Gå til innhold

De hodetelefonene du har hatt!

PgUp

Anbefalte innlegg

Skriv litt om dine hodetelefoner, og hva du syntes om dem.

Mine:

Sony mdr-cd200.

Leste en test i hjemmepc at disse hodetelefonene lød som noen som kosta 800kr, mens de bare kostet 210 på nettet. Jeg kjøpte de med en gang, og jeg må si meg veldig fornøyd som førstegangskjøper.

Bassen var god, og jeg oppdaget detaljer i lyden jeg ikke hadde hørt før i de dårlige øreproppene mine.

Fikk også større utbytte av de da jeg brukte equalizer for å forandre lydbildet, slik at bassen ble mer fremtredende.

De er gigantiske, og passer kun til pc-bruk med sin lange ledning. De dekker hele hodet, og sitter behagelig på selv etter flere timers bruk. Isolerer lyd dårlig, men det er heller ikke det jeg hadde behov for.

Portapro:

Denne gangen trengte jeg et headset som jeg skulle brukes. Alle har jo et par, og jeg likte designet så jeg dro ut og kjøpte et par.

Må si meg sånn passe fornøyd. Passen er enorm, liker godt bass, men den dekket litt for resten av lydbildet. Er lette, og gode å ha på. Må si meg sånn passe fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

-10-20+ billigdrit/medfølgende hodetelefoner

-Koss portapro (2 par)

-Koss KSC75 (4 par)

-Koss UR40

-Sennheiser CX300

-Sennheiser PX100

-Sennheiser HDR130

-AKG k412p

-Goldring DR150

sikkert flere men det er de jeg kommer på

Lenke til kommentar

AKG K26P

Koss PortaPro (ødelagt)

Koss K-6 (ødelagt)

Goldring DR50

Sennheiser CX300

Argon EP4002 (tror jeg det heter) x2

Diverse billige ørepropper (før man ble oppmerksom på ordentlig lyd).

For øyeblikket benyttes K26P til MP3-spiller, og DR50 til PC. CX300 om man ikke gidder å dra med hodetelefoner, det samme med Argon-proppene (billigplugger fra Hifi-klubben).

Pluggen på PortaPro-settet gikk fyken etter en stund med trofast brumlebass, servicesenteret påsto at det ikke var noen feil, kassert, halvhjertede forsøk på å sette på ny kabel. K-6, en rundt tredve år gammel hodetelefon med temmelig dårlig lyd, men utrolig godt egnet til spilling, av en eller annen grunn, møtte sin skjebne da lyden forsvant på det ene øret.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå i senere tid har jeg hatt flere hodetelefoner og ørepropper.

Hodetelefonene først.

Først kjøpte jeg et par Philihs SBCHP840/00 til 600kr, en enorm klump av et headset.

Men klar, fin lyd som jeg gjerne skulle hørt igjen i dag.

Hadde vært artig å smanligne dem med de jeg har nå

Saboterte Philips headsettet , fordi jeg synes det var for stort og upraktisk, så jeg bytta de i Panasonic RP-HT 455.

Disse var mye mindre, lukkede og hadde fyldigere bass.

Men de var litt uklare i diskanten, og låt litt dempede ut.

Hadde Panasonicene en god stund, og hadde ikke tenkt å bytte de ut.

Men jeg hadde de med i bagasjen på en motorsykkeltur, som endte i grøfta.

Sisste bråstoppen fikk jeg ved å lange rett på baggen, noe som var med på å ødelegge hodetelefonene og elt anna jeg hadde oppi.

Skadene kunne ikke rettes opp igjen. Det var knukket tre steder på bøylen og kabelen var kuttet over to steder.

Så når jeg kom ut fra sykehuset investerte jeg i et AKG K141 Monitor.

Har de fortsatt, og har hatt de mellom et halvt og et helt år nå.

Er godt fornøyd, men de kunne faktisk hatt litt fyldigere og dyper bass.

Har den gamle typen med fast kabel og 600Ohm.

Kosta med 1300kr på expert, selv om de var 10-15 år gamle og nedstøva.

Av ørepropper har jeg hatt mye rart.

Så alt jeg har hatt som har fulgt med walkman og mp3 spillere før tar jeg ikke med.

Men det jeg har kjøpt av propper har vært noen Philips propper, som jeg til slutt gav opp. De kosta tross alt bare rett over 200kr.

Men først etter å ha slitt ut fire par.

Kjøpte da på ferie i Danmark, Sony MDR-NX1 til 350 danske kroner. Noe jeg angrer veldig på.

Dette er de dårligste proppene jeg har hatt i ørene.

Omtrent ingen bass, svindyre og bare en halv meter kabel. Så min Zen Microphoto ble dinglende midt på brystet.

De gav jeg også bare opp ganske kjapt, så jeg kjøpte med Pioneer SE-CL30 til 250kr eller noe. Husker ikk ehelt hva de kosta, men de funker i alle fall fint; selv om det ikke er helt hi-fi lyd i dem.

Så det var mine headset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...