Gå til innhold

C++ IDE til Ubuntu

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle starte litt med C++ igjen, men har nå gått fra Windows til Ubuntu linux. Lurte i den sammenheng på om noen anbefalinger til C++ editorer som er enkle - det vil si noe ala Dev-C++. Gjerne også en editor som er lett å sette opp med kompilatoren.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er ikke å finne editorene som er vanskelig, men det er hvilken folk anbefaler. Tenkte jo på Eclipse, men siden jeg er i opplæringsfasen vil jeg ha noe litt enklere. Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar

Anjuta har jeg prøvd før, likte det meget godt, skal prøve det igjen. Men jeg prøvde å sette opp Eclipse i går for gøy, og installerte gcc og g++ eller hva nå de kompilatorene heter. Eclipse vil ikke kompilere, er det ikke vanlig at programmene konfigurerer seg selv? Eller må jeg legge til noe ekstra i programmet slik at den får kontakt med kompilatoren?

Lenke til kommentar

Eclipse med CDT eller Netbeans med C/C++-plugin ville jeg gått for. Eventuelt Emacs om du gidder å bruke mye tid på å sette deg inn i en sær men særdeles kraftig editor.

Har selv programmert en del C++ i Eclipse og syns det funker bra. Veldig brukervennlig og lett å sette seg inn i.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...