brune-ha Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Når jeg deler internet connection med en annen PC, fra splitter til min PC så med en annet nettverkskort kjører jeg kryssa kabel til kameraten min sin PC. Hvis begge to skal spille: UnrealTournament UnrealTournament 2003 Half-Life (CS) Hakker det helt jævlig, begge har ca. 700i ping. Begge har ca. like bra data. Han har ikke SP1, det er mest forskjell. Alle tre nettverkskortene er 100mbit Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 hva slags linje er det? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Altså.. all trafikken til kompis'en din går gjennom deg, før den så går ut til linja din? Og du spiller ilag med ham? INET<-->du (som spiller)<-->kompis? Ser du hva jeg vil fram til? =) -Dante Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Altså.. all trafikken til kompis'en din går gjennom deg, før den så går ut til linja din?Og du spiller ilag med ham? INET<-->du (som spiller)<-->kompis? Ser du hva jeg vil fram til? =) -Dante Har Online ADSL 704/128 Nettet-Meg-Kompis Må gå gjennom meg fordi jeg må koble meg opp med passord og brukernavn. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Det jeg mente.. er det kanskje ikke litt mye for maskina å skyfle hans pakker fram og tilbake, samtidig som dere spiller? Er endel pakker som skal skyfles litt tidskrevende. Hva med å sette opp en vanlig xdsl-router som kan gjøre jobben for deg/dere? Den vil i tillegg fungere som en fin-fin firewall. -Dante Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Det jeg mente.. er det kanskje ikke litt mye for maskina å skyfle hans pakker fram og tilbake, samtidig som dere spiller?Er endel pakker som skal skyfles litt tidskrevende. Hva med å sette opp en vanlig xdsl-router som kan gjøre jobben for deg/dere? Den vil i tillegg fungere som en fin-fin firewall. -Dante Skjønner, men kan xdsl-router koble meg opp meg passord og slik??? En venn av meg sa at Windows 2000 er best å dele internett med? Bør jeg bytte??? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg for min del er linux-nerd, og vil nok aldri bruke noe annet enn en vanlig pc med et ordentlig OS for slikt. Men til folk som ikke tilbringer like mye tid foran datamaskinen som oss nerder, så er nok en slik router vel så bra. Og de fleste nye har godt med støtte for pppoe og slikt som dere bruker mot telenor, tiscali osvosvosvo Kanskje noen som faktisk bruker slikt kan anbefale? Eventuelt se hva de skriver i de andre postene som skrives i denne stund. -Dante Lenke til kommentar
555 Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har/hadde samme problemet (jeg har en egen maskin som deler oppkoblinga) i cs funker det hvis jeg setter på begge maskinene cl_updaterate 30 cl_cmdrate 50. men jeg må nevne at det funket med cl_cmdrate 99 før Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Jeg har/hadde samme problemet (jeg har en egen maskin som deler oppkoblinga) i cs funker det hvis jeg setter på begge maskinene cl_updaterate 30 cl_cmdrate 50. men jeg må nevne at det funket med cl_cmdrate 99 før hvordan endrer jeg updaterate??? Lenke til kommentar
Budull Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 jeg har gjort dette mange ganger selv uten at det har blitt noen problemer. det skal ikke ha noe med at linja blir delt ut av den ene maskinen å gjøre. Hvordan er det satt opp? modem------>dinpc=====>annen pc vanlig tp : -----> krysset tp : ===> For hvis dette er tilfellet (som det er/var hos meg) så skal det virke. Har du prøvd å tweake spillene? f.eks. i cs: cl_rate 2000 cl_cmdrate 20 på begge pc'ene. Mvh Audun http://www.windows.no/win_delnet.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå