Gå til innhold

Expert nekter å gi meg ny maskin


Anbefalte innlegg

Ja, hvem ellers skulle he åpnet den?

8938348[/snapback]

 

B-vare, Produksjonsfeil, Feil maskin i riktig eske

8938362[/snapback]

Eller du.

8938364[/snapback]

 

Jeg gidder ikke å skrive her lenger jeg søker hjelp og alt jeg får er teite komentarer som du lyver, åpnet den og glemte å putte in skruene

 

går heller til forbrukerrådet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
utfører virkelig expert reparasjoner som ikke er dekt av garanti, uten å avklare dette med kunde først ?

er isåfall å be om trøbbel

8938349[/snapback]

Expert, eller andre elektronikkforhandlere for densaks skyld, utfører ikke reparasjoner selv. De sender dem videre til verksteder.

 

Du sender produktet til reparsjon, blir det ikke garanti må du dekke utlegg for reparasjonen selv. Du må selv nevne at du vil benytte deg av reklamasjonsretten hvis du ikke har garanti, da må du fylle ut eget reklamasjonsskjema.

8938357[/snapback]

 

right, men leverandør/servicepartner tar som regel en vurdering først, som konkludere med om dette er en garanti reparsjon eller ikke. dersom det ikke er garanti pleier en å få beskjed om dette før eventuell reparasjon blir utført.

8938377[/snapback]

Ja, stemmer det. Men kunde må jo uansett dekke utlegg butikken har hatt for sending og arbeid (rundt 500 kronasjer som oftest) hvis det ikke er garanti.

 

Had det bra AP.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Ja, det begynner å bli litt vilt her nå. Kanskje alle bør roe seg litt ned.

 

Jeg skjønner godt at man fattet mistanke på at du faktisk prøvde å utnytte forumet her for å presse Expert. Det er bevist at vi brukere her faktisk har litt makt.

 

Og det passet også veldig dårlig inn med dette innlegget og dine tidligere innlegg.

Men nå har vi mer fakta på bordet.

 

Men som du sikkert vet, så er dette dine valg:

 

Om du selv har åpnet den, så pris deg lykkelig med at du kun trenger å betale 500,-

 

Om den var slik når du fikk den, så er det mest sansynlig en demo/b-vare du har fått. Expert har også mange ganger solgt mobiltelefoner som nye, men likevel var b-vare. Det gjelder også de fleste el-butikker :(

 

Da må du bare klage til sjefen selv. Ta med konsollen i morra/ i dag, og fortell sjefen hvordan alt ligger ann.

 

Og hjelper ikke det, så er forbrukerrådet neste steg.

 

Vanskeligere er det ikke. Gå til butikken, klag, og fortell oss hvordan det gikk.

Er det forsatt problemer, så er det mulighet å få hjelp her. Også kjeft :p

 

Gi oss tilbakemelding etter du har vært i butikken!

Lenke til kommentar

Minner om at vi ikke praktiserer "skyt først, spør etterpå"-prinsippet her på forumet.

 

Som nevnt tidligere, Expert har hele bevisbyrden, og inntil det er bevist eller motbevist at trådstarter har tuklet/ikke tuklet med maskinen, skal ingen komme her og påstå at trådstarter lyver eller farer med usannheter.

 

Det er slik det fungerer i Norge.

 

 

Minner også om retningslinjene hva personangrep og flaming angår - Det slår lett tilbake på dere selv mtp advarsler og utestengelser.

Lenke til kommentar
Åpner du boksen, mister du all garanti og reklamasjon. Sånn er det. Hadde skruene manglet fra fabrikk av, ville plasten ikke vært "gjenget", noe sikkert reparatørene vet.

 

Hvis du ser på undersiden av Wii-en så ser du at de tre skruene holder igjen hvert sitt deksel, hadde disse manglet ville dekselene vært løse og du ville merket det i det sekundet du åpnet pakken.

 

Synes forøvrig trådstarter er rask med beskyldningene her. Først var det svindel, så prøvde Expert å lure deg, så kanskje en ansatt hadde byttet sin Wii med din ...

8938183[/snapback]

 

Nå må folk slutte å snakke tull her. Uavhengig av hva trådstarter har gjort/ikke gjort så er det faktisk fullstendig irrelevant for reklamasjonsretten hvorvidt han har åpnet wiien sin eller ikke. Det står ikke et ord i forbrukerkjøpsloven om forseglinger eller åpning av enheter, det som står er at bevisbyrden ligger hos selger den første perioden. Det er klart at det å ha mekket på maskinen kan brukes mot ham, men Expert (som er de eneste han trenger å forholde seg til) må fortsatt bevise en direkte sammeneheng mellom en eventuell åpning av maskinen og det som er ødelagt, ikke bare at han eventuelt har åpnet den.

 

Så nei EvenT, det er faktisk ikke sånn du sier i det hele tatt, og det er dumt å være så bastant med feilinformasjon.

 

a.

Lenke til kommentar
AP: Hvordan skal vi kunne sjekke hva du har solgt og slik på qxl da? Vi kjenner jo ikke til ditt brukernavn og/eller har tilgang til din konto. ;) Er brukernavnet ditt "pacem"?

8938725[/snapback]

 

Hvilken betydning har det?

 

Hadde vært intresseant vite hva verkstedrapporten sier.

 

Hvorfor en manglende skrue tilsier at Wiien ikke virker, og hvorfor krever Expert 500 kr for dette?

Lenke til kommentar
AP: Hvordan skal vi kunne sjekke hva du har solgt og slik på qxl da? Vi kjenner jo ikke til ditt brukernavn og/eller har tilgang til din konto. ;) Er brukernavnet ditt "pacem"?

8938725[/snapback]

 

Hvilken betydning har det?

Fordi 7/6 er det noen som spør om det følger med bruksanvisning med chip'en. Nøyaktig samme spørsmål stiller trådstarter en uke før. (link)

 

Hadde vært intresseant vite hva verkstedrapporten sier.

 

Hvorfor en manglende skrue tilsier at Wiien ikke virker, og hvorfor krever Expert 500 kr for dette?

8938734[/snapback]

Helt enig! Det blir kun spekulsjoner uten mer informasjon her. Har maskinen kommet fra verkstedet enda? Ellers kan det være at de 500 kr. er for å dekke frakt + diagnose ved verkstedet og et enda høyere PO ved reparasjon...

Lenke til kommentar
Men de 500,- skal ikke kjøperen betale. Dette er en garanti/reklamasjonssak.

Nekt å betal. Og vil ikke butikken bøye seg, så kontakt forbrukerrådet.

 

Du har selvsagt ikke krav på ny konsoll om de ønsker å fikse den.

Husk at om samme feilen skjer 3 ganger, så har du rett til å kreve ny konsoll eller kreve pengene tilbake.

 

Stå på ditt! Og lykke til! Selvsagt ønsker butikken at du betaler for å fikse konsollen, så de sparer de pengene. Men det bør du IKKE gjøre.

8934900[/snapback]

 

Dersom varen leveres som ny men har vesentlige mangler kan du kreve ny.

Lenke til kommentar
Kan ikke Expert åpne den selv, å se om det er noe loddetinn som ikke skal være der?

8938857[/snapback]

Nei, butikken kan ikke gjøre slikt. (hvis de ikke vil være ansvarlig... kunden kan jo da si at Expert åpnet den i butikken mens jeg var der og plutselig er de ansvarlige) Verkstedet har teknikere som ser på slike ting. ;)

Lenke til kommentar
Gratulerer, du brøt akkurat retningslinjene for dobbelpost og korte innlegg uten mening ...

 

Verden i dag er dessverre slik at man ikke kan stole på folk. At du sier du ikke har åpnet den, hjelper ingenting da det mangler skruer som har vært der.

 

Hvis en mann skyter kona si og alle tekniske spor tyder på at det var ham, hjelper det ikke at han sier han ikke har gjort det. Satt litt på spissen, men du skjønner hva jeg mener?

8938289[/snapback]

 

så du mener at viss en person har fått et defekt produkt så hjelper det ikke å returnere den og si at den var defekt?

8938316[/snapback]

 

Joda,men denne saken burde være enkel, for om du ikke har tuklet med den så er det ikke gjengespor i plasten dær skruene skulle vært,har du tuklet med den er det gjengespor og dette er en enkel sak for teknikerne å finne ut . :hmm:

Lenke til kommentar
Gratulerer, du brøt akkurat retningslinjene for dobbelpost og korte innlegg uten mening ...

 

Verden i dag er dessverre slik at man ikke kan stole på folk. At du sier du ikke har åpnet den, hjelper ingenting da det mangler skruer som har vært der.

 

Hvis en mann skyter kona si og alle tekniske spor tyder på at det var ham, hjelper det ikke at han sier han ikke har gjort det. Satt litt på spissen, men du skjønner hva jeg mener?

8938289[/snapback]

 

så du mener at viss en person har fått et defekt produkt så hjelper det ikke å returnere den og si at den var defekt?

8938316[/snapback]

 

Joda,men denne saken burde være enkel, for om du ikke har tuklet med den så er det ikke gjengespor i plasten dær skruene skulle vært,har du tuklet med den er det gjengespor og dette er en enkel sak for teknikerne å finne ut . :hmm:

8938983[/snapback]

 

Men selv om det er gjengespor i plasten, vil det ikke si at reklamasjon er uberettiget.

 

Ei heller trenger det være trådstarter som har skrudd ut denne skruen?

Selv om det kanskje virker slik med tanke på øvrige poster.

 

Lurer fremdeles på hvilket grunnlag Expert har for dette? dvs hva står det i rapporten ifra verkstedet?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt usannsynlig at AP har åpnet boksen, gjort forsøk på å modde, mislyktes og hærpa ett eller annet innvendig som teknikerne har sett. Når han til alt overmål klarer å rote vekk de 3 skruene og klager til Expert når denne saken nesten klassiske høyder. Dersom EN ENSTE EN av de ytre skruene er benyttet til å f.eks. feste en intern komponent etter modforsøk ser teknikerne det.

Betal, si takk og unnskyld til butikken, og la andre utføre moddig i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...