kjey Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hei. Tenkte jeg skulle starte litt med C++ igjen, men har nå gått fra Windows til Ubuntu linux. Lurte i den sammenheng på om noen anbefalinger til C++ editorer som er enkle - det vil si noe ala Dev-C++. Gjerne også en editor som er lett å sette opp med kompilatoren. På forhånd takk! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ligger en hel del i repositories. Prøv å søke der? ($ apt-cache search c editor|less eller noe slikt) Lenke til kommentar
kjey Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Joda, det er ikke å finne editorene som er vanskelig, men det er hvilken folk anbefaler. Tenkte jo på Eclipse, men siden jeg er i opplæringsfasen vil jeg ha noe litt enklere. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 KDevelop er rå Anbefaler deg den uten problemer. En meget god editor. Kjører fint under GNOME selv om det primært er utviklet for KDE. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har ikke testet ut noe særlige IDEer men har blitt anbefalt anjuta av en kamerat gedit + gcc FTW Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg gikk fra windows og dev-c++ til ubuntu. Etter litt testing fant jeg ut at code::blocks var det greieste for meg. Enkelt og greit, har fått mye skryt for dette på nettet. Anbefalles på det varmeste Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Tullball, vim, makefiles og gcc er alt du trenger. <3 Lenke til kommentar
kjey Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Anjuta har jeg prøvd før, likte det meget godt, skal prøve det igjen. Men jeg prøvde å sette opp Eclipse i går for gøy, og installerte gcc og g++ eller hva nå de kompilatorene heter. Eclipse vil ikke kompilere, er det ikke vanlig at programmene konfigurerer seg selv? Eller må jeg legge til noe ekstra i programmet slik at den får kontakt med kompilatoren? Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Eclipse er laget i Java. Lenke til kommentar
kjey Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Jeg vet, men jeg installerte CDT plugins til C/C++. Lenke til kommentar
aC Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 liker personlig veldig godt vim er vel det eneste jeg bruker på daglig basis, men når man skal gå sexy så vil jeg annbefale Kate som sikkert også har fått noe skryt her og der Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Eclipse med CDT eller Netbeans med C/C++-plugin ville jeg gått for. Eventuelt Emacs om du gidder å bruke mye tid på å sette deg inn i en sær men særdeles kraftig editor. Har selv programmert en del C++ i Eclipse og syns det funker bra. Veldig brukervennlig og lett å sette seg inn i. Endret 27. juni 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå