Gå til innhold

Expert nekter å gi meg ny maskin


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke akkurat Expert, Elkjøp eller liknende butikker ser igjennom dette forumet hver dag nei.

8944342[/snapback]

 

Det finnes ansatte av butikkene som henger på forumene, de fanger opp ting som skjer, men det går vel for det meste i store hendelser.

 

"Små" butikker tjener stort(rykte og penger) på enkeltbrukere her som gjør en god jobb, som for eksempel med Compal tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke akkurat Expert, Elkjøp eller liknende butikker ser igjennom dette forumet hver dag nei.

8944342[/snapback]

 

Det finnes ansatte av butikkene som henger på forumene, de fanger opp ting som skjer, men det går vel for det meste i store hendelser.

 

"Små" butikker tjener stort(rykte og penger) på enkeltbrukere her som gjør en god jobb, som for eksempel med Compal tråden.

8944381[/snapback]

 

Jeg er en ansatt av Expert :ph34r: Det er positivt at de små aktørene kan bli kjent på denne måten, som en "jungeltelegraf" ;)

Lenke til kommentar

Vil bare nevne til alle dere som sier det ikke har noe å si om han har åpnet den eller ikke, iflg forbrukerportalen, som etter min personlige mening ofte står litt for hardt på påstandene sine, står det å lese under reklamasjonsrett overskriften

 

-------------------------------------------------

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.

 

--------------------------------------------------------

 

Hvis du har brukt den i strid med bruksanvisningen.. om det viser seg at skruene faktisk er fjernet (altså tatt vekk når kunde leverte inn produktet) og som snekkern har sagt flere ganger, det er ganske lett å sjekke, så er det sannsynligvis i strid med bruksanvisningen. Om det er årsaken til feilen eller ikke tror jeg faktisk ikke har så mye å si, siden du allerede har forbrutt deg mot den avtalen som bruksanvisningen legger til grunn.

 

Forresten så vil jeg bare si at det er naivt å tro at ikke kjeder som Elkjøp, Expert, Elprice, Siba, Euronics osv ikke leser forum, de har jo gjerne flere tusen ansatte som lever og gløder for elektronikk og da er vel hw.no en av de aller beste plassene å lese :)

det samme gjelder nok folkene på verkstedene rundt omkring ;)

Lenke til kommentar

Står i hvert fall i 99% av alle bruksanvisninger til DVD-spillere, TV-er og andre brunevarer, så det er litt rart det ikke står i bruksanvisnigen til Wii. Jobber selv i en elektrobutikk (ønsker ikke å skrive hvilken kjede her) så jeg har en del erfaring med service- og reklamsjonsrutiner. :)

 

Uansett. Det var dumt at trådstarter bare trakk seg ut av tråden, da det hadde vært spennende å sett hvordan det endte.

Lenke til kommentar
Vil bare nevne til alle dere som sier det ikke har noe å si om han har åpnet den eller ikke, iflg forbrukerportalen, som etter min personlige mening ofte står litt for hardt på påstandene sine, står det å lese under reklamasjonsrett overskriften

 

-------------------------------------------------

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering.

 

--------------------------------------------------------

 

Hvis du har brukt den i strid med bruksanvisningen.. om det viser seg at skruene faktisk er fjernet (altså tatt vekk når kunde leverte inn produktet) og som snekkern har sagt flere ganger, det er ganske lett å sjekke, så er det sannsynligvis i strid med bruksanvisningen. Om det er årsaken til feilen eller ikke tror jeg faktisk ikke har så mye å si, siden du allerede har forbrutt deg mot den avtalen som bruksanvisningen legger til grunn.

 

Forresten så vil jeg bare si at det er naivt å tro at ikke kjeder som Elkjøp, Expert, Elprice, Siba, Euronics osv ikke leser forum, de har jo gjerne flere tusen ansatte som lever og gløder for elektronikk og da er vel hw.no en av de aller beste plassene å lese :)

det samme gjelder nok folkene på verkstedene rundt omkring ;)

8956251[/snapback]

 

Jeg har nevnt det ang. bruksanvisningen tidligere, og er helt enig med deg. Selvfølgelig leser de ansatte på Expert slike tråder, men det er jo ikke dem som til syvende og sist har makten over slike saker?

Lenke til kommentar
Står i hvert fall i 99% av alle bruksanvisninger til DVD-spillere, TV-er og andre brunevarer, så det er litt rart det ikke står i bruksanvisnigen til Wii. Jobber selv i en elektrobutikk (ønsker ikke å skrive hvilken kjede her) så jeg har en del erfaring med service- og reklamsjonsrutiner. :)

 

Uansett. Det var dumt at trådstarter bare trakk seg ut av tråden, da det hadde vært spennende å sett hvordan det endte.

8961127[/snapback]

 

Jeg har ikke trekket meg

Lenke til kommentar
Står i hvert fall i 99% av alle bruksanvisninger til DVD-spillere, TV-er og andre brunevarer, så det er litt rart det ikke står i bruksanvisnigen til Wii. Jobber selv i en elektrobutikk (ønsker ikke å skrive hvilken kjede her) så jeg har en del erfaring med service- og reklamsjonsrutiner. :)

 

Uansett. Det var dumt at trådstarter bare trakk seg ut av tråden, da det hadde vært spennende å sett hvordan det endte.

8961127[/snapback]

 

Jeg har ikke trekket meg

8962054[/snapback]

Hvis du ikke har trukket deg, kom med oppdateringer da ;)

Lenke til kommentar

Har litt vanskelig for å tro at Expert holder tilbake informasjon om hva som er funnet fra deg AP.

Jeg vil faktisk anta at expert og serviceverksted i aller høyeste grad er svært ivrig etter å dokumentere om de mener du er skyld i feilen. Rett og slett for å dekke deres egen bakende..

 

Og det er helt riktig som mange sier at du har masse rettigheter som forbruker, men du må nok fremdeles forholde deg til at det er produsentene og verkstedene ene og alene som har lov å skru på produktene sine.

Og etter å ha lest tech forum i mange år ser jeg absolutt grunnen til det ;)

Lenke til kommentar
Bare stå på!

Ikke la dem vinne saken, du som forbruker har en haug med rettigheter så :)

8968690[/snapback]

En forbruker har mange rettigheter, helt riktig. Men ingen av disse rettighetene inkluderer gratis reparasjon dersom man selv ødelegger et produkt.

Lenke til kommentar
Før var det bare snakk om skruer ikke noe annet.

Nå sier Expert at det har blitt brukt infrarødt utstyr og de har funnet ut at selve prossesoren har blit bøyd.

8968541[/snapback]

 

WTF ? Trur expert/nintendo at du på ein eller anna måte har klart å bøyd prossesoren ?? Kva har prossesoren med dette å gjøre då ? Maskinen funker vel som normalt intil du prøver å sette inn ein disk ? Då er det jo bare dvd stasjonen som det er noko gale med. Wii'en fungerer faktisk også når dvd spilleren er herpa/ikkje tilkobla

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...