Thor. Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Hei. Jeg tenkte å ordne en server der jeg og noen online venner kunne snakke. Problemet er at jeg ikke har peiling på irc som admin. Hva bør jeg bruke av programmer? Hvilke boter som setter meg til operatør/admin når jeg joiner og alle andre som users? Endret 24. juni 2007 av Thor. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 google disse, fleste av disse kjøres på en linux server. ircd (irc server ) eggdrop (bot for kanal) psybnc (bnc så du er online) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Ok.. Men kan jeg da bare bruke en random server som bruker linux? Eller må den kunne noe spesielt? Hvilken host anbefales? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er målet å sette opp en IRC-server eller er målet å ha en plass å snakke med venner online? For om det siste er målet er det mye lettere å bare starte en kanal på en allerede eksisterende server mot et eksisterende nettverk. Et eksempel er quakenet hvor du f.eks kan bruke server xs4all.quakenet.org:6667. Om du absolutt trenger en bot kan du requeste L om du har tre i kanalen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Tja.. Det jeg trenger er en bot elns som vedlikeholder "min" kanal og setter meg som mod/sjef når jeg joiner, bør hindre spam/flood. Kan gjerne ligge på en gratis server som har uptime på 99% om det lar seg gjøre men gjør ikke noe om jeg må la pc en stå på 24/7. Men jeg kan ikke åpne porter så det er sagt Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Auto-OP kan L gjøre for deg og Quakenet har autoenforced spam/flooding-regler om det er viktig. http://quakenet.org/faq/faq.php?c=136&f=213#213 Jeg har uansett aldri opplevd det som et problem dersom brukerbasen er over 13. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Etter det jeg skjønner skal jeg bli op dersom jeg joiner en tom channel. Det må være tre brukere på rommet for at jeg skal kunne bli op. Har jeg lest rett nå? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Joiner du en tom kanal blir du OP. Har du tre brukere i kanalen kan du requeste L-bot. Når L er i kanalen kan du sette rettigheter og flagg til autha brukere. Da kan du sette auto-OP-flagg på deg selv og de andre som skal ha det. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Hvordan kan jeg da ha tre brukere online fra samme pc? Dette skal være en liten overaskelse Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg tviler egentlig at flere brukere fra samme IP teller. Men det burde ikke være så vanskelig å samle sammen de par det trengs til L er i kanalen din om du absolutt skal ha den på forhånd. Jeg har aldri sett behovet for å ha noe som dette før du vel.. har behovet for det. Send meg en PM så skal jeg hvertfall starte opp en ny klient og hoppe inn i kanalen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå