Gå til innhold

Expert nekter å gi meg ny maskin


Anbefalte innlegg

For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det?

9068043[/snapback]

 

Jeg fikk ikke noe sånt

9068056[/snapback]

 

Du må jo ha fått noe? De kan ikke gi deg en regning for 500-1000 kr uten å si hva som er årsaken. Og jeg har ikke noe tro på at de gjorde det nei.

9068105[/snapback]

 

Det eneste de sa var at jeg må betale 500 siden de har skjekket va feilen er noe jeg skrev for lenge siden men nå krever de 500 , den har vert hos Expert i 1 måned

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 100. gang: HAR DU FÅTT NOE SKRIV PÅ VERKSTEDET NÅ?

Du har jo tydeligvis vært i kontakt med de igjen og siden det var det du skulle få kan du vel dele det med oss?

 

Har du problemer med å få tak i det så kan du, som jeg har nevnt før, send med serienummer og servicenummer så kan jeg sjekke opp saken.

For meg virker det ut som nå at du ikke vil dele med oss hva verkstedet har funnet ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt:

 

Besøk www.forbrukerportalen.no. Klikk der det står "Klikk & klag". Skriv reklamasjonsbrevet med en fyldig beskrivelse av situasjonen, og få med at du akter å ta saken videre til FTU om det ikke finnes en løsning. Lever brevet hos Expert. De plikter å svare deg innen rimelig tid. Får du avslag på reklamasjonen tar du saken videre. Forbrukerrådet hjelper deg hvis du er i tvil om hvordan du går frem. I denne saken er jeg nesten sikker på at FTU vil gi trådstarter medhold, og skal Expert gjøre noe med FTUs vedtak må de gå rettens vei. Det gidder de ikke for en skarve femhundrelapp eller tusenlapp eller hva det nå var. Helst vil de unngå FTU, så det kan hende saken løser seg fortere enn trådstarter tror.

Lenke til kommentar
I denne saken er jeg nesten sikker på at FTU vil gi trådstarter medhold, og skal Expert gjøre noe med FTUs vedtak må de gå rettens vei. Det gidder de ikke for en skarve femhundrelapp eller tusenlapp eller hva det nå var. Helst vil de unngå FTU, så det kan hende saken løser seg fortere enn trådstarter tror.

9068973[/snapback]

I denne saken kan ingen være sikre på noe som helst. Trådstarter har enten ekstremt store problemer med å kommunisere, eller så skjuler han ting.

 

Expert gir aldri tilbake en vare etter service, uansett om det er garanti eller betalservice, uten at spesifikasjonen følger med. Når trådstarter da så hevder at de forlanger betaling uten at han har fått hverken regning eller spesifikasjon, ja da er det noe merkelig.

Lenke til kommentar

Nemlig! Og spesielt når du sier at han du mottatt giroen med krav om betaling, men ikke servicerapporten. Servicerapporten er skrevet på bilaget som gis sammen med giroen. Merkelig at halve dokumentet har forsvunnet rett forran øynene dine? Reagerte du ikke når du bare ble bedt om å betale uten å få vite hva du måtte betale for?

Endret av Milt
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
herregud da...kan dere som jobber i expert søke opp servicen hans da? burde ikke være så veldig mange betalbare nintendo wii servicer som er levert på service hos expert på stovner (eller hvor det nå enn var).

9244813[/snapback]

Jeg blir borte en uke nå, men har sendt mail til de som står for service. Regner med å ha svaret om en uke. ;)

Lenke til kommentar
herregud da...kan dere som jobber i expert søke opp servicen hans da? burde ikke være så veldig mange betalbare nintendo wii servicer som er levert på service hos expert på stovner (eller hvor det nå enn var).

9244813[/snapback]

 

Ja! Heng ham ut ut her med fullt navn og bilde! :mrgreen:

Enda bedre: Alle som har en wii på service nå.

 

Litt collateral damage må man regne med........................ :dribble:

Lenke til kommentar
herregud da...kan dere som jobber i expert søke opp servicen hans da? burde ikke være så veldig mange betalbare nintendo wii servicer som er levert på service hos expert på stovner (eller hvor det nå enn var).

9244813[/snapback]

 

Ja! Heng ham ut ut her med fullt navn og bilde! :mrgreen:

Enda bedre: Alle som har en wii på service nå.

 

Litt collateral damage må man regne med........................ :dribble:

9245194[/snapback]

 

fjott...man kan lett finne denne servicen ved å se på hva som er gjort med den, evt servicerapporten fra verkstedet. trenger ikke å henge ut noen med navn, men det er interessant å vite hva som faktisk står i servicerapporten.

Lenke til kommentar
Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt:

 

Besøk www.forbrukerportalen.no. Klikk der det står "Klikk & klag". Skriv reklamasjonsbrevet med en fyldig beskrivelse av situasjonen, og få med at du akter å ta saken videre til FTU om det ikke finnes en løsning. Lever brevet hos Expert. De plikter å svare deg innen rimelig tid. Får du avslag på reklamasjonen tar du saken videre. Forbrukerrådet hjelper deg hvis du er i tvil om hvordan du går frem. I denne saken er jeg nesten sikker på at FTU vil gi trådstarter medhold, og skal Expert gjøre noe med FTUs vedtak må de gå rettens vei. Det gidder de ikke for en skarve femhundrelapp eller tusenlapp eller hva det nå var. Helst vil de unngå FTU, så det kan hende saken løser seg fortere enn trådstarter tror.

9068973[/snapback]

En sak i FTU tar 7-8 mnd. Jeg sitter med en selv med en sak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt ny info her. Har vært i kontakt med de som tok seg av frakten her (Infocare) og når jeg kom hjem fra ferie lå det et svar på butikken i postkassa mi. ;)

 

I følge servicerapporten har konsollen vært åpnet/forsøkt åpnet da det manglet en skrue + tydelige merker på de andre skruene, så garantien bortfaller.

Det var som sagt litt frem og tilbake. Konsollen var tilbake fra verkstedet 21. juni, men etter om og men betalte kunden gebyret, men insisterte på å sende den inn igjen. Ser ikke ut som det har kommet noe nytt ut fra den nye servicen annet enn en ny faktura.

 

Håper dette hjalp litt. :)

Lenke til kommentar

Vi butikkansatte må slite med enkelte sånne "bløffemenn". Jeg henger ikke ut trådstarter da jeg ikke kjenner begge sider av den saken godt nok.

 

Vi hadde en kunde en gang, som insisterte på å sende kameraet inn som en garantisak, selv om det hadde tydelige skader (store bulker og dype skraper). Vi gjorde som kunden ville, og opplyste om gebyret som verkstedet tar om de ikke godtar det som en garantisak. De sendte oss selvsagt et prisoverslag, for det gikk ikke på garanti grunnet støtskader. Kunden hevded da at kameraet hadde vært helt fint da han leverte det inn, og at vi eller verkstedet hadde laget bulker og skrammer i kameraet for han.

 

Da vi ikke hadde bevis, endte det med at vi måtte betale reparasjonen for kunden. Mange drittsekker der ute som ødelegger for alle andre. Det er til syvende og sist kundene som må betale for slike utgifter i form av økte priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...