Xilence Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg kjørte Thermaltake BigWater på min pc for en stund tilbake, men sluttet pga dårlig vann som ble ganske så mørk og unormal Nå vil jeg gjerne fyre opp vannkjølingen igjen for å ha noe å gjøre i fritiden Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan finne hjemme som jeg kan bruke som vann til vannkjølingen istedet for å dra lang vei for å kjøpe? Dessuten så finner jeg ingen butikker som selger Thermaltake Cooler Og er det noe jeg kan bruke for å kjøle det ekstra selv om det kan være risikerende for systemet? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 sterilt vatn + 5-10% frostvæske Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Og er det noe jeg kan bruke for å kjøle det ekstra selv om det kan være risikerende for systemet? 8929941[/snapback] Egentlig ikke... Hvis du ikke vil dyppe hele pcen i olje eller noe sånt Gjør som tarzan over her sier, hvis du ikke har sterilt/destillert vann kan du bruke springvann (hvis vannet ikke er veldig "hardt" med mye mineraler osv.). Lenke til kommentar
Xilence Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Og er det noe jeg kan bruke for å kjøle det ekstra selv om det kan være risikerende for systemet? 8929941[/snapback] Egentlig ikke... Hvis du ikke vil dyppe hele pcen i olje eller noe sånt Gjør som tarzan over her sier, hvis du ikke har sterilt/destillert vann kan du bruke springvann (hvis vannet ikke er veldig "hardt" med mye mineraler osv.). 8932703[/snapback] Hmm..Tja, hvorfor ikke:) Jeg har hørt det at det er også mulig å bruke kokt vann? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Kokt vann? Den forstod eg ikkje. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Å koke vannet for å drepe bakterier o.l. Om du ikke har mulighet for å dra på bensinstasjonen og kjøpe destillert vann (koster mellom 10 og 20 for en liter) er nok det nest beste løsning Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Å koke vannet for å drepe bakterier o.l. Om du ikke har mulighet for å dra på bensinstasjonen og kjøpe destillert vann (koster mellom 10 og 20 for en liter) er nok det nest beste løsning 8933651[/snapback] Dte tenkte eg ikkje på, nei... Hmm, blir vel omtrent det same vel då? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Å bare koke vannet vil jo ikke bli kvitt mineraler osv. Evt. kan man koke vannet for så å kondensere vannet i en annen beholder, men det er jo bare tungvint. Jeg har brukt springvann pluss noen prosent frostvæske i et halvt år nå uten å bytte vannet, vannet ser like rent og klart ut den dag i dag. Koster jo mer for destillert vann på bensinstasjonen enn det koster for bensin... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Å bare koke vannet vil jo ikke bli kvitt mineraler osv. Evt. kan man koke vannet for så å kondensere vannet i en annen beholder, men det er jo bare tungvint. Jeg har brukt springvann pluss noen prosent frostvæske i et halvt år nå uten å bytte vannet, vannet ser like rent og klart ut den dag i dag. Koster jo mer for destillert vann på bensinstasjonen enn det koster for bensin... 8933706[/snapback] Så varer vatnet litt lengre enn bensinen då, p åein måte i allefall. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Å bare koke vannet vil jo ikke bli kvitt mineraler osv. Evt. kan man koke vannet for så å kondensere vannet i en annen beholder, men det er jo bare tungvint. Jeg har brukt springvann pluss noen prosent frostvæske i et halvt år nå uten å bytte vannet, vannet ser like rent og klart ut den dag i dag. Koster jo mer for destillert vann på bensinstasjonen enn det koster for bensin... 8933706[/snapback] Så varer vatnet litt lengre enn bensinen då, p åein måte i allefall. 8933743[/snapback] Så får man ikke bensin i springen heller Lenke til kommentar
Incursus Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) skjekk denne topicen: link Endret 24. juni 2007 av Chieftec_Matrix Lenke til kommentar
325IX Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Så får man ikke bensin i springen heller 8934381[/snapback] Kanskje like så greit... Lenke til kommentar
Xilence Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Nå har jeg bestillt nye deler til pc`en. ene tingen er AMD 64 X2 6000+ AM2. Kan jeg kjøre vannkjølingen jeg har til denne prosessoren? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Det beste for maks kjøleevne er å ha så rent (altså så stor prosent som mulig) av vanlig vann som kjøleveske. Tilsetningsstoffer vil ikke kune øke effektiviteten, de er hovedsakelig for å forhindre alger, korrosjon osv. Med adnre ord: bruk vann, og en liten dash av det du bestememr deg for å bruke for å drepe alger og evt. bekjepe korrosjon (noe som bare er en betydelig faktor om du bruker 2 typer metaller i loopen din, og spesiellt om de sitter veldig tett sammen i loopen). -Stigma Lenke til kommentar
Xilence Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Det beste for maks kjøleevne er å ha så rent (altså så stor prosent som mulig) av vanlig vann som kjøleveske. Tilsetningsstoffer vil ikke kune øke effektiviteten, de er hovedsakelig for å forhindre alger, korrosjon osv. Med adnre ord: bruk vann, og en liten dash av det du bestememr deg for å bruke for å drepe alger og evt. bekjepe korrosjon (noe som bare er en betydelig faktor om du bruker 2 typer metaller i loopen din, og spesiellt om de sitter veldig tett sammen i loopen). -Stigma 9075336[/snapback] Ok. Tusen takk for mange svar, men kom fram til at jeg nesten bare kaster vannkjølingen og bare kjører boxed cpuen som fulgte med:) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ok. Tusen takk for mange svar, men kom fram til at jeg nesten bare kaster vannkjølingen og bare kjører boxed cpuen som fulgte med:) 9075668[/snapback] Du får "kaste" den over til meg da hehe... just joking -Stigma Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det beste for maks kjøleevne er å ha så rent (altså så stor prosent som mulig) av vanlig vann som kjøleveske. Tilsetningsstoffer vil ikke kune øke effektiviteten, de er hovedsakelig for å forhindre alger, korrosjon osv. Med adnre ord: bruk vann, og en liten dash av det du bestememr deg for å bruke for å drepe alger og evt. bekjepe korrosjon (noe som bare er en betydelig faktor om du bruker 2 typer metaller i loopen din, og spesiellt om de sitter veldig tett sammen i loopen). -Stigma 9075336[/snapback] Ok. Tusen takk for mange svar, men kom fram til at jeg nesten bare kaster vannkjølingen og bare kjører boxed cpuen som fulgte med:) 9075668[/snapback] Bruktmarked.no. Sånne ting kan man da ikke kaste. Lenke til kommentar
Xilence Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Det beste for maks kjøleevne er å ha så rent (altså så stor prosent som mulig) av vanlig vann som kjøleveske. Tilsetningsstoffer vil ikke kune øke effektiviteten, de er hovedsakelig for å forhindre alger, korrosjon osv. Med adnre ord: bruk vann, og en liten dash av det du bestememr deg for å bruke for å drepe alger og evt. bekjepe korrosjon (noe som bare er en betydelig faktor om du bruker 2 typer metaller i loopen din, og spesiellt om de sitter veldig tett sammen i loopen). -Stigma 9075336[/snapback] Ok. Tusen takk for mange svar, men kom fram til at jeg nesten bare kaster vannkjølingen og bare kjører boxed cpuen som fulgte med:) 9075668[/snapback] Bruktmarked.no. Sånne ting kan man da ikke kaste. 9079911[/snapback] Det er mye brukt, begynner å bli ganske gammelt og betalte ganske lite for den ny så jeg får neppe mye for den igjen. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Jeg kan allikevel ta den og sette den på servern/htpc'en min.. kan betale frakt Endret 15. juli 2007 av TuppenX2 Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Ok. Tusen takk for mange svar, men kom fram til at jeg nesten bare kaster vannkjølingen og bare kjører boxed cpuen som fulgte med:) 9075668[/snapback] Bruktmarked.no. Sånne ting kan man da ikke kaste. 9079911[/snapback] Det er mye brukt, begynner å bli ganske gammelt og betalte ganske lite for den ny så jeg får neppe mye for den igjen. 9080950[/snapback] Dude, det er til og med en seksjon for "gis bort" på bruktmarked hvis du synes det er for gæli å ta betalt for den. Det er sikkert flere enn meg som sitter rundt omkring og eksperimenterer med gammel HW for å se hva som kan tynes ut. Tenk på miljøet da Endret 16. juli 2007 av trettifire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå