Bruktbilen Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg tror ikke akkurat Expert, Elkjøp eller liknende butikker ser igjennom dette forumet hver dag nei. 8944342[/snapback] Det finnes ansatte av butikkene som henger på forumene, de fanger opp ting som skjer, men det går vel for det meste i store hendelser. "Små" butikker tjener stort(rykte og penger) på enkeltbrukere her som gjør en god jobb, som for eksempel med Compal tråden. Lenke til kommentar
xelA Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Jeg tror ikke akkurat Expert, Elkjøp eller liknende butikker ser igjennom dette forumet hver dag nei. 8944342[/snapback] Det finnes ansatte av butikkene som henger på forumene, de fanger opp ting som skjer, men det går vel for det meste i store hendelser. "Små" butikker tjener stort(rykte og penger) på enkeltbrukere her som gjør en god jobb, som for eksempel med Compal tråden. 8944381[/snapback] Jeg er en ansatt av Expert Det er positivt at de små aktørene kan bli kjent på denne måten, som en "jungeltelegraf" Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er det noen oppdatering i saken? Lenke til kommentar
Morgenstjerne Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Vil bare nevne til alle dere som sier det ikke har noe å si om han har åpnet den eller ikke, iflg forbrukerportalen, som etter min personlige mening ofte står litt for hardt på påstandene sine, står det å lese under reklamasjonsrett overskriften ------------------------------------------------- Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering. -------------------------------------------------------- Hvis du har brukt den i strid med bruksanvisningen.. om det viser seg at skruene faktisk er fjernet (altså tatt vekk når kunde leverte inn produktet) og som snekkern har sagt flere ganger, det er ganske lett å sjekke, så er det sannsynligvis i strid med bruksanvisningen. Om det er årsaken til feilen eller ikke tror jeg faktisk ikke har så mye å si, siden du allerede har forbrutt deg mot den avtalen som bruksanvisningen legger til grunn. Forresten så vil jeg bare si at det er naivt å tro at ikke kjeder som Elkjøp, Expert, Elprice, Siba, Euronics osv ikke leser forum, de har jo gjerne flere tusen ansatte som lever og gløder for elektronikk og da er vel hw.no en av de aller beste plassene å lese det samme gjelder nok folkene på verkstedene rundt omkring Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Faen som jeg hater slike "spennende" traader der traadstarter bare trekker seg.. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Som eg har sett står det ingen ting i bruksnavisningen og at man ikkje skal opne konsollen og det er heller ingen klistremerker som brytes. Sleit faktisk med å finne noko om garantien brytes på nettet også. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Står i hvert fall i 99% av alle bruksanvisninger til DVD-spillere, TV-er og andre brunevarer, så det er litt rart det ikke står i bruksanvisnigen til Wii. Jobber selv i en elektrobutikk (ønsker ikke å skrive hvilken kjede her) så jeg har en del erfaring med service- og reklamsjonsrutiner. Uansett. Det var dumt at trådstarter bare trakk seg ut av tråden, da det hadde vært spennende å sett hvordan det endte. Lenke til kommentar
xelA Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Vil bare nevne til alle dere som sier det ikke har noe å si om han har åpnet den eller ikke, iflg forbrukerportalen, som etter min personlige mening ofte står litt for hardt på påstandene sine, står det å lese under reklamasjonsrett overskriften ------------------------------------------------- Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen, eller at den har vært utsatt for ytre påvirkning – f.eks. lynnedslag. Er det slike årsaker til feilen, har du normalt ikke krav på at selgeren dekker dine omkostninger til f.eks. reparasjon eller omlevering. -------------------------------------------------------- Hvis du har brukt den i strid med bruksanvisningen.. om det viser seg at skruene faktisk er fjernet (altså tatt vekk når kunde leverte inn produktet) og som snekkern har sagt flere ganger, det er ganske lett å sjekke, så er det sannsynligvis i strid med bruksanvisningen. Om det er årsaken til feilen eller ikke tror jeg faktisk ikke har så mye å si, siden du allerede har forbrutt deg mot den avtalen som bruksanvisningen legger til grunn. Forresten så vil jeg bare si at det er naivt å tro at ikke kjeder som Elkjøp, Expert, Elprice, Siba, Euronics osv ikke leser forum, de har jo gjerne flere tusen ansatte som lever og gløder for elektronikk og da er vel hw.no en av de aller beste plassene å lese det samme gjelder nok folkene på verkstedene rundt omkring 8956251[/snapback] Jeg har nevnt det ang. bruksanvisningen tidligere, og er helt enig med deg. Selvfølgelig leser de ansatte på Expert slike tråder, men det er jo ikke dem som til syvende og sist har makten over slike saker? Lenke til kommentar
AP Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Står i hvert fall i 99% av alle bruksanvisninger til DVD-spillere, TV-er og andre brunevarer, så det er litt rart det ikke står i bruksanvisnigen til Wii. Jobber selv i en elektrobutikk (ønsker ikke å skrive hvilken kjede her) så jeg har en del erfaring med service- og reklamsjonsrutiner. Uansett. Det var dumt at trådstarter bare trakk seg ut av tråden, da det hadde vært spennende å sett hvordan det endte. 8961127[/snapback] Jeg har ikke trekket meg Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hvordan gikk det da? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Står i hvert fall i 99% av alle bruksanvisninger til DVD-spillere, TV-er og andre brunevarer, så det er litt rart det ikke står i bruksanvisnigen til Wii. Jobber selv i en elektrobutikk (ønsker ikke å skrive hvilken kjede her) så jeg har en del erfaring med service- og reklamsjonsrutiner. Uansett. Det var dumt at trådstarter bare trakk seg ut av tråden, da det hadde vært spennende å sett hvordan det endte. 8961127[/snapback] Jeg har ikke trekket meg 8962054[/snapback] Hvis du ikke har trukket deg, kom med oppdateringer da Lenke til kommentar
AP Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Før var det bare snakk om skruer ikke noe annet. Nå sier Expert at det har blitt brukt infrarødt utstyr og de har funnet ut at selve prossesoren har blit bøyd. Endret 29. juni 2007 av AP Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Før var det bare snakk om skruer ikke noe annet.Nå sier Expert at det har blitt brukt infrarødt utstyr og de har funnet ut at selve prossesoren har blit bøyd. 8968541[/snapback] Da må jo Expert fremlegge dokumentasjon på dette. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Infrarødt utstyr?!? "Ånei! Noen har brukt WiiMoten til å spille Wii! VÆÆÆÆ!" *riste på hodet* -C- Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Infrarødt utstyr?!? "Ånei! Noen har brukt WiiMoten til å spille Wii! VÆÆÆÆ!" *riste på hodet* -C- 8968652[/snapback] Jeg antar AP mente at verkstedet har brukt IR for å sjekke hva som har skjedd med maskinen, ikke at noen har brukt en fjernkontroll da... Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Bare stå på! Ikke la dem vinne saken, du som forbruker har en haug med rettigheter så Off topic? Ja, fjernet av mod oysfaerg Endret 29. juni 2007 av oysfaerg Lenke til kommentar
Morgenstjerne Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har litt vanskelig for å tro at Expert holder tilbake informasjon om hva som er funnet fra deg AP. Jeg vil faktisk anta at expert og serviceverksted i aller høyeste grad er svært ivrig etter å dokumentere om de mener du er skyld i feilen. Rett og slett for å dekke deres egen bakende.. Og det er helt riktig som mange sier at du har masse rettigheter som forbruker, men du må nok fremdeles forholde deg til at det er produsentene og verkstedene ene og alene som har lov å skru på produktene sine. Og etter å ha lest tech forum i mange år ser jeg absolutt grunnen til det Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Bare stå på! Ikke la dem vinne saken, du som forbruker har en haug med rettigheter så 8968690[/snapback] En forbruker har mange rettigheter, helt riktig. Men ingen av disse rettighetene inkluderer gratis reparasjon dersom man selv ødelegger et produkt. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Før var det bare snakk om skruer ikke noe annet.Nå sier Expert at det har blitt brukt infrarødt utstyr og de har funnet ut at selve prossesoren har blit bøyd. 8968541[/snapback] WTF ? Trur expert/nintendo at du på ein eller anna måte har klart å bøyd prossesoren ?? Kva har prossesoren med dette å gjøre då ? Maskinen funker vel som normalt intil du prøver å sette inn ein disk ? Då er det jo bare dvd stasjonen som det er noko gale med. Wii'en fungerer faktisk også når dvd spilleren er herpa/ikkje tilkobla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå