Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenge hjelp med trådløst nett med trådløs antenne


Anbefalte innlegg

Hvilken trådløs antenne bør jeg kjøpe? Jeg bor ca 50 meter fra faren min og der har vi trådløs nett..Og trådløse kortet mitt finner ikkje noe nettverk så då lurer jeg på hvilken trådløs antenner som er best?

Endret av Nelly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den avstanden så vil det være vanskelig å få noen gode signaler, med tanke på vegger osv.

 

Det fins noen løsninger der du kobler en rettning antenne i hver ende og har signal melloms hans ryter, og din egen, slik a du får nett, men kommer ikke på hvordan du gjør det nå dessverre.

Lenke til kommentar
Jeg trenger bare 1 antenne som mottar signalet fra trådløse ruteren?

8941696[/snapback]

 

Jepp, du trenger bare en antenne. Det kan være smart å slå av diversity i korter/routeren/ap`en du bruker. Dette gjøra at den bare bruker ene antennen. Om du ikke har mulighet til å slå det var lar du bare den andre antennen sitte på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har fått meg en antenne no..Det jeg lurer på : Jeg har 2 trådløse rutere og ville bruke den ene til aksesspunkt..Når den ene ruteren står oppe på loftet så får jeg svak signal og den er stabilt, er nå litt bedre med antenna då..Men hvordan kobler jeg til? Ledning fra den trådløse ruteren som er koble til nettet og opp til den andre ruteren? Og den ruteren som står på loftet skal jeg ta av DHCP og då funker det bra? Då kan jeg koble meg til internett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...