eskarls Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har hatt denne reciveren i 9 år nå. Jeg bruker Eltax høytalere til mitt 5.1 system. Det jeg lurer på er om dette systemet er noe bra? Husker når jeg kjøpte reciveren at jeg syntes den var rå bra. Jeg lurer på hvordan utviklingen på recivere har vært? Er recivere vi kjøper i dag mye bedre enn for 9 år siden? Jeg tenker på å kjøpe Andersson R1/ L1/02 5.1 til 2990 kr. Netonnet.no Føler at når jeg sitter på elkjøp og prøver ut 5.1 systemet de har til test, så hører jeg mye bedre sorround lyd enn det jeg får hjemme i min egen stue. Er vel kanskje fordi mitt gammle system er dårlig ?? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Eltax er ikke mye å skryte av nei, så det er nok bedre i butikken. Recivere til samme pris er bedre nå enn for 9år siden. Tror nok heller ikke Andersson er noe å skryte av.... Det er rett og slett billig dritt hvis jeg skal si det rett ut! Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 Men hva er så mye bedre med recivere nå? Min har DTS, pro logic, dolby sorround...... Ser at Pro logic 2 finnes nå, er vel eneste forskjellen? Og en ting til, det at et system er THX godkjent, betyr det at det er mye bedre enn ett som ikke er THX godkjent? Jeg har bestilt følgende: SONY Hjemmekino anlegg 5.1 DVD/DivX HDMI DAV-DZ230 http://www.pixmania.com/no/no/541029/art/s...gg-5-1-dvd.html Men detter ikke THX godkjent. Men ser også på denne: Logitech Z-5450 Wireless 5.1 THX, DTS, med trådløse bakhøyttalere http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315196 Den har trådløse høytalere+ at den er THX godkjent. Tror dere sony anlegget er greit eller? er usikker på om jeg skal gå for Logitech i stede ? Trenger litt hjelp Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg har logitech Z-5400(Ikke tråløse)kjøpte de for 1495.. Er veldig fornøyd! Funker bra til film og spill Funker ikke så veldig bra til musikk, bassen blir litt treig og brummlete.. Men det er velldig bra til prisen.. De er nok bedre en SONY Hjemmekinoen.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Utviklingen har ikke kun gått på nye kodeker og funksjoner,men kvaliteten generelt sånn jeg ser det. At et sett har THX eller Dolby gjør det ike automatisk til et godt kjøp. Så som sagt får du langt mer krefter for pengene nå,og mer teknologi som var mer bekostet før har kommet til budsjettforsterkerne. Det som vanligvis sies om alt-i-ett sett er at de fot blir spinkle og at pristaket fører til at de sparer på kreftene og bildekvaliteten først. Syns også selv at de fort blir skarpe i lyden når volumet går opp. PC-anlegg er en annen del av samme saken. Har sine mangler men fungerer til en viss grad på filmer. Ting jeg har hørt som skal trekke ned(Da jeg selv aldri har hatt den slags sett) er at bassen blir veldig rumlete eller svulstig,og at lyden kan bli veldig tynn. Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Takk for svar, jeg venter sony anlegget i posten snart, er jo ikke all verden, men kommer til å bli brukt til mye film og lett musikk spilling (dama) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå