Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger ny, tøff, komfortabel bil til 150 000kr++

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å velge meg en bil.

Setter opp en liten liste over hva jeg ønsker/ikke ønsker

• Pris ca 150 000-300 000 kr
  • 2000-modell og nyere (helst ca 2003)
  • Ønsker en litt stilig bil
  • Komfort/utstyr/design veier mye tyngre enn motor/kraft
  • Gjerne coupe/3dørs/4-seters siden disse som regel er tøffest
  • Helst automatgir

• Produsenter jeg ikke liker: Volvo (utenom C30), VW, Opel
  • Bør helst ikke falle for drastisk i verdi, siden jeg kun har planer om å ha den i maks 2 år.
  • Må være 4-5 seter.

Biler jeg har sett litt på:

• Nye:
  • Nissan Qashqai (lite aktuell pga lang leveringstid)
  • Honda Civic 5d
  • Volvo C30
  • Citröen C4 Coupe (muligens brukt)

Brukte:
  • 03 Hyundai Coupe
  • Audi TT (lite aktuell pga få tilsalgs)
  • Alfa Romeo 147?
  • Lexus IS 200 (lite aktuell pga få tilsalgs)
  • Mercedes CLK (drømmebilen, men tror jeg venter et par år)

Hva tror dere vil være det beste kjøpet, og er det noen jeg har glemt? Merk at dersom jeg skal kjøpe en brukt bil, tenker jeg helst ikke å legge ut mer enn 200 000. Nybil kan jeg strekke meg til 300 000 på, men er egentlig lite sannsynlig at jeg kjøper ny bil pga lang ventetid.

Var vel egentlig Hyundai'en jeg var mest klar for akkurat nå - årsaken er enkelt og greit at jeg kan ikke finne noe som er i nærheten av så nytt og tøft, til så lav pris. Ulempen er at jeg leser jo mye dritt om Hyundai Coupe - men går det stort sett på at den har svak motor? Jeg kjører nå en 1994 1.3 corolla og synes den går greit nok... :whistle:

Endret av _named_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ca 20 stk is200 tilsalgs,holder ikke det?

8929810[/snapback]

Er vel bare under 10 av de som tilfredstiller mine krav til pris, og alder - men det største problemet er at det er kun to på vestlandet - jeg glemte å nevne at det ikke er spesielt aktuelt å se på noe utenfor Vestlandet, med mindre det er noe helt ekstraordinært.

Lenke til kommentar

Toyota MR2, da får du alt. Både en rask og sporty bil, samt ser bra ut, og har gode kjøre egenskaper, + att det er en toyota :p

Flott bil til både sommer og vinter synes jeg i hvertfall.

Endret av kong3n
Lenke til kommentar
Toyota MR2, da får du alt. Både en rask og sporty bil, samt ser bra ut, og har gode kjøre egenskaper, + att det er en toyota :p

Flott bil til både sommer og vinter synes jeg i hvertfall.

8930174[/snapback]

Liker ikke utseende på de nye MR2'ene så godt, men hovedproblemet er at den kun har 2 seter - jeg trenger 4 eller flere.

Lenke til kommentar

Som bilselger vil jeg først anbefale deg ikke å kjøpe Hyundaien dersom du ikke har lysst til å ha den veldig lenge. Det finnes mange modeller som holder seg bedre i pris enn de for å si det mildt.

Selv selger jeg nye Skodabiler, men vi har ikke noe tøft med automat til den prisen.

Selv synes jeg nye Fabia er skikkelig tøff, men jeg skrev ikke dette innlegget for å selge bil.

Sjekk ut denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=85...3abckokoH846517

Etter min mening skikkelig rå bil. 2005 BMW 320 Ci Aut - gått 13000.

Noen tusenlapper mer enn du ønsket, men da får du en sinnsykt god, komfortabel og fet bil.

Den har sunket mye i pris selv om bilen praktisk talt er ny.

Lykke til med bilkjøpet

- Marius

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Likte ikke Skodaen, men den BMW'en var jo meget stilig! Tror faktisk ikke jeg har sett den typen der før - absolutt en aktuell modell. Har aldri helt skjønt modell-systemet til BMW - hva søker jeg på for å finne flere av den coupe'en?

Men jeg plutselig veldig giret på den nye Honda Civic 5d også nå... Som data/gadget-entusiast, falt "cockpitten" og alle andre fiffige løsninger (som f.eks. "kino-seter", og skjulte dørhåndtak bak) i smak... Ulempen er at det stort sett bare er billig-utgaven som er tilsalgs brukt, og ny blir vel gjerne litt dyrt, og mye venting. :(

Endret av _named_
Lenke til kommentar
Som bilselger vil jeg først anbefale deg ikke å kjøpe Hyundaien dersom du ikke har lysst til å ha den veldig lenge. Det finnes mange modeller som holder seg bedre i pris enn de for å si det mildt.

Selv selger jeg nye Skodabiler, men vi har ikke noe tøft med automat til den prisen.

Selv synes jeg nye Fabia er skikkelig tøff, men jeg skrev ikke dette innlegget for å selge bil.

Sjekk ut denne: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=85...3abckokoH846517

Etter min mening skikkelig rå bil. 2005 BMW 320 Ci Aut - gått 13000.

Noen tusenlapper mer enn du ønsket, men da får du en sinnsykt god, komfortabel og fet bil.

Den har sunket mye i pris selv om bilen praktisk talt er ny.

Lykke til med bilkjøpet

- Marius

8930696[/snapback]

BMW 3-serie 318 coupe 2.0aut.142hk. Personbil 2005, 13000 ;)

Lenke til kommentar
Når ble Qashqai tøff? :p

Jeg hadde nok valgt Audi TT/S3, eller BMW E46 Coupe:)

Alle de tre er for dyre, dersom jeg skal ha noe litt nytt. Dessuten er det vel motor/kjøreegenskapene som er hovedpoenget med de, noe jeg ikke er så voldsomt interessert i.

- Nissan 350z

- Audi TT

- Lexus IS200

350Z ligger vel på over det dobbelte av hva jeg haar tenkt å betale.

Endret av _named_
Lenke til kommentar

Hei.. Her kan du få mye gromt!

Hva med Peugeot 607 ? :) De koster komkring 200-350 brukt, da 2001-2005modeller.

:cool:

Eventyrlig deilig bil vil jeg si.. Usedvanlig deilig seter, lekkert og elegant interiør, LYDSTILLE. Ser meget eksklusiv ut :cool:. Dette er en absolutt komfort-tralle som ser meget bra ut..

peugeot-607-diesel-2005-4748.jpg

Peugeot_607_2_7_Hdi_204785g.jpg

peugeot_607_2.jpg

7_1342044734.jpg

7_476635312.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Lenke til kommentar

Interessant bil det der ja, men hvis jeg stiger over i den klassen der blir det nok i stedet en 2003+ Mercedes CLK - i mine øyne er det egentlig ingenting under en halv million som kan måle seg med det designet...

Lenke til kommentar

Hva med Toyota Celica 2000- ? det er en veldig god bil å kjøre og ser også stilig ut, hvis du leter litt klarer du nok å finne et fint eksemplar til rundt 160k.

den har alle de kravene du har utenom automatgir som er vanskelig å finne den med, men den har en veldig god 6 trinns girkasse som er veldig behagelig å gire med :)

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Her har du noen fine bmw'er.

Takk for forslagene. Fine BMW'er ja, men de er litt gamle i forhold til prisen, og hvis jeg skal ut med så mye for en gammel bil, strekker jeg meg heller til en Mercedes CLK.

Alfa'en var også for dyr - synes ikke designet er så voldsomt flott heller. Liker ikke Mini heller :(

Hva med Toyota Celica 2000- ? det er en veldig god bil å kjøre og ser også stilig ut, hvis du leter litt klarer du nok å finne et fint eksemplar til rundt 160k.

8940523[/snapback]

Ikke meningen å såre deg, men den nye Celica ser knalltøff ut fremme, men jeg blir nesten kvalm når jeg ser den bakre delen. Skjønner ikke hvordan de klarte å ødelegge en så flott bil :cry:

Tror egentlig jeg har bestemt meg for å gå for det billigste alternativet foreløpig, 2003 Hyundai Coupe. Leser at denne modellen får litt skryt faktisk - selv Top Gear var fornøyd med den. I forhold til prisen virker det ikke som det er noe annet som kan kan sammenlignes, med tanke på at jeg ønsket en tøff, og nyere bil, hvor motor ikke var så viktig (105HK)... Så tror jeg går for den, og heller kjøper meg en dyr fullt utstyrt Honda Civic, eller kanskje en 2003+ Mercedes CLK til neste år.

Er det noen som har noen erfaringer med nyere (2003+) Hyundai Coupe, og virkelig vil fraråde kjøp av en slik?

Endret av _named_
Lenke til kommentar
Hvilke årsmodell tenker du på når du sier clk?

8941577[/snapback]

Var farlig nær å kjøpe en 2001 før jul, men det var før jeg la merke til faceliften i 2003. Er nok verdt å legge på 100 000 for å få den nye versjonen. Bare se her (legg merke til ingen stolpe mellom vinduene):

post-16791-1182783343_thumb.jpg

Med bittelitt styling:

post-16791-1182783731_thumb.jpg

Endret av _named_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...