Gå til innhold

Hvordan kan jeg la andre se hva jeg spiller på msn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant ikke ut hva den heter eller nettside, men jeg fant den liggende på maskinen her, så jeg laster den opp som vedlegg.

aMSN_now_playing_plugin.zip

Siden jeg sitter her å kjeder meg i natten fant jeg ut jeg skulle skrive en liten guide på hvordan man installerer den :p

Gå til plugin mappa i amsn

nautilus .amsn/plugins

kopier mappa som ligger i zip fila inn i denne plugin mappa

Gå på menyen i amsn som heter "account" og velg "Select Plugins"

Der skal det nå være mulig å velge en som heter "Music"

Trykk på "Load" og deretter "Configure"

Der kan du velge hvilken spiller du skal hente info fra og hvor ofte den skal oppdatere seg (jeg foretrekker å bruke ca 4-6 sekunder siden den bruker en del CPU kraft på å oppdatere ofte).

Selv foretrekker jeg også å ha den i personal message (sannsynligvis en vane fra MS sin msn)

Og de siste gidder jeg ikke å beskrive, de bruke ikke være nødvendig å beskrive :p

Når man har aktivert pluginen (når man trykka på "load") og konfigurert den må man avslutte amsn og starte den på nytt for at pluginen skal fungere, nå vil man ha et bilde av en tone helt til høyre ved nick pg personal message, denne er aktivert by default, ønsker man å slå den av er det bare å trykke på den.

Til alle som bruker XMMS, så må man installere en plugin til XMMS som heter infopipe

sudo apt-get install xmms-infopipe

Da dette er gjort må man inn å aktivere pluginen, dette gjøres ved å gå inn i preferenses (ctrl + p) og da skal infopipe ligger under "general plugins", å da trykker man på "enable plugin".

Det er mulig at du må avslutte XMMS og starte den på nytt før pluginen ligger bland de andre pluginene.

Endret av Firesky
Lenke til kommentar
Hvor er plugin mappa til amsn, jeg finner den ikke  :ermm:

8931376[/snapback]

Funka det ikke å skrive nautilus .amsn/plugins ?

den skal ligge i en skjult mappe i /home/bruker

prøv dette:

nautilus /home/dittbrukernavn/.amsn/plugins

EDIT: jeg bruker foresten aMSN 0.97b

Tror muligens man må ha Automatix for at den skal være å finne i apt. Det kan være det ikke funker med eldre versjoner av aMSN.

Endret av Firesky
Lenke til kommentar
Sorry er ny med Ubuntu, men nautilus .amsn/plugins virket, takk! ;)

8931398[/snapback]

hmm eg fikk ikkje det til :S

Eg gjore som du sa :S restarte amsn etter plugin var loadet og configurert.

Her er et skjerbilde du kan se at eg har gjort alt riktig :S

79880.jpeg

Men så sporte eg en som satt på msn om ha nså hva jeg spilte av musikk men han så ikkje noe :S Hva e galt da??

Lenke til kommentar
Men så sporte eg en som satt på msn om ha nså hva jeg spilte av musikk men han så ikkje noe :S Hva e galt da??

8931733[/snapback]

Hvilken spiller bruker du? det kan på skjermbildet se ut som du ikke har merket av hvilken spiller du skal la den hente info fra.

Prøv å trykk på den spilleren du skal bruke og trykk save.

EDIT: når du ser musikken kommer opp rett ved nicket så skal den funke, du kan ta en titt på et screenshot fra hvordan det ser ut hos meg.

http://www.kaffegalskap.net/annet/Screenshot.png

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

1.5 versjonen støtter flere spillere enn 1.3, så det kan være greit å ha den siste versjonen.

Du må legge hele mappa inn i .amsn/plugins (ikke tatt høyde for store/småbokstaver), så i dette tilfellet skulle det da se ca slik ut i hjemme mappa .amsn/plugins/music/

Så må du gå på account i amsn og velge plugins, velge music og load, så kan du konfiguere den (velg hvilken spiller den skal hente sangen i fra)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...