Vaskebalje Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Sliter med lyden, når jeg putter inn ledningen fra headsettet, så kommer det opp at en ledning er koblet til, men får ikke lyd... Tror dette kan ha noe med drivere å gjøre, men er ikke sikker... I ett "Lydkontroll-program" som fulgte med vista, står det at det er koblet i kabler til mik inn, og høytalere ut hele tiden, noe som det ikke er... Så jeg lurer på om det er noen måte å fikse dette på? Har reinstallert driveren som fulgte med hovedkortet, men det hjalp ikke. Har også prøvd å laste ned, da kom denne erroren når jeg kjørte setupen: Har ett Asus p5n-e sli hovedkort, og vista 64-bit. Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Shit i Motherboardlydkortet og kjøp heller et eget, der følger det vertfall med driver på CD og det er som regel mye enklere og laste ned fra nettet. Anbefaler SoundBlaster Audiy SE hvis du ikke gidder og bruke penger, det koster 170,- hvis du kikker i prisguiden, og det leverer litt bedre lydkvalitet en integrerte lydkort. I tillegg har du litt flere valg, det er mye mer brukervennelige programmer som følger med, og jeg kan love deg at selv bestemor kan installere det enkelt. Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Shit i Motherboardlydkortet og kjøp heller et eget, der følger det vertfall med driver på CD og det er som regel mye enklere og laste ned fra nettet. Anbefaler SoundBlaster Audiy SE hvis du ikke gidder og bruke penger, det koster 170,- hvis du kikker i prisguiden, og det leverer litt bedre lydkvalitet en integrerte lydkort. I tillegg har du litt flere valg, det er mye mer brukervennelige programmer som følger med, og jeg kan love deg at selv bestemor kan installere det enkelt. 8930913[/snapback] Hmm... Godt mulig, men hadde egentlig håpet på en litt enklere løsning... Tror du det er noen hjelp i å formatere? Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ja det finnes sikkert en enkel løsning, men jeg er nok desverre ikke eksperten på SoundMAX, vet bare at flere enn deg har problemer med og innstallere drivere etter og ha installert windows. Det er godt mulig at en formatering vil hjelpe, kan vertfall si at det har løst mange av mine pcproblemer før Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Ja det finnes sikkert en enkel løsning, men jeg er nok desverre ikke eksperten på SoundMAX, vet bare at flere enn deg har problemer med og innstallere drivere etter og ha installert windows. Det er godt mulig at en formatering vil hjelpe, kan vertfall si at det har løst mange av mine pcproblemer før 8931002[/snapback] Men da formaterer jeg i morgen da;D Takk for hjelp=) Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Har du avinstallert de forrige driverne? Den beste måten for å få gode drivere når du bruker Vista 64-bit er å søke via Windows Update. Hvis du går i Enhetsbehandling, velger Lyd- video- og spillkontrollere og deretter høyreklikker på lydkortet ditt, høyreklikker, og velger så Oppdater driverprogramvare, finner du ut om du har de siste driverne. Bruker selv Vista Ultimate 64-bit, og er kjent med driverproblematikken. Vista 64-bit må nemlig ha sertifiserte drivere, og de er du garantert å få fra Windows Update. Edit: Formatering hjelper deg lite og ingenting, det gjør derimot Windows Update. Endret 23. juni 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Har du avinstallert de forrige driverne? Den beste måten for å få gode drivere når du bruker Vista 64-bit er å søke via Windows Update. Hvis du går i Enhetsbehandling, velger Lyd- video- og spillkontrollere og deretter høyreklikker på lydkortet ditt, høyreklikker, og velger så Oppdater driverprogramvare, finner du ut om du har de siste driverne. Bruker selv Vista Ultimate 64-bit, og er kjent med driverproblematikken. Vista 64-bit må nemlig ha sertifiserte drivere, og de er du garantert å få fra Windows Update. Edit: Formatering hjelper deg lite og ingenting, det gjør derimot Windows Update. 8931048[/snapback] Ja, har avinstallert de forrige driverne, prøver nå windows update=) EDIT: Vil også legge til at dette funket som det skulle for noen dager siden, aner ikke hvordan dette har blitt slik Endret 23. juni 2007 av Vaskebalje Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Men da formaterer jeg i morgen da;D Takk for hjelp=) 8931046[/snapback] Vel det ser du selv. Men jeg gjentar at det sikkert er en veldig enkel løsning på dette, og jeg er ikke i tvil om at noen her kan gi deg et hint om en enklere måte og løse dette på EDIT: Som f.eks. vaskebaljes tips Endret 23. juni 2007 av Kion Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Nei, windows update hjalp ikke:S Men aner ikke hvorfor, og hvordan det ble slik, vet bare at det funket på kvelden, men ikke når jeg sto opp... Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Ser på Soundmax sine hjemmesider at de linker til produsenten av hovedkortet når det gjelder drivere. HER er sidene de viser til, enten det er ferdigkjøpt pc eller selvbygget. Har du sjekket inni kabinettet at alt er som det skal? Hvis ingenting av dette hjelper er nok formatering neste skritt. Det hjelper mot det meste av software-problemer, men kan jo ta lang tid hvis du må ta backup av alt du har.(dvs ikke har flere partisjoner) Endret 23. juni 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ser på Soundmax sine hjemmesider at de linker til produsenten av hovedkortet når det gjelder drivere. HER er sidene de viser til, enten det er ferdigkjøpt pc eller selvbygget. Har du sjekket inni kabinettet at alt er som det skal? Hvis ingenting av dette hjelper er nok formatering neste skritt. Det hjelper mot det meste av software-problemer, men kan jo ta lang tid hvis du må ta backup av alt du har.(dvs ikke har flere partisjoner) 8931124[/snapback] Prøvde i går å installere noen realtek drivere, som jeg fant ut at jeg har hatt før, som har virket, men det gikk heller dårlig. Midt i installasjonen fikk jeg blå skjerm... Måtte inn i sikkerhetsmodus og slette noen filer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå