Travller Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg blir snart gal av uvendelige problemer med dette kortet...kjører nå de nyeste omegadriverne (www.omegacorner.com) og har også prøvd de nyeste fra sapphire. Men jeg har 100 fps, men eks b1 på aztec dropper fps til alt fra 60-80, og på nuke blir det bare tull. Lav fps ganske mange steder og sånn. Hva er galt ? noen som vet dette ? jeg snakka med en, han har akkurat samme kortet og har 100-99 fps HELE tiden, konstant.......dessverre fikk vi ikke sammenligna instillinger. Har hatt et matrox kort før og med det hadde jeg 50-60 fps....så forventer nesten at dette kortet til ca 3000 kr skal kjøre cs med 100 fps uten noen problemer.....men sånn ble det ikke, noen som har noen tips/råd?? pc`en består ellers av: AMD 1800+ 512 DDR ram 80 gb harddisk @ 7200 rpm Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Kan være at du må avinnstallere de gamle driverne før du innstallerer nye. Sånn er det med mitt 8500le kort og mange andre ati-baserte kort. Søk etter radeon eller no sånt på www.3dguru.com Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 kan dere ikke bare holde dere til de ANBEFALTE driverne, istedet for å plukke ned det dere finner "her og der" ? Lenke til kommentar
Kwyjibo Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Han har sikkert prøvd NVIDIA driverne tror du ikke ? Vil vedde 1000spenn på det. Tror neppe han er så dum. Lenke til kommentar
Travller Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Som Kwyjibo så korrekt gjetta så har jeg prøvd de driverne også, men uten resultat........tror jeg snart har prøvd de fleste... Det må jo være noen andre som har hatt samme problem som meg ? Lenke til kommentar
marsboer Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 heehe, jeg har sapphire radeon 9700.. ikke pro versjonen og kjører xp med dx9 og whql godkjente catalyst 3, dvs ALT etter boka. Og seff er xp nyinstallert, men det funka like bra før jeg formaterte og jeg har samme fpsen som deg... bortsett fra at jeg har pcen som står i signaturen prøv med de nyeste driverne av alt du har, ikke beta drivere, bare kjør sikkert med whql godkjente drivere, evt final versjoner av drivere til hk, lydkort og grafikk kort så funker det som regel glimrende, har gjort det for meg siden jeg begynte med det i hvertfall. Før kjørte jeg alltid de nyeste beta driverne på alt og klokka alt som var helt til jeg fant ut at de 10 ekstra fpsene ikke var verdt det i forhold til ustabiliteter og anna snusk som oppsto.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Som Kwyjibo så korrekt gjetta så har jeg prøvd de driverne også, men uten resultat........tror jeg snart har prøvd de fleste... Det må jo være noen andre som har hatt samme problem som meg ? Jamen er det bare fsb som ikke er høy nok som du kaller et problem? Eller har eg missforstått nå. Om det er fsb som er ditt eneste problem vil eg si at husk en pc består av flerne hardvare og drivere en bare skjermkortet, så ikke glem resten av systemet ditt. :wink: Lenke til kommentar
Travller Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Nei nei, men har oppdatert alt det andre, hovedkort osv osv....men fortsatt så virker det ikke optimalt Lenke til kommentar
uGn Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei der Jeg vet akkurat hva som er problemet ditt, det begynner på A og slutter på I + at det er en T inni der også. Og når du blander det med CS så skjer det som du opplever nå, spiller du mye CS så ville jeg ha forta meg å bytta det kortet, eller så er det bare å GG - GL & HF uGn Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ludde: hadde du sjekket før du åpna kjeften, så hadde du sett at Omega faktisk har fiksa en del bug's som er i Catalyst 3.0 Omega er noen av de bedre freeware Software development teamene på nettet, som tar sin jobb serriøst. er bare spørsmål om tid før de skal ha betalt. men, ja har desverre en del problemer i HL i DirectX....... lave FPS i enkelte omstendigheter er slitsomt Lenke til kommentar
danandre Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du kan prøve å slenge disse to kommandoene i config.cfg i cstrike mappa di : ati_subdiv "2" ati_npatch "1.0" vet ikke om det funker da, eller hva det gjør Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ati_subdiv og ati_npatch bør absolutt stå på 0 på begge for maksimal ytelse i cs npatch slår av og på TRUFORM, hva subdiv gjør vet jeg ikke, men det jeg har erfart er at når jeg slår på ati_subdiv 1 så dropper fps'en min fra 100 ned til 50-60. HL motoren, som har blitt 'oppgradert' til å støtte TRUFORM gjør en elendig jobb og tar alt i software, isteden for å la grafikk-kortet gjøre jobben uten nevneverdig ytelsetap, så viss omgivelsene på et bestemt sted sier at her må vi ha TRUFORM så må cpu'n jobbe mye ekstra, også viss det kommer mange spillere stormende en annen ting. har du lagt in noen slags form for tweak program? viss ikke, legg in rage3d tweak, stikk innom opengl tweak og slå på 3DNow!. av en eller annan merkelig grunn så blir cpu optimaliseringer slått av hver eneste gang du installerer/oppgraderer grafikk-driverene, noe som resulterer i langt dårligere ytelse av grafikk-kortet en det som er forventet. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Prøv en -32bpp heller... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 JMen jeg har 100 fps, men eks b1 på aztec dropper fps til alt fra 60-80, og på nuke blir det bare tull. Lav fps ganske mange steder og sånn. Hva er galt ? noen som vet dette ? jeg snakka med en, han har akkurat samme kortet og har 100-99 fps HELE tiden, konstant.......dessverre fikk vi ikke sammenligna instillinger. En av grunnene jeg ikke ville ha kjøpt meg Radeon er nettopp pga litt dårlige drivere. Eller, de går for å ha dårlige drivere, noe som jeg ikke vil ha. Da syns jeg det er bedre å sattse på nvidia som slipper meget stabile driver mener jeg. Jeg blir snart gal av uvendelige problemer med dette kortet...kjører nå de nyeste omegadriverne (www.omegacorner.com) og har også prøvd de nyeste fra sapphire. Hvilket spill/program viser du din fps da? Prøv andre spill og mål din fps, ikke bare i CS. Det er ikke for ingenting at det er fix du måtte kjøre før hvis du hadde ATI baserte kort. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har et 9700 kort som jeg har hatt en del driver problemer med... Men nå funker alt veldig bra! CS er mye mer stabilt nå enn det noensinne var på mitt GF2...Og i 16AF blir det "litt" klarere bilde også :wink: Kaptein_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå