Gå til innhold

Expert nekter å gi meg ny maskin


Anbefalte innlegg

Det skal MYE til at Nintendo bare glemmer å skru i skruene, det skal også mye til at Expert har skrudd ut skruene i et forsøk på å ødelegge ryktet sitt ...

 

Hvorfor du skulle skru ut skruene? Chippe? Prøve å chippe?

8931507[/snapback]

 

Ikke glem at de første xboxene eksploderte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har det med saken å gjøre? For å si det slik: det skal mye til at Toyota leverer en bil som bare mangler girstang (sånne feil skjer bare ikke, samme med manglende skruer på en Wii), men de kan fint levere en model med svakhet i vindusheisermotoren (som er en feil man ikke kan se uten videre, samme som med Xboxen - ingen på fabrikken kunne se at den kom til å eksplodere).

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? For å si det slik: det skal mye til at Toyota leverer en bil som bare mangler girstang (sånne feil skjer bare ikke, samme med manglende skruer på en Wii), men de kan fint levere en model med svakhet i vindusheisermotoren (som er en feil man ikke kan se uten videre, samme som med Xboxen - ingen på fabrikken kunne se at den kom til å eksplodere).

8931532[/snapback]

 

Jeg vet ikke noe annet en at jeg ikke åpnet den og krever en ny

Lenke til kommentar
Det kan godt være, men bare sier at Expert har grunn til å tvile på dette.

8931542[/snapback]

 

Nå sier Expert at de tar 500 for reperasjon. Viss jeg betaler 500 og senere går til forbrukerrådet kan jeg fortsatt få ny og få tilbake 500?

Lenke til kommentar
Det kan godt være, men bare sier at Expert har grunn til å tvile på dette.

8931542[/snapback]

 

Nå sier Expert at de tar 500 for reperasjon. Viss jeg betaler 500 og senere går til forbrukerrådet kan jeg fortsatt få ny og få tilbake 500?

8931547[/snapback]

Det blir en tungvindt måte å løse det på da. Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt kontakt med forbrukerrådet eller evt. sendt en mail til Experts kundesenter (de har gjerne litt mer innsikt enn en eller annen lærling som står bak kassen) og legg frem saken på en saklig måte for dem.

Lenke til kommentar
Det kan godt være, men bare sier at Expert har grunn til å tvile på dette.

8931542[/snapback]

 

Nå sier Expert at de tar 500 for reperasjon. Viss jeg betaler 500 og senere går til forbrukerrådet kan jeg fortsatt få ny og få tilbake 500?

8931547[/snapback]

Det blir en tungvindt måte å løse det på da. Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt kontakt med forbrukerrådet eller evt. sendt en mail til Experts kundesenter (de har gjerne litt mer innsikt enn en eller annen lærling som står bak kassen) og legg frem saken på en saklig måte for dem.

8931553[/snapback]

 

Sendte en melding til kundestøtte

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? For å si det slik: det skal mye til at Toyota leverer en bil som bare mangler girstang (sånne feil skjer bare ikke, samme med manglende skruer på en Wii), men de kan fint levere en model med svakhet i vindusheisermotoren (som er en feil man ikke kan se uten videre, samme som med Xboxen - ingen på fabrikken kunne se at den kom til å eksplodere).

8931532[/snapback]

 

Litt bombastisk her kanskje? det er en vesentlig forskjell i måten Wii produseres og en bil ville vel jeg mene.

uansett, så undres jeg om expert var litt raske i vendingen; de kan ikke avvise en slik reklamasjon basert på en skrue. De 6 første mnd sitter jo de med bevisbyrden, og da henger det ikke på grep å konkludere med at fordi en skrue mangler, så er det årsaken til at drevet ikke fungerer.

 

uansett; forbrukerrådet neste ville jeg si :)

Lenke til kommentar

hvorfor skulle han gidde å skru den opp i det hele tatt? tjener jo ikke stort på å "chippe" den!?

 

og en annen ting er at hvis man *har* skrudd opp og "chippa", og noe går gæernt, så gjør man alt man kan for at det skal se ut som at man ikke har skrudd på den, da overser man ikke at det mangler 3 simple skruer for å si det sånn

Lenke til kommentar
Det er her ikke snakk om svindel, og jeg må be trådstarter om å endre emnetittel til noe mindre bombastisk og mer beskrivende for sakens fakta. Hvis dette ikke gjøres innen rimelig tid, vil tråden bli vurdert stengt.

8932510[/snapback]

 

Hvordan bytter jeg emnet tittel?

Lenke til kommentar
Det er her ikke snakk om svindel, og jeg må be trådstarter om å endre emnetittel til noe mindre bombastisk og mer beskrivende for sakens fakta. Hvis dette ikke gjøres innen rimelig tid, vil tråden bli vurdert stengt.

8932510[/snapback]

 

Jeg vil nå faktisk påstå at når Expert nekter å gi den avhjelp kunden har krav på, og vil ta betalt for gi denne avhjelpen er det faktisk Svindel. Eller ville du foretrekke bedrageri? Det må da være lov å kalde en spade for en spade?

Lenke til kommentar
Det er her ikke snakk om svindel, og jeg må be trådstarter om å endre emnetittel til noe mindre bombastisk og mer beskrivende for sakens fakta. Hvis dette ikke gjøres innen rimelig tid, vil tråden bli vurdert stengt.

8932510[/snapback]

 

Jeg vil nå faktisk påstå at når Expert nekter å gi den avhjelp kunden har krav på, og vil ta betalt for gi denne avhjelpen er det faktisk Svindel. Eller ville du foretrekke bedrageri? Det må da være lov å kalde en spade for en spade?

8932738[/snapback]

 

Da undres jeg hva du legger i ordet svindel. Det de gjør er å ungå sentrale regler i verste fall, eller handler uten bedre viten.

Svindel må jo i det minste kreve at personen i utgangspunkte visste at det var noe galt med gjenstanden, og det tviler jeg sterkt på at du har belegg for å hevde, eller?

 

 

AP: Jeg vil si forutsatt at du sier sanheten at denne saken egentlig er nokså kurrant og burde ha vært løst anerledes. Dessverre må du nok bruke forbrukerrådet litt.

Lenke til kommentar
Du bytter emnetittel ved å redigere førstepost.

 

Jepp!

Vi er ikke så glade for slike topicer som åpenbart er misvisende.

Kan ikke se at Expert har noen svindelhensikter i denne saken og dermed faller topicen i sin egen urimelighet.

 

Selvfølgelig har man lov til å være uenig med butikker og webshops men vi tar slike diskusjoner på saklig nivå her i huset. ;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Nå er vi ikke helt sikre på om trådstarter er uskyldig. Det kan hende han har prøvd å chippe men vil ikke si det. (ikke vondt ment)

 

Du bytter emnetittel ved å redigere førstepost.

8932782[/snapback]

 

Viss jeg hadde prøvd å chippe den kunne jeg bare sendt den til reperasjon, 500KR er ikke mye men probleme nå er at den har blitt slengt rundt om kring (den har sikkert fått noen riper kanskje bulk)

 

EDIT: Jeg hadde ikke kommet til et forum og spurt om hjelp viss jeg selv hadde ødelagt den. Og hvorfor skulle jeg tatt ut skruer?

Endret av AP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...