lain Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Trenger ikek være store siden for det. Vi har en designer og en programerer til aoc siden vår. Første designeren gjorde når han fikk "jobben", var å fikse 3-4 utkast i photoshop så vi kunne få se forslagene hans. Også fikk koder si sitt, hva han trodde var mulig, hva han trengte av ekstra ting fra designer, så lagde designer grafikken til siden og programereren fikset så alt av menyer osv er sånn det skal. Blir for dumt om du mener alle skal ha en ferdig side før de spør om folk mener rosa prikker på grønn bakgrunn passer inn. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg tror ikke at poenget til trådstarter er at ALLE sider skal være helt 100% ferdigkodede og fullt fungerende, men at denne kategorien generelt bærer preg av latskap. Det var en gang da det var mange talentfulle designere som la ut skisser i webdesignforumet, og om de ikke var ferdigkodede, så var det lagt så mange arbeidstimer i dem at det ikke var så mye å utsette på. Greit nok at ClearType eller ingen AA viser teksten litt annerledes, men når man er dreven i Photoshop, så skal det ikke så mye til å lage gode skisser. Jeg har kikket gjennom en del tråder her nå, og jeg har inntrykk av at det hovedsaklig er folk som ikke tar seg tid til å gjøre et design bra, men bare slenger sammen noe de ikke vet helt om passer sammen og spør om det ble bra. Jeg synes det er masete, og det motiverer lite til å bruke tid på kritikk når trådstarteren ikke har brukt tid på designet. Bottom line: Bruk mer enn et kvarter på et design. Det er utrolig lett å skille mellom et design det er brukt 20 timer på og et det er brukt én time på. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Uten å gidde å lese hele tråden: Og vise frem bilder først er det nærmeste vi kommer low fidelety brukertesting. Og det er ingen vits i å kode et design hvis det ikke fungerer. Veldig få som bare starter å kode uten å lage en Fisk først, jeg har hvertfall dårlig erfaring med det.. Men som Kim sier, bruk tid på det, et bilde som vises bør være mer eller mindre ferdige. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Er nevnt såvidt i tråden min. Og ja, kvaliteten på forumet var betre før, iallefall med tanke på arbeidsinnsats. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Mange viser jo også screenshot av et kodet design under utvikling, og det er vel helt greit spør du meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå