Gå til innhold

Expert nekter å gi meg ny maskin


Anbefalte innlegg

Vi butikkansatte må slite med enkelte sånne "bløffemenn". Jeg henger ikke ut trådstarter da jeg ikke kjenner begge sider av den saken godt nok.

 

Vi hadde en kunde en gang, som insisterte på å sende kameraet inn som en garantisak, selv om det hadde tydelige skader (store bulker og dype skraper). Vi gjorde som kunden ville, og opplyste om gebyret som verkstedet tar om de ikke godtar det som en garantisak. De sendte oss selvsagt et prisoverslag, for det gikk ikke på garanti grunnet støtskader. Kunden hevded da at kameraet hadde vært helt fint da han leverte det inn, og at vi eller verkstedet hadde laget bulker og skrammer i kameraet for han.

 

Da vi ikke hadde bevis, endte det med at vi måtte betale reparasjonen for kunden. Mange drittsekker der ute som ødelegger for alle andre. Det er til syvende og sist kundene som må betale for slike utgifter i form av økte priser.

9310323[/snapback]

 

Ja, å det er synd noen ødelegger for oss andre, men er det automatisk avslag på reklamasjon pga at man har åpnet produktet?

 

Dvs det er merker på skruene, evt en skrue mangler?

Idenne saken ser det jo ut som saken ble avvist da Infocare så at det var merker på skruene, som tydet på at produktet kunne være åpnet?

 

Men det fremkommer jo ikke at det var dette som var skyld i feilen?

 

Eneste erfaringen jeg har på det området er med bærbare ifra Dell, der har det aldri vært noen som helst problemer selv om jeg har feks skrudd opp den bærbare.

 

Er det helt rett å avvise reklamasjon pga at det er merker på skruene og det ser ut til at produktet er åpnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv blitt bedt av Dell om å åpne PCen min for å leite etter feil. Merker på skruer er uansett ingen garanti for at et produkt har vært åpnet. Man kan jo tross alt "male" skruene etter inngrepet og gode skrujern setter nesten ikke merker.

 

Dersom det ikke er brutt noen klistremerker kan jeg virkelig ikke se problemet.

Lenke til kommentar

Garanti og reklamasjon er to forskjellige ting.

Produsenten kan jo bestemme om garantien ryker ved slike ting. Reklamasjonsretten er noe som er lovpålagt og da må verkstedet bevise dette. Regner med at kunden her har valgt å reklamere på produktet, men desverre så har vi ikke fått tak i så mye mer informasjon.

Jeg fikk litt fra en i Expert-butikken og kan se om jeg får tak i mer, men det beste hadde jo vært hvis trådstarter hadde lagt alle kortene på bordet nå.

Lenke til kommentar
Garanti og reklamasjon er to forskjellige ting.

Produsenten kan jo bestemme om garantien ryker ved slike ting. Reklamasjonsretten er noe som er lovpålagt og da må verkstedet bevise dette. Regner med at kunden her har valgt å reklamere på produktet, men desverre så har vi ikke fått tak i så mye mer informasjon.

Jeg fikk litt fra en i Expert-butikken og kan se om jeg får tak i mer, men det beste hadde jo vært hvis trådstarter hadde lagt alle kortene på bordet nå.

9311247[/snapback]

 

men kan leverandør bestemme at reklamsajonsretten frafaller pga at produktet er åpnet?

 

edit, jeg tenker kun på reklamasjon, ikke garanti!!

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Vi butikkansatte må slite med enkelte sånne "bløffemenn". Jeg henger ikke ut trådstarter da jeg ikke kjenner begge sider av den saken godt nok.

 

Vi hadde en kunde en gang, som insisterte på å sende kameraet inn som en garantisak, selv om det hadde tydelige skader (store bulker og dype skraper). Vi gjorde som kunden ville, og opplyste om gebyret som verkstedet tar om de ikke godtar det som en garantisak. De sendte oss selvsagt et prisoverslag, for det gikk ikke på garanti grunnet støtskader. Kunden hevded da at kameraet hadde vært helt fint da han leverte det inn, og at vi eller verkstedet hadde laget bulker og skrammer i kameraet for han.

 

Da vi ikke hadde bevis, endte det med at vi måtte betale reparasjonen for kunden. Mange drittsekker der ute som ødelegger for alle andre. Det er til syvende og sist kundene som må betale for slike utgifter i form av økte priser.

9310323[/snapback]

Tell me about it ...

 

Hadde en kunde som skulle bytte et par høyttalere (kostet nærmere 10 000) fordi lyden var litt tynn, han ville ha pengene igjen og heller komme innom og kjøpe et dyrere sett siden. Greit nok det, men så åpner en kollega av meg eskene, for være sikker. Gjett hva han fant oppi? Høyttalere? Nah ...

 

2 store sekker med grus og småstein.

 

:love:

 

 

_________________

 

 

Reklamasjonsretten frafaller om kunden bruker produktet "feilaktig", og jeg mener det står en notis inni brukermanualen om at produktet ikke skal åpnes.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Hadde en kunde som skulle bytte et par høyttalere (kostet nærmere 10 000) fordi lyden var litt tynn, han ville ha pengene igjen og heller komme innom og kjøpe et dyrere sett siden. Greit nok det, men så åpner en kollega av meg eskene, for være sikker. Gjett hva han fant oppi? Høyttalere? Nah ...

 

2 store sekker med grus og småstein.

Hehe... det er en grunn til at vi alltid sjekker om alt følger med om en kunde vil bytte et kamera. Har ikke opplevd lignende selv, men "gleder" meg til den dagen :devil:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det ikke forsjell på forsøkt å åpne og faktisk ha åpnet et produkt ? Jeg mener, det er vel et sånnt "klistremerke" som skal indikere om produktet har blitt åpnet eller ikke. Så lenge du da faktisk ikke har vært inne i maskinen kan du strengt tatt ikke ha ødelagt noe ?

Lenke til kommentar
Er det ikke forsjell på forsøkt å åpne og faktisk ha åpnet et produkt ? Jeg mener, det er vel et sånnt "klistremerke" som skal indikere om produktet har blitt åpnet eller ikke. Så lenge du da faktisk ikke har vært inne i maskinen kan du strengt tatt ikke ha ødelagt noe ?

9313123[/snapback]

I følge andre her som har Wii har den ikke et slikt klistremerke.

Det manglet en skrue + betydelige merker på andre som holder kabinettet fast.

Lenke til kommentar
I følge andre her som har Wii har den ikke et slikt klistremerke.

Det manglet en skrue + betydelige merker på andre som holder kabinettet fast.

9313354[/snapback]

Når trådstarter da i tillegg har spurt om tips for modding av Wii, så ser det jo ikke særlig pent ut :!:

Lenke til kommentar
I følge andre her som har Wii har den ikke et slikt klistremerke.

Det manglet en skrue + betydelige merker på andre som holder kabinettet fast.

9313354[/snapback]

Når trådstarter da i tillegg har spurt om tips for modding av Wii, så ser det jo ikke særlig pent ut :!:

9314150[/snapback]

 

Det er nå sant ja, men dette visste da ikk Infocare om da de avviste reklamasjon.

Lenke til kommentar
Hadde en kunde som skulle bytte et par høyttalere (kostet nærmere 10 000) fordi lyden var litt tynn, han ville ha pengene igjen og heller komme innom og kjøpe et dyrere sett siden. Greit nok det, men så åpner en kollega av meg eskene, for være sikker. Gjett hva han fant oppi? Høyttalere? Nah ...

 

2 store sekker med grus og småstein.

Hehe... det er en grunn til at vi alltid sjekker om alt følger med om en kunde vil bytte et kamera. Har ikke opplevd lignende selv, men "gleder" meg til den dagen :devil:

9312945[/snapback]

Etter å ha jobbet noen år i en elektronikkforretning har jeg vanskelig for å stole på folk. Først kommer en kunde og skal bytte et TV som han har hatt tre dager, uten eske; fjernkontroll; kabler og andre ting som gjør TV-en salgbar (noen tror tydeligvis at vi kjører TV-ene på fyllingen etter at de har byttet dem) og øyeblikket etter står fem øst-Europeere med en lastebil og roter i EE-avfallet. :/

 

 

:p

Lenke til kommentar

Dersom produktet har en plombering som er brutt, og det i bruksanvisningen står at enheten kun skal åpnes av godkjente verksteder/teknikere, så vil jeg påstå at ikke bare garantien men også reklamasjonsgrunnlaget bortfaller. Det er en grunn til at de opplyser om dette, og plomberer produktet. På mye sensitivt elektronisk utstyr er det vanskelig å finne en eller flere feil som skyldes tukling av kunde. Statisk elektrisitet er en av hovedgrunnene. Det er derfor de har plombert enheten. Man har ingenting inne i enheten å gjøre, og om man da åpner den så må man ta alt ansvar selv. Dette til tross for at feilen som oppstår ikke direkte kan lenkes til åpning av enheten.

 

Tror denne tråden nærmer seg de evige jaktmarker. Trådstarter har ikke skrevet et innlegg på lenge til tross for mange oppfordringer. Det er etter min mening ganske tydelig at han har skutt seg selv i beinet med noe større enn en 12,7. Håper han ikke bruker mer av folks tid og ressurser på å dra denne saken videre, og at han tenker som om en gang eller to før han gjør noe likende. Dog har det vært en morsom tråd. :)

 

Edit: Lagt til siste avsnitt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Jeg anklager ingen.

 

Men, om jeg hadde kjøpt et produkt som allerede manglet skruer veldig synlig utenpå, så hadde jeg travet rett ned til butikken å klaget. :cry:

8943568[/snapback]

 

Men ærlig talt, hva er det første du gjør når du får deg et nytt konsoll?

 

- Sette seg ned i godstolen og spille

eller

- nøye gå over utsiden av konsollet for å sjekke etter produksjonsfeil og manglende skruer? ..

 

Ideellt sett skulle det vel vært alternativ 2, men i praksis er det alltid alternativ 1 :)

 

Til tråden mer generellt sett så er det helt meningsløst å spekulere på om trådstarter er "skyldig" eller ikke, eller å presentere argumenter for og mot at han har åpnet den. Annta at all informasjon han har oppgitt er på det rene og gi råd utira det. Om han har svin på skogen så er det en sak mellom ham, Expert og hans egen samvittighet, og ikke noe vi andre har noe med å gjøre.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det som er litt synd med det du sier, Stigma, er at vi sannsynligvis aldri får vite hva som faktisk er saken her. Dermed er det enda en tråd der noen slenger dritt om en butikk, og så leser noen tråden og tenker: "Ja, Expert skal jeg aldri handle hos. Man kan aldri stole på disse butikkene.". Dessverre, ment sant..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...