AP Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Det jeg synes er rart er at hvis Wii-en bare var et par dager - hvorfor benyttet ikke trådstarter seg av 30-dagers returretten Expert har? Da kunne han enten fått pengene igjen, fått tilgodelapp eller fått en ny Wii, og det ville vært butikken sitt problem (med mindre det var brukerfeil). Dog fortsår jeg at butikken er skeptisk. Hvis du hadde jobbet i en elktronikkforretning hadde du skjønt det, du vil ikke tro hvilke utrolige ting vi har fått inn. Bare for å nevne noen: TV-esker fylt med sand (kunden håpet sikkert at vi ikke skulle titte oppi), TV-esker med en gammel TV oppi og med en gang man snur ryggen til EE-avfallet (der folk leverer gamle elektroprodukter) står det fem polakker og en varebil der og stjeler. Rart man ikke stoler på folk? 9016242[/snapback] Expert har ikke det EDIT: Viss du ikke stoler på meg når jeg sier at jeg ikke har rørt skruene trenger du ikke å poste her. Lag en ny tråd Endret 6. juli 2007 av AP Lenke til kommentar
AP Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Det er vel ikke meningen at det skal ta så lang tid for en person å få verksteds rapport? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Expert har da vitterlig bytterett, men ikke like "fri" som den Elkjøp har. 30-dagers returrett, bare se bakerst i DM-ene som blir sendt ut med Posten. AP: jeg har ikke anklaget deg for noen ting. I motsetning til mange av de andre som poster her, jobber jeg i en elktronikkforretning og kan derfor litt om rutinene. Forrige post var ikke ment som en anklage mot deg, men mer mot Expert-butikken. Edit: til han som jobbet i Expert; hos oss blir servicenene oppdatert fortløpende når det skjer noe. Da er det bare for meg å gå inn på Elguiden og se. Eks: 05.05.07: Venter forsendelse 08.05.07: Mottatt 13.05.07: Avventer reparasjon Dog får jeg ikke noen detaljer, men jeg kan ringe til servicepartneren og be dem faxe det. Jeg er riktignok ikke serviceansvarlig, men det hender jeg må ta noen servicer jeg òg. Endret 6. juli 2007 av EvenT Lenke til kommentar
vsg Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Expert har da vitterlig bytterett, men ikke like "fri" som den Elkjøp har. 30-dagers returrett, bare se bakerst i DM-ene som blir sendt ut med Posten. Denne gjelder bare Expert Bonus. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Sony har gjort noe supert med Playstation, de har plasser et klistremerke over skjøten sånn at de kan se om den er tuklet med. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Hva har det med saken å gjøre? For å si det slik: det skal mye til at Toyota leverer en bil som bare mangler girstang (sånne feil skjer bare ikke, samme med manglende skruer på en Wii), men de kan fint levere en model med svakhet i vindusheisermotoren (som er en feil man ikke kan se uten videre, samme som med Xboxen - ingen på fabrikken kunne se at den kom til å eksplodere). 8931532[/snapback] Nissan presterte å leveren en automatgirversjon som hadde 40Hk mindre enn manuellversjonen (og det som sto i vognkortet). Feil skjer. Synes det er tåpelig å angripe forbrukeren. Jeg kjøpte en GPS i dag som hadde en 3 timer lang kjørelogg i Bergensområdet på seg. Da jeg leverte den tilbake sa dem at det umulig kunne være en B-vare, ettersom den var pakket ut av kveldsleveransen til butikken samme dag. Det finnes mao. flere steder i et produksjonsledd hvor det kan skje sabotasje. edit: Klistremerkegreiene gjelder også for Xbox 360. Endret 6. juli 2007 av radivx Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Hva har det med saken å gjøre? For å si det slik: det skal mye til at Toyota leverer en bil som bare mangler girstang (sånne feil skjer bare ikke, samme med manglende skruer på en Wii), men de kan fint levere en model med svakhet i vindusheisermotoren (som er en feil man ikke kan se uten videre, samme som med Xboxen - ingen på fabrikken kunne se at den kom til å eksplodere). 8931532[/snapback] Nissan presterte å leveren en automatgirversjon som hadde 40Hk mindre enn manuellversjonen (og det som sto i vognkortet). Feil skjer. Synes det er tåpelig å angripe forbrukeren. Jeg kjøpte en GPS i dag som hadde en 3 timer lang kjørelogg i Bergensområdet på seg. Da jeg leverte den tilbake sa dem at det umulig kunne være en B-vare, ettersom den var pakket ut av kveldsleveransen til butikken samme dag. Det finnes mao. flere steder i et produksjonsledd hvor det kan skje sabotasje. edit: Klistremerkegreiene gjelder også for Xbox 360. 9019591[/snapback] Det er latterlig at butikkene prøver å selge b-vare som ny vare. Dette gjelder jo alt i elektronikk. Særlig når noen har kjøpt en "ny" harddisk med full av gamle filer Jeg vet at slikt kan skje ved misfortåelser av ansatte i butikken. Men de må da også beklage det hele og gi kunden en NY vare. Elkjøp har også kommet opp i en slik situasjon noen ganger, og de beklager også offentlig. Dette burde sikkert også Expert lære seg? Og når det gjelder trådstarter, så er det faktisk en sjanse for at han har fått en b-vare. Som forrige eiere mulig også har åpnet. Men butikkene vil aldri innrømme at de har solgt en b-vare som ny vare. Som sagt, har du ikke selv prøvd å åpne den, så bør du virkelig ikke gi opp. Da blir forbrukerrådet neste. Du kan også prøve å sende en e-post til hovedkontoret eller ringe? Prøv da å få kontakt med en med fullmakt. Når jeg har kjøpt spillekonsoll, bærbar pc. stasjonær pc, så har jeg aldri gått igjennom og sjekket om det mangler en skrue. Hvem gjør det? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Dette er absolutt SISTE gang jeg gir beskjed - Andre eksempler på andre firmaer osv som har levert feil vare o.l. har INGENTING i denne tråden å gjøre. Vennligst fokuser på trådstarters problem, ikke alt annet! Lenke til kommentar
AP Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Nå kom nintendoen min fra verkstedet og nå krever Expert 500 kroner av meg bare for at de har skjekket hvem sin feil det er de mener jeg har ødelagt den selv og krever 500 kroner. Jeg ble ikke opplyst at det koster 500 får å skjekke hvem sin feil det er. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva sa rapporten da? Hva var det som var din feil? Hva var feilene de fant? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Nå kom nintendoen min fra verkstedet og nå krever Expert 500 kroner av meg bare for at de har skjekket hvem sin feil det er de mener jeg har ødelagt den selv og krever 500 kroner. Jeg ble ikke opplyst at det koster 500 får å skjekke hvem sin feil det er. 9067890[/snapback] Du får det skriftlig fra dem. Står nederst og på baksiden av servicelappen. Lenke til kommentar
AP Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Ingenting har blitt reparert. De sier at de må ha 500 siden de har sett hvem sin feil det er Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvis de tror du har gjort slik at den er ødelagt så må de jo faktisk vise det. Har du ikke fått noe slikt informasjon? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Ingenting har blitt reparert. De sier at de må ha 500 siden de har sett hvem sin feil det er 9067941[/snapback] Se posten min over.... og les på lappen du fikk fra dem. Men som de andre spør om... hva står det på rapporten? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det skal MYE til at Nintendo bare glemmer å skru i skruene, det skal også mye til at Expert har skrudd ut skruene i et forsøk på å ødelegge ryktet sitt ... Hvorfor du skulle skru ut skruene? Chippe? Prøve å chippe? 8931507[/snapback] Ikke glem at de første xboxene eksploderte 8931520[/snapback] Høres nesten ut som om det er åpenbart at du har prøvd å chip'e den, men misslyktes og vil ha en ny wii Men nok om det. Hvis Expert får en Nintendo Wii som mangler skruer, så hjelper det nok lite, uansett hva du sier. Hvis en kunde kommer inn skal ha NEL på en hårklipper som har hår i klipperen og du sier at hårene allerede var der, så blir det noe av det samme. "Sikkert produsenten som tok seg en klipp under produksjon?" Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det? Lenke til kommentar
AP Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det? 9068043[/snapback] Jeg fikk ikke noe sånt Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det? 9068043[/snapback] Jeg fikk ikke noe sånt 9068056[/snapback] Okey, for expert gir ut én lapp til kunden da varer sendes inn, én lapp når du mottar varen etter service/reparasjon. Hvis du ikke fikk det, vil jeg anbefale deg å gå ned til Expert-forhandleren, spørre etter en kopi av en servicelapp du har "mistet". Da vil de antakelig søke deg opp gjennom navn og de skriver ut en kopi. Expert får nemlig verkstedets arbeidsrapport kopiert på deres interne bilag, og du kan da se hva som har blitt gjort Endret 13. juli 2007 av Milt Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 For å bli litt mer seriøs. Har du servicelappen du fikk hos expert da du sendte den inn? Du skulle fått en lapp med et servicenummer på når de sendte den inn. Fikk du det? 9068043[/snapback] Jeg fikk ikke noe sånt 9068056[/snapback] Du må jo ha fått noe? De kan ikke gi deg en regning for 500-1000 kr uten å si hva som er årsaken. Og jeg har ikke noe tro på at de gjorde det nei. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Må si meg enig med Christian, desverre. ElGuiden som er Expert sitt datasystem skriver ut på notaskriver der giro og bilag er på samme ark, så har du fått regningen har du fått bilaget. De klipper ikke dokumenter i to for at du ikke skal se rapporten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå