DevianX Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Sitter hos en venn, og han får opp error 678, hver gang han prøver å koble til. Han har adsl fra Telenor. det er ikke noe tull på pc'en, eller modemet. Alt lyser og bravida har fått kontakt med modemet idag. Så hva kan være galt. han har brukt Rasppoe og pppe i Windows Xp. ( Han kjører også dette os'et ) Vi har restarta alt og dette har heller ikke fungert! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Sitter hos en venn, og han får opp error 678, hver gang han prøver å koble til. Han har adsl fra Telenor. det er ikke noe tull på pc'en, eller modemet. Alt lyser og bravida har fått kontakt med modemet idag. Så hva kan være galt. han har brukt Rasppoe og pppe i Windows Xp. ( Han kjører også dette os'et ) Vi har restarta alt og dette har heller ikke fungert! Har dere sjekket med kundeservice TN? Bravida sjekker bare om linje er oppe, det er mye som skal klaffe etter dette. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Er Rasppoe bedre en vanlig XP opkopling??? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Er Rasppoe bedre??? PPPoE-kilenten i XP fungerer utmerket, svjv vinner du ingenting på og bruke noe annet. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 jeg har sjekket hos meg og hos Telenor. De sa at det var noe med feil verdi. Jeg vet ikke hva dette betyr. Det er litt kjipt da for vennen min. Kan ingen ting gjøres? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Er Rasppoe bedre??? PPPoE-kilenten i XP fungerer utmerket, svjv vinner du ingenting på og bruke noe annet. Prøvd begge, syns ikke Rasppoe er noe bedre.... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 [quote name="agvg Har dere sjekket med kundeservice TN? Bravida sjekker bare om linje er oppe' date=' det er mye som skal klaffe etter dette.[/quote] Hva annet skal klaffe da? har jo sjekket alt hos han, og alt er riktig satt opp! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Hva annet skal klaffe da? har jo sjekket alt hos han, og alt er riktig satt opp! Vel, du må jo legges inn i systemet og modemet må ha tilgang i systemet, jeg forstår dette er ei ny linje som ikke har hvert oppe før? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Husket å skrive hele brukernavnet?? [email protected].... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Vel, du må jo legges inn i systemet og modemet må ha tilgang i systemet, jeg forstår dette er ei ny linje som ikke har hvert oppe før? Modemet har kontakt, og telenor sier at alt ser bra ut hos dem. Men jeg har funnet ut at error 678, betyr at jeg ikke får kontakt med sentralen. Dette er jo veldig rart?? Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Husket å skrive hele brukernavnet?? [email protected].... jeg har husket på å skrive hele brukernavnet og slikt. Ikke noe problem! Og linja har ikke vært oppe før! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Modemet har kontakt, og telenor sier at alt ser bra ut hos dem. Men jeg har funnet ut at error 678, betyr at jeg ikke får kontakt med sentralen. Dette er jo veldig rart?? Nei, dette er det vanlige. Ser Telenorpluss modemet i sitt nett? Det som viser om du har kontakt med sentralen er DSL/sync eller hva lampa på modemet deres er merket. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 mente de at du/dere hadde noe feil verdi? da bør de jo kunne forklare hva som er feil da i tilfelle? bertie Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Nei, dette er det vanlige. Ser Telenorpluss modemet i sitt nett? Det som viser om du har kontakt med sentralen er DSL/sync eller hva lampa på modemet deres er merket. Alt lyser her hos meg. dsl lampa er grønn og alt annet. Så hvorfor burde jeg ikke få kontakt da?? Forstår meg ikke på dette<!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Alt lyser her hos meg. dsl lampa er grønn og alt annet. Så hvorfor burde jeg ikke få kontakt da?? Forstår meg ikke på dette<!! Velkommen til den meget pussige verdenen som heter levering av ADSL Jeg vil tippe problemet ligger hos Telenor eller Telenorpluss. Hvis alt er normalt i begge ender er det sikkert Telenor Networks som har glemt og gi tilgang mellom sentral og nettet til Telenorpluss. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Vi hadde også mye problemer ved oppkobling av telenor ADSL. Ble en dag forsinket med samme feilmld. (tror i alle fall det). Problemet var at nettverkskortet var disablet Prøv å sjekk på kontrollpanel om det er problemet.... Ellers er det IKKE usannsynlig at det er noe tull hos telenor...... Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Velkommen til den meget pussige verdenen som heter levering av ADSL Jeg vil tippe problemet ligger hos Telenor eller Telenorpluss. Hvis alt er normalt i begge ender er det sikkert Telenor Networks som har glemt og gi tilgang mellom sentral og nettet til Telenorpluss. Snakket akkurat nå med Telenor, og de sa at det var helt vanlig at det tok opptil et døgn å klargjøre linja, når alt var klart. Det er pokker meg så kjedelig. Jaja, jeg får vente tålmodig!hehe. Takk for hjelpen Agvg!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Snakket akkurat nå med Telenor, og de sa at det var helt vanlig at det tok opptil et døgn å klargjøre linja, når alt var klart. Det er pokker meg så kjedelig. Jaja, jeg får vente tålmodig!hehe. Takk for hjelpen Agvg!! Nåja, den er vel litt "spansk" den forklaringen der. Linja skal være oppe og gå når du blir omkoblet men de har vel glemt ett eller annet med tilgangen. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 pokker ta disse folka. Klarer ikke fikse en liten linje! jeg er forbanna. De folka kan dra til helvete ( telenor ). Vennen min trenger oppkobling idag, ikke imorgen!!! Glad for at jeg ikke har gjennom dem. Da ville det skjedd noe veldig dramatisk!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 pokker ta disse folka. Klarer ikke fikse en liten linje! jeg er forbanna. De folka kan dra til varmere strøk down under ( telenor ). Vennen min trenger oppkobling idag, ikke imorgen!!! Glad for at jeg ikke har gjennom dem. Da ville det skjedd noe veldig dramatisk!! hehe, dere kan trøste dere med at slik er det med ganske mange leveranser uansett leverandør. Det er fort glemt når linja er oppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå