Gå til innhold

Omtale av Combat Flight Simulator 3 (PC)

Anbefalte innlegg

Nå er det endelig her, spill nummer tre i Microsofts prestisjetunge spillserie, Combat Flight Simulator. Da det aller første Combat Flight Simulator kom på markedet i 1998 ble dette allerede da ansett av mang en flyentusiast som en av de beste flysimulatorer verden hadde sett. Det nye spillet er både nyskapende, mer utfordrende og ikke minst mye mer realistisk enn forgjengerne.

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i at CFS 3 er noen realistisk simulator.

Karakteren som spillet får er alt for høy. Det er enormt mange feil i dette spillet og simuleringen av de forskjellige flymodellene er enormt dårlig.

Les andre mer seriøse anmeldelser andre steder på nettet, der får du sannheten om dette spillet.

Jeg personlig anbefaler IL2 Sturmovik, IL2 er en skikkelig simulator som er i en helt annen klasse en CFS3, eller du kan vente på Forgotten Battles som kommer senere nå i år (Ny versjon av IL2)

Hilsen Ole Martin Thu

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig i at CFS 3 er noen realistisk simulator.  

[...]

Jeg personlig anbefaler IL2 Sturmovik, IL2 er en skikkelig simulator som er i en helt annen klasse en CFS3, eller du kan vente på Forgotten Battles som kommer senere nå i år (Ny versjon av IL2)

Nå skyter du deg selv litt i foten, IL2 er jo ren arkade!

Jeg vil si at CFS3 er den mest realistiske flysimulatoren du får til dags dato...og det er morro og spille ;)

Lenke til kommentar

Du må seriøst være en amøbe når det gjelder flysimulatorer. Kaller du IL2 for arkade ? ? ?... Skal godt gjøres å komme med en dummere påstand en det. IL-2 er den mest realistiske flysimulator noen sinne .. Jeg rister på hodet av fortvilelse. Noen ganger blir jeg rett og slett skremt av hvor dumme folk kan bli.

For alle andre gå inn på www.il2sturmovik.com og www.lo-mac.com for å se hvordan skikkelige flysimulatorer er.

Hilsen Ole Martin Thu

Lenke til kommentar

hahha...så IL-2 er arcade ja? riiight. IL-2 er det beste WW2 simulatorspillet som noensinne er laget og enda bedre skal det blir når Forgotten Battles snart kommer.

Litt fakta om CFS3 vs IL-2, så er physics-motoren til CFS3 bygget rundt oppslag i tabeller, f.eks at flyet skal max kunne svinge så mye i den høyden i den farten etc. Dette har helt klart sine begrensninger. I IL-2 bruker de matematiske formler (aerodynamikk) slik at man får med så mange variabler som mulig som påvirker flyopplevelsen.

Bakken i CFS3 ser forresten helt ape ut..skikkelig stygg.

anyways...IL-2 forevah! ;)

Lenke til kommentar

Hei, dette er anmelderen av CFS3. Til deg som påstod at spillet har for mange feil; Det er mulig at du har en tidlig versjon av spillet. Microsoft hadde nemlig endel problemer med spillet idet det ble utgitt, og da hadde det ganske mange store feil. Jeg har imidlertid hørt at en stor oppdatering nå er ute på nettet.

Lenke til kommentar

Beklager og si det men noen oppdatering til cfs3 fins nok ikke ennå da ms fremdeles samler info fra spillere. Oppdateringen forventes og være klar en gang i feb/mars. Men det som fins ute nå er en mengde "goodies" lagd av private som kan "sprite" opp opplevelsen på cfs3. Også er det en hel haug med tweaks for og få spillet til og kjøre bra på de fleste maskiner.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvilken planet noen av dere kommer fra, hvordan kan noen si at CFS 3 er bedre en IL2 ?.. Jeg blir helt sjokkert av slike uttalelser for det sier så utrolig mye om den personen som kommer med den.

For det første så kan personen umulig ha mye erfaring med hvordan fly oppfører seg i virkeligheten.

For det andre kan personen ikke ha noen som helst erfaring fra andre flysimulatorer.

CFS 3 er et skikkelig rævva produkt som stinker kraftig, jeg ble så skuffet når jeg prøvde det for første gang at jeg holdt på miste forstanden. Kanskje en patch kan klare å få CFS 3 opp blant de middelmådige men det er bare kanskje.

Skal du har en skikkelig gjennomført simulator så for all del spill IL-2

Er du interresert i elendig simulering og et generelt ekstremt dårlig gjennomført spill, ja da er valget enkelt, CFS 3.

Hilsen Ole Martin Thu

Lenke til kommentar

Ole Martin, du har antakeligvis spilt på en av de letteste vanskelighetsgradene. Beveger du deg oppover i disse, og ikke holder deg på den forhåndsinnstilte graden, vil du føle at spillet er svært realistisk. Flyene beveger seg da som de ville gjort i virkeligheten, ettersom hvordan været er. Noe annet som gjør spillet så realistisk er, som jeg har skrevet i omtalen, at piloten er en egen rollefigur som oppleves som et menneske som påvirkes av alt du foretar deg! Å få blackout etter for mange g-krefter er vel ikke akkurat noe du opplever i IL-2?!

Lenke til kommentar

Klart at jeg spillte CFS 3 med full realisme, hva tror du egentlig ? Jeg har holdt på med Flysimulatorer siden 1990 så jeg er ikke noe nybegynner. Det er derfor det irriterer meg så ufattelig mye at CFS 3 får bra anmeldelse, spesielt når det er så ufattelig mye bedre spill som IL-2 ute på markedet.

Har du noen sinne prøvt IL-2 ? eller andre seriøse simulatorer ? Visst du ikke har prøvt noen andre simulatorer hvordan kan du da skrive en anmeldelse på en simulator ?

Klart at du får blackouts i IL-2 når du trekker for mye G over en lengre periode, IL-2 er tross alt en seriøs simulator noe CFS 3 definitivt ikke er.

Trodde en som anmeldte en simulator burde ha erfaring fra andre simulatorer på markedet... Visst ikke, hvordan kan da anmeldelsen komme med en objektiv vurdering ? ? ?

Hilsen Ole Martin Thu

Lenke til kommentar

Trodde en som anmeldte en simulator burde ha erfaring fra andre simulatorer på markedet... Visst ikke, hvordan kan da anmeldelsen komme med en objektiv vurdering ? ? ?  

Realisme, arcade, hva er du egentlig på jakt etter? Hva du mener med realisme kan for en annen person være fullstendig arcade og omvendt. At du har drevet med flysimulatorer siden 1990 er totalt saken totalt uvesentlig. Hadde du derimot testet og faktisk flydd disse flyene siden 1990 så hadde saken stilt seg anderledes. :p

Men, jeg vil nok også helle til det faktum at CFS3 nok ikke er ment å være en realistisk flysimulator. Microsoft har dog fått det til i Fight Simulator. Der er det realism.

For min egen del så har jeg vært med CFS siden første utgave og kan med sikkerhet si at jeg nok likte eneren best.

Slakt meg gjerne på dette, men har dere prøvd Jane's World War 2 Fighters? Der har du et firma som kan lage flysimulatorer, bare så synd Jane's har sluttet med det. Siste spillet var det geniale og beste flyspillet noensinne: Jane's F/A-18

Uansett, min oppfatning av både IL-2, CFS3 og Jane's World War 2 Fighters er at disse flyene går for tregt , gi meg en skikkelig F/A-18 istedenfor...

Des, OUT!

Lenke til kommentar

Klart at det er relevant at jeg har fløyet flysimulatorer siden 1990, det viser at jeg har prøvt det meste, og da har jeg langt bedre vurderings grunnlag enn en som aldri har prøvt noe annet en CFS 3.

CFS 3 var ment å være realistisk fra Mircrosoft sin side eller hva med "As Real as it gets" utenpå boksen.. ? En ting som iallefall er sikkert er at CFS 3 ikke er realistisk..

Når det gjelder FS 2002 er det glimrende simulering av navigasjons instrumenter osv. og det er svært mye som simuleres. Men selve flygingen er nok ikke av det ypperste av simulasjon. Der er det en del utviklings potensiale. Men for all del FS 2002 er bra, i motsetning til CFS3.

Skal du prøve bra simulering av selve fly opplevelsen så prøv IL2 og Flanker 2.5, disse har veldig bra simulering av sine respektive fly.

Flanker 2.5 (Su-27, Su-33, Mig-29 osv.)

IL-2 (Bf-109, FW-190, Mig-3, Yak-7, LA-5, Yak-9, Yak-3, IL-2, LAGG-3, Ju-87 osv osv.)

Skal du lære deg å fly f.eks IFR med fungerende ATC osv. så er FS 2002 absolutt å anbefale, i tillegg så er FS2002 ekstremt "modifiserbart" (du kan legge inn nesten hva du vil av fly, scenery, terreng osv.)

Men hold deg unna CFS 3... ikke betal for det iallefall.

Snart kommer FB (Forgotten Battles) og Lo-Mac, disse kommer nok til å bli klassikere som en hver flyentusiast må ha.

Sjekk ut www.lo-mac.com og www.il2sturmovik.com for mer info.

Hilsen Ole Martin Thu

Lenke til kommentar

Microsoft har lagt mer vekt på realisme når det gjelder piloten og hans utvikling gjennom spillet enn selve flyverealismen. Dette er noe nytt innenfor Flight Sim, og det er dette Microsoft mener med "As real as it gets". Spill CFS3 en stund, så finner du ut at piloten oppfører seg som et menneske som flyr et fly, og ikke bare er en figur som sitter i det.

Lenke til kommentar
Klart at det er relevant at jeg har fløyet flysimulatorer siden 1990, det viser at jeg har prøvt det meste, og da har jeg langt bedre vurderings grunnlag enn en som aldri har prøvt noe annet en CFS 3.

Enig, men ikke hva realisme angår. Derimot har du en egen oppfatning av hva du mener er realistisk i forhold til disse flyene og den tiden.

Har du ikke prøvd Jane's sine simulatorer eller? (tenker da ikke på USAF som var et arcade spill)

Men, dette er det ingen vits i å starte en krig over... :(

Des, OUT!

Lenke til kommentar

Jeg så først nå alle utsagnene som har kommet angående min kommentar om at IL2 er arkade, noe må jeg gjøre galt har jeg forstått...

for meg så har det virket veldig arkade(og ja jeg har satt vansklighetsgraden opp), dette spillet passer best i lystige lag litt ute på natta når man linker(min mening), og er IL2 realistisk tror jeg ikke at jeg hadde hatt store problemene hvis jeg måtte fly et slik fly på ordentlig...(hvis det da ikke er min pc som er støtter noe autopilot+målsøkende ammo-feature i hardware(lite sansyndlig)).

men jeg kommer vel til å spille begge uansett så ikke missforstå meg som religiøs mot et av produkta, men for meg er CFS3 spill med realisme som jeg stort sett spille SP, mens IL2 først blir aktuellt når jeg skal LANe med kamerater...

(tar på meg flammesikker kappe, da dette kan bli stygt : )

Lenke til kommentar

Tror ikke du spiller samme spill som meg...

Ta og post disse påstandene dine i forumet til IL2 (General Discussion)

www.il2sturmovik.com så kan du se om det er andre som opplever det samme fenomenet som deg... Jeg gjør det i allefall ikke...

Du har nok målsøkende hardware :p

ellers så har du bare alzheimers, senil demente eller noe sånnt..

Forresten, CFS 3 er og blir dårlig...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...