olar0701 Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) To svarthvitt portretter - lightroom brukt for første gang; Bilde i midten, blender 2.0 fokuspunkt høyre øye. Bilde til høyre, blender 4.0 fokuspkt høyre øye iso 800 Fluemakro tatt på blenderåpning 2.8 som klartviser hvor liten dybdeskarphet(DOF) du har på 2.8. Kritikk ønskes. Totalt uinteressant ?? Hit me Endret 23. juni 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Portrettene er helt greie, sett bort i fra at det kanskje bare skulle ha vært en matt bakgrunn, og ikkje de kvite flekkene i bakgrunnen. Ble imponert over det flue bildet. Godt gjort med F2.8. Hvilket objektiv er det du bruker? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Takk CV-trial. På fluebildet brukte jeg Canon 100 mm 2.8 macro. De to portrettene ble tatt i "skauen" i ukontrollerte omgivelser og bakgrunnen kunne nok vært bedre Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg synes det blir litt for mange krav om at bildene som vises her skal være totalt sterile, av og til. De flekkene på det portrettet gav bakgrunnen struktur, og er absolutt ikke forstyrrende, Meget bra, olar0701. Jeg synes begge de to portrettene er meget bra. Ingenting å utsette på dem for meg. Det er det heller ikke med macrobildet. Det er stilig, rett og slett. Fint å se at du fortsatt tar gode bilder. Fremdeles 20D? Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Takk CV-trial. På fluebildet brukte jeg Canon 100 mm 2.8 macro. De to portrettene ble tatt i "skauen" i ukontrollerte omgivelser og bakgrunnen kunne nok vært bedre 8930025[/snapback] Det hørest bra ut! Eg såg litt nærmere på bildet ditt. Det går jo an å klone det bort, iallfall på det siste av han med det skautet. Stå på med bildene dine Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg synes det blir litt for mange krav om at bildene som vises her skal være totalt sterile, av og til. De flekkene på det portrettet gav bakgrunnen struktur, og er absolutt ikke forstyrrende, Meget bra, olar0701. Jeg synes begge de to portrettene er meget bra. Ingenting å utsette på dem for meg.Det er det heller ikke med macrobildet. Det er stilig, rett og slett. Fint å se at du fortsatt tar gode bilder. Fremdeles 20D? 8930028[/snapback] Takk for fin tilbakemelding, PMnormal. Flott at du er tilbake på forumet... Når det gjelder flekkene mener jeg selv at de gav bildene litt dybde og struktur.. Når det gjelder utstyr( kamerautstyr må vite ) er makrobildet tatt med 20D. De andre er tatt med 5D. En liten "lottogevinst" har medført at jeg har kunnet unne meg litt "ekstra" på utstyrsfronten i år - derav luksusen med to kamerahus Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg har ikke snøring på portrett så de skal jeg ikke si noe om (har ikke snøring på makro heller, men det er den jeg velger å kommentere) Jeg syns ikke bildet vinner noe på så lite dybdeskarphet, heller tvert imot. Jeg syns det blir litt for rart, og tror du hadde tjent på å blende ned litt. Jeg syns også kvalitetenblir litt rar, litt som når man overdriver med Neat Image, men sikkert ikke noe spes mye å gjøre med det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Hei hei, se der. Gutten har fått seg 5D. Har alle her fått seg nye kamerahus siden sist (sett bort fra Litejk, jeg vet han fremdeles bruker KM 5D). Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Enig med PM angående bakgrunnen. Disse smånyansene i bakgrunnen forstyrrer definitivt ikke. Tvert i mot er de veldig viktige for bildet. Spesiellt på det siste. Prøv selv, hold pekefinger over det lyse feltet (i thumb størrelse) og se hvor sterilt og platt det blir da. To fine portrett, men du kunne nok kanskje justert ned høylyset i panna på han første. Macrobildet er også severdig. Alle bildene er presentert for store (over 1200 pxler) , etter min mening. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg syns ikke bildet vinner noe på så lite dybdeskarphet, heller tvert imot. Jeg syns det blir litt for rart, og tror du hadde tjent på å blende ned litt. Godt mulig.. Bildet ble tatt på frihånd og for få akseptabel lukkertid så ble jeg nødt til å holde meg på 2.8. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Alle bildene er presentert for store (over 1200 pxler) , etter min mening. Tar den Ragamuffin.. Grunnen til at jeg valgte å presentere de så pass store, var for å få med detaljer (frimerkestørrelse fungerer ikke på slike bilder) Ellers må jeg takke for mange konstruktive tilbakemeldinger på kort tid Endret 23. juni 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg syns ikke bildet vinner noe på så lite dybdeskarphet, heller tvert imot. Jeg syns det blir litt for rart, og tror du hadde tjent på å blende ned litt. Godt mulig.. Bildet ble tatt på frihånd og for få akseptabel lukkertid så ble jeg nødt til å holde meg på 2.8. 8930110[/snapback] Hehe daså, du er unnskyldt :!: Jeg ville nok bare likt å se litt mer av kroppen før det forsvant i det uklare.... Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Flua: Dette synes jeg var kjempestilig, herlig med en slik liten dybdeskarphet. Eneste er at det ble seendes litt rart ut med den skarpe streken under flua. Portrett1: Meget bra, lurer på om du burde blendet ned litt så ørene hadde blitt skarpere (han blir så smal i ansiktet uten de). Bakgrunnen og flekkene er bare bra synes jeg, hadde blitt tamt uten. Portrett2: Kjempebra, kult med diagonalen du skaper. Likte veldig godt belysningen med lys på ene side og skygge på andre (Veldig bra). Synes også her at flekken i bakgrunn skaper mer dybde og liv. Samlet: Meget bra. PM: Tror det er veldig mange som i disse dager har byttet kamerahus ja. Kunne tenkt meg en 20D som kamerahus nr to selv jeg (er jo vant til 1DIIn & 5D fra før selv). 20D leverer uten tvil fortsatt gode varer.. Ståle Tvete Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Flua:Dette synes jeg var kjempestilig, herlig med en slik liten dybdeskarphet. Eneste er at det ble seendes litt rart ut med den skarpe streken under flua. Portrett1: Meget bra, lurer på om du burde blendet ned litt så ørene hadde blitt skarpere (han blir så smal i ansiktet uten de). Bakgrunnen og flekkene er bare bra synes jeg, hadde blitt tamt uten. Portrett2: Kjempebra, kult med diagonalen du skaper. Likte veldig godt belysningen med lys på ene side og skygge på andre (Veldig bra). Synes også her at flekken i bakgrunn skaper mer dybde og liv. Samlet: Meget bra. PM: Tror det er veldig mange som i disse dager har byttet kamerahus ja. Kunne tenkt meg en 20D som kamerahus nr to selv jeg (er jo vant til 1DIIn & 5D fra før selv). 20D leverer uten tvil fortsatt gode varer.. Ståle Tvete 8930177[/snapback] Takk Ståle!For å si det som det er, flott med litt skryt på en lørdagskveld.. Portrett nr. 2. Brukte 135 2.0L. Brukte dette objektivet på full blenderåpnining som jeg ofte gjør. I etterkant ser jeg som du sier at f.eks 4.0 kunne vært vel så bra. Og som Ragamuffin sier så kunne jeg nok vært mere forsiktig med spakene mtp høylys/utbrenthet Endret 23. juni 2007 av olar0701 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Det er virkelig noen flotte bilder. Da jeg åpnet det macrobildet, tenkte jeg bare "jøss.. går DET ann??" Man kan ikke gjøre annet enn å bøye seg i støvet.. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Det er virkelig noen flotte bilder. Da jeg åpnet det macrobildet, tenkte jeg bare "jøss.. går DET ann??" Man kan ikke gjøre annet enn å bøye seg i støvet.. 8930251[/snapback] Det går an.. et stk makro-objektiv, godt lys og et eller annet å støtte seg på. OG en rolig avtrekkerfinger Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 23. juni 2007 Meget god skarphet, spesielt ved f/2.8. - På bildet av fluen kunne du kanskje ha blendet bittelitt ned for å få enda mer av fluens ansikt (heter det ansikt på et insekt, egentlig? ) fokusert. Ellers topp! - På portrettene kunne du - som sagt tidligere i tråden - fått tak i en litt mer ensfarget bakgrunn. De store hvite flekkene blir bare forstyrrende, og trekker fokus vekk fra personen. Ellers veldig bra plassering av fokus. S/H gjorde seg ekstra godt her. Kort sagt meget gode bilde.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå