 

Betal, si takk og unnskyld til butikken, og la andre utføre moddig i fremtiden.

8939128[/snapback]

 

Enig, om det er slik saken er.

 

Men synes vi vet for lite her til trekke noen som helst slags konklusjoner.

 

Trådstarter kunne jo poste hva verkstedrapporten konkluderer med, nyttelyst diskutere dette videre uten mer info.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Synes det fokuseres for mye på disse manglende skruene.

 

Det er jo revnende likegyldig hvorvidt jeg som kjøper velger å ta ut noen skruer fra plastdekselet i produktet jeg har kjøpt. Disse skruene har jo ingen sammenheng med funksjonaliteten på et CD- drev, eller for den del resten av produktet.

 

Dersom butikk/produsent velger å ha klausuler i sine garantiordninger som går på manglende/åpnede skruer, så har dette absolutt null å si for deg som kunde så lenge du befinner deg innenfor tidsfrister i kjøpsloven.

 

Slik jeg ser det så har du 2 valg her:

 

1. Stå på ditt og hevd at du ikke har fjernet skruene. Du har da fått en feilvare/b-vare, og burde ha krav på å få bytte denne.

 

2. Krev varen reparert. Be de bevise at du har åpnet boksen OG tuklet med innholdet slik at denne har sluttet å virke.

 

Forsøk på "modding" vil sette spor. Dersom dette har vært prøvd er jeg sikker på at det ikke ville ha vært fokusert på noen små skruer i et plastdeksel for å bevise din skyld.

 

Jeg er sikker på at hele problemet er at norske forbrukerlover er såpass forbrukervennlige, at utenlandske produsenter prøver seg så langt som mulig for å "dekke sine tap", i tilfeller der det i andre land ville ha vært forbruker som måtte ha betalt. (Sette retningslinjer overfor deres verksteder).

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det så har du 2 valg her:

 

1. Stå på ditt og hevd at du ikke har fjernet skruene. Du har da fått en feilvare/b-vare, og burde ha krav på å få bytte denne.

 

2. Krev varen reparert. Be de bevise at du har åpnet boksen OG tuklet med innholdet slik at denne har sluttet å virke.

 

Når du er tatt med buksa nede OG fingrene i kakeboksen åpner det seg et valg til: Betale. Og derved beholde det lille man har igjen av ære etter en slik sak.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg forutsetter jo at trådstarter faktisk er uskyldig.

 

Folk er jo det, helt til det motsatte er bevist. :)

 

Synes dere skal holde dere for gode til å hevde dette åpent så lenge trådstarter selv sier han ikke har tuklet med boksen. Folk kan gjerne gjøre seg opp en mening om saken, men å åpent gå ut og beskylde andre for å ha gjort noe som de selv hevder de ikke har gjort er langt under lavmål. Å hevde slikt "annonymt" på et diskusjonsforum er veldig lett, og det er nok derfor vi har såpass strenge retningslinjer å forholde oss til.

 

Det er flott at vi får servert "alle" fakta gjennom folk som fisker opp andre tråder som er relevante, men disse fungerer jo på ingen måte som et endelig bevis på at trådstarter faktisk har prøvd å modde maskinen.

Lenke til kommentar

Hvis man ser bort ifra skruene så er det ingen trygg måte å finne ut at en boks har blitt endra.

 

Jeg kan f.eks. skru den opp og kjøre et lass med strøm i CPU så den tar kvelden, det vil likevel ikke være noen fysiske spor uten skruene.

 

Derfor kan Nintendo/Expert/Importør gjøre annet enn å si "hvis skruene er borte så er sannsynligheten stor for at kunden har prøvd å tukle" og avvise en evt. garantireparasjon.

 

Jeg anbefaler herved alle å filme oppakkingen av spillkonsoller for all framtid ;)

 

-C-

Lenke til kommentar

Jeg ble beskylt for lignende for mange år siden med en radiostyrt Nikko bil.

Jeg sendte den inn på reperasjon, så hadde de den lenge. Jeg sendte den inn for at rekkevidden var på knappe 1 meter. Så ringte min mor å purret på den flere ganger, så kom den tilbake til meg etter ca 2 måneder på reperasjon.

Glad å lykkelig gutt var jeg når jeg fikk igjen den RC bilen min. Åpnet kassen, tok ut bilen og der falt begge bakhjulene av. Der var ikke motor engang!

Jeg sendte den rett tilbake og ble oppringt etter de hadde mottatt bilen og der de sa att dette kom til å koste penger siden jeg hadde tuklet med bilen.

Heldivis har jeg en kortluntet mor som stod på sitt og sa at jeg ikke hadde skrudd på bilen. Etter endel krangling fikk jeg tilbake bilen i fungerende stand og betalte kun frakt. Har du ikke tuklet med Wii'en, så stå på ditt. Har du prøvd å modde og det slo feil, betal de pengene og vær fornøyd.

¨

Fungerte denne Wii'en som perfekt når du fikk den eller var den slik fra dag 1?

 

Edit: litt skrivefeil

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Det at ikkje stasjonen tar imot dvder er eit ganske vanlig "modde" problem. Dette skyldes ein intern sikring som har gått enten pga varme frå loddebolt eller statisk elektrisitet. Det kan enkelt fikses med å kortslutte begge sider av sikringen. Må si at bevisene ikkje ligger i ditt favør, og skjønner godt at Nintendo reagerte,i og med at dei har fått inn haugevis med maskiner til reprasjon i siste

Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom hele denne tråden, så sitter jeg med en litt dårlig smak i munnen. Med de fakta som ligger på bordet i dag (bl. annet diskusjoner om modding like i forkant) så får man inntrykk av at noen her bare "prøver seg".

Det meste av lover og lignende har allerede vært diskutert ferdig, og det blir etterhvert mer og mer synsing og spekulasjoner som er uheldig. Personlig vil jeg på det sterkeste anbefale trådstarter å legge alle fakta på bordet her slik at tråden ikke sklir enda lenger ut.

At forbrukerkjøpsloven ikke sier noe om åpning av produkter er irrelevant. Noen produkter vil faktisk gå i stykker ved åpning, andre ikke. Det derimot forbrukerkjøpsloven dekker er kun produksjonsfeil. Om produktet mangler skruer, og i tillegg lider av en feil som produsenten mener mest sannsynligvis skyldes uautorisert modifisering så vil de naturligvis i første omgang avvise service. Kunde kan selvsagt kreve service, men det er stor fare for at firmaet har rett og vil kunne bevise det de påstår. Dermed faller hele regningen på kunde.

 

Men om det trådstarter sier stemmer så er det bare å stå på sine krav. Men dersom han faktisk har "prøvd seg", så er dette rett tidspunkt å gi seg på. Verkstedet vil med meget stor sannsynlighet klare å påvise brukerfeil, dersom det i dette tilfelle faktisk er brukerfeil.

Lenke til kommentar
AP: Hvordan skal vi kunne sjekke hva du har solgt og slik på qxl da? Vi kjenner jo ikke til ditt brukernavn og/eller har tilgang til din konto. ;) Er brukernavnet ditt "pacem"?

8938725[/snapback]

 

Hvilken betydning har det?

Fordi 7/6 er det noen som spør om det følger med bruksanvisning med chip'en. Nøyaktig samme spørsmål stiller trådstarter en uke før. (link)

 

Hadde vært intresseant vite hva verkstedrapporten sier.

 

Hvorfor en manglende skrue tilsier at Wiien ikke virker, og hvorfor krever Expert 500 kr for dette?

8938734[/snapback]

Helt enig! Det blir kun spekulsjoner uten mer informasjon her. Har maskinen kommet fra verkstedet enda? Ellers kan det være at de 500 kr. er for å dekke frakt + diagnose ved verkstedet og et enda høyere PO ved reparasjon...

8938751[/snapback]

 

Maskinen har kommet fra verkstedet nå har Expert hatt maskinen min i 2 uker uten å kontakte meg, de sa de skal kontakte meg noen dager etter

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det skal være mulig å gjøre ting så mye vanskeligere enn det faktisk er.

 

Si til butikken at du mener dette er en reklamasjonssak. Nekter de, tar du saken videre til Forbrukerrådet. Det er faktisk ikke noe annet du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Bare jeg som synes denne tråden har sporet av?

 

Problemet ligger her: Er de manglende skruene i det hele tatt relatert til feilen? Om ikke, har kunden en sak, FORUTSATT at det ikke er gjort noen inngrep i enheten som har forårsaket skade...

8938838[/snapback]

 

De manglede skruene er fra en liten deksel som ligger ytters ned.

Dvd rommen ligger et helt annet sted

Lenke til kommentar
Jeg ble beskylt for lignende for mange år siden med en radiostyrt Nikko bil.

Jeg sendte den inn på reperasjon, så hadde de den lenge. Jeg sendte den inn for at rekkevidden var på knappe 1 meter. Så ringte min mor å purret på den flere ganger, så kom den tilbake til meg etter ca 2 måneder på reperasjon.

Glad å lykkelig gutt var jeg når jeg fikk igjen den RC bilen min. Åpnet kassen, tok ut bilen og der falt begge bakhjulene av. Der var ikke motor engang!

Jeg sendte den rett tilbake og ble oppringt etter de hadde mottatt bilen og der de sa att dette kom til å koste penger siden jeg hadde tuklet med bilen.

Heldivis har jeg en kortluntet mor som stod på sitt og sa at jeg ikke hadde skrudd på bilen. Etter endel krangling fikk jeg tilbake bilen i fungerende stand og betalte kun frakt. Har du ikke tuklet med Wii'en, så stå på ditt. Har du prøvd å modde og det slo feil, betal de pengene og vær fornøyd.

¨

Fungerte denne Wii'en som perfekt når du fikk den eller var den slik fra dag 1?

 

Edit: litt skrivefeil

8939887[/snapback]

 

Den ble ødelagt den tredje dagen

Lenke til kommentar

Nå er det mange som vill ha mer fakta:

 

Jeg kjøpte en Wii fra Expert stovner.

Etter 3 dager ble den ødelagt, Cd/DVD rommen sluker disken, men bråker og kaster den ut igjen.

Jeg gikk til Expert og forklarte alt og de sa at den må sendes til ASSIST service reperasjon. Jeg sa OK, de sa det tar 1 uke, siden de skal få den igjen på Onsdag.

Etter 2 uker kontakter de meg og sier at varen har blitt sendt og kommet tilbake.

De sa at det ikke er noen garanti fordi det mangler noen skruer og det må være meg fordi Nintendo ikke gjør slike feil.

Det var ikke noe annet han sa ikke noe om skaden men at det manglet noen skruer/ikke noe lodding.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er på tide med litt dokumentasjon og bilder i denne saken. Dt er for mye flaming mot AP, men igjen burde AP stille opp med dokumentasjon som støtter oppunder det han sier.

 

Evnt kan du vise til hvilke skruer som er forsvunnet fra denne guiden: http://www.rejoy.se/forum/index.php?act=At...ype=post&id=232

 

Edit: Så posten din over, kan du fortsatt henvise til bildet, eller vet du ikke?

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Her er det mange "ofre", aktorer, dommere og bødler på en gang. Hva hver enkelt har som motiv, får man vel aldri svar på.

 

Dette er såre enkelt. Trådstarter søker råd. Dette gis på bakgrunn av hva trådstarter opplyser. Slik jeg ser det, har han hatt fått de rådene han trenger, og det fra et mindretall av brukerne her. De svarer faktisk på det han spør om, og lager ikke sin helt egen "spesialversjon".

 

Hvis trådstarter ville hatt råd om hva han skulle gjøre etter å ha moddet sin wii, og hva som ville ha vært den beste løsningen i en slik situasjon, ville det vært naturlig å gi råd etter beste evne i den retning. Han har altså ikke bedt om et slikt råd.

 

"Legge kortene på bordet". Heh, flotte greier!

Endret av Extantitus
Lenke til kommentar
Jeg syntes det er på tide med litt dokumentasjon og bilder i denne saken. Dt er for mye flaming mot AP, men igjen burde AP stille opp med dokumentasjon som støtter oppunder det han sier.

 

Evnt kan du vise til hvilke skruer som er forsvunnet fra denne guiden: http://www.rejoy.se/forum/index.php?act=At...ype=post&id=232

 

Edit: Så posten din over, kan du fortsatt henvise til bildet, eller vet du ikke?

8940589[/snapback]

 

Disse skruene manglet

Lenke til kommentar
Nå er det mange som vill ha mer fakta:

 

Jeg kjøpte en Wii fra Expert stovner.

Etter 3 dager ble den ødelagt, Cd/DVD rommen sluker disken, men bråker og kaster den ut igjen.

Jeg gikk til Expert og forklarte alt og de sa at den må sendes til ASSIST service reperasjon. Jeg sa OK, de sa det tar 1 uke, siden de skal få den igjen på Onsdag.

Etter 2 uker kontakter de meg og sier at varen har blitt sendt og kommet tilbake.

De sa at det ikke er noen garanti fordi det mangler noen skruer og det må være meg fordi Nintendo ikke gjør slike feil.

Det var ikke noe annet han sa ikke noe om skaden men at det manglet noen skruer/ikke noe lodding.

8940588[/snapback]

Den har altså vært på verksted... Be om å få se papirene fra verkstedet, der skal det stå sort på hvitt hva som er blitt gjort og ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...