Gå til innhold

Valg av bittorrent klient


gustav

Anbefalte innlegg

Har testet ut Bitlord, Azureus og utorrent.

 

Av disse likte jeg utorrent desidert best.

 

Det er bare det at for enkelte av de litt vanskelige torrentene (med få kilder), hadde Bitlord en tendens til å få kontakt med disse seedere og peers.

 

Er dette tilfeldig at dette skjer på akkurat disse få torrentene jeg har testet ut, og at for andre, kan kanskje de andre klientene være vel så bra, eller har faktisk klienten så stor betydning?

 

Hastigheten var jevnt over god for alle tre klientene, men også her merket jeg en antydning til at Bitlord var råest på gassen.

 

Ønsker svar på det første, og om enkelte kanskje har forslag til hvordan jeg eventuelt kan nå disse kildene i utorrent, som jeg fikk kontakt med i Bitlord.

 

Takk på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ja, jeg har åpnet porter både i brannmur og router. Har også tatt testen for å sjekke om porten er skikkelig åpen. Fikk "ok" som resultat.

 

Forsåvidt ikke noe å si på hastigheten når det er mange kilder. Men spørsmålet er når det er få kilder. Da merker jeg en tendens til at Bitlord lettest finner de få kildene som er. Er dette tilfeldig, eller kan det ha noe med konfigurasjonen å gjøre? Har sett at Bitlord har funnet 5 peers, mens uTorrent ikke har funnet noen på den samme torrenten.

Lenke til kommentar
Hei, ja, jeg har åpnet porter både i brannmur og router. Har også tatt testen for å sjekke om porten er skikkelig åpen. Fikk "ok" som resultat.

 

Forsåvidt ikke noe å si på hastigheten når det er mange kilder. Men spørsmålet er når det er få kilder. Da merker jeg en tendens til at Bitlord lettest finner de få kildene som er. Er dette tilfeldig, eller kan det ha noe med konfigurasjonen å gjøre? Har sett at Bitlord har funnet 5 peers, mens uTorrent ikke har funnet noen på den samme torrenten.

8932244[/snapback]

Litt ot men : Hvis du åpner portene til nettverket ditt så øker du all tilgang til pcen din og all sensitiv informasjon du har der, vil derfor ikke anbefale å åpne mer enn standard antall porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...