Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får opp Error 678, når jeg skal koble opp mot adsl!

Anbefalte innlegg

Sitter hos en venn, og han får opp error 678, hver gang han prøver å koble til. Han har adsl fra Telenor. det er ikke noe tull på pc'en, eller modemet. Alt lyser og bravida har fått kontakt med modemet idag. Så hva kan være galt. han har brukt Rasppoe og pppe i Windows Xp. ( Han kjører også dette os'et )

Vi har restarta alt og dette har heller ikke fungert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter hos en venn, og han får opp error 678, hver gang han prøver å koble til. Han har adsl fra Telenor. det er ikke noe tull på pc'en, eller modemet. Alt lyser og bravida har fått kontakt med modemet idag. Så hva kan være galt. han har brukt Rasppoe og pppe i Windows Xp. ( Han kjører også dette os'et )

Vi har restarta alt og dette har heller ikke fungert!

Har dere sjekket med kundeservice TN?

Bravida sjekker bare om linje er oppe, det er mye som skal klaffe etter dette.

Lenke til kommentar

Vel, du må jo legges inn i systemet og modemet må ha tilgang i systemet, jeg forstår dette er ei ny linje som ikke har hvert oppe før?

Modemet har kontakt, og telenor sier at alt ser bra ut hos dem. Men jeg har funnet ut at error 678, betyr at jeg ikke får kontakt med sentralen. Dette er jo veldig rart??

Lenke til kommentar

Modemet har kontakt, og telenor sier at alt ser bra ut hos dem. Men jeg har funnet ut at error 678, betyr at jeg ikke får kontakt med sentralen. Dette er jo veldig rart??

Nei, dette er det vanlige.

Ser Telenorpluss modemet i sitt nett?

Det som viser om du har kontakt med sentralen er DSL/sync eller hva lampa på modemet deres er merket.

Lenke til kommentar

Nei, dette er det vanlige.

Ser Telenorpluss modemet i sitt nett?

Det som viser om du har kontakt med sentralen er DSL/sync eller hva lampa på modemet deres er merket.

Alt lyser her hos meg. dsl lampa er grønn og alt annet. Så hvorfor burde jeg ikke få kontakt da?? Forstår meg ikke på dette<!! :evil:

Lenke til kommentar

Alt lyser her hos meg. dsl lampa er grønn og alt annet. Så hvorfor burde jeg ikke få kontakt da?? Forstår meg ikke på dette<!! :evil:

Velkommen til den meget pussige verdenen som heter levering av ADSL ;)

Jeg vil tippe problemet ligger hos Telenor eller Telenorpluss.

Hvis alt er normalt i begge ender er det sikkert Telenor Networks som har glemt og gi tilgang mellom sentral og nettet til Telenorpluss.

Lenke til kommentar

Vi hadde også mye problemer ved oppkobling av telenor ADSL. Ble en dag forsinket med samme feilmld. (tror i alle fall det).

Problemet var at nettverkskortet var disablet :roll:

Prøv å sjekk på kontrollpanel om det er problemet....

Ellers er det IKKE usannsynlig at det er noe tull hos telenor...... :evil:

Lenke til kommentar

Velkommen til den meget pussige verdenen som heter levering av ADSL ;)

Jeg vil tippe problemet ligger hos Telenor eller Telenorpluss.

Hvis alt er normalt i begge ender er det sikkert Telenor Networks som har glemt og gi tilgang mellom sentral og nettet til Telenorpluss.

Snakket akkurat nå med Telenor, og de sa at det var helt vanlig at det tok opptil et døgn å klargjøre linja, når alt var klart. Det er pokker meg så kjedelig. Jaja, jeg får vente tålmodig!hehe.

Takk for hjelpen Agvg!!

Lenke til kommentar

Snakket akkurat nå med Telenor, og de sa at det var helt vanlig at det tok opptil et døgn å klargjøre linja, når alt var klart. Det er pokker meg så kjedelig. Jaja, jeg får vente tålmodig!hehe.

Takk for hjelpen Agvg!!

Nåja, den er vel litt "spansk" den forklaringen der.

Linja skal være oppe og gå når du blir omkoblet men de har vel glemt ett eller annet med tilgangen.

Lenke til kommentar

pokker ta disse folka. Klarer ikke fikse en liten linje! jeg er forbanna. De folka kan dra til helvete ( telenor ). Vennen min trenger oppkobling idag, ikke imorgen!!!

Glad for at jeg ikke har gjennom dem. Da ville det skjedd noe veldig dramatisk!! :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
pokker ta disse folka. Klarer ikke fikse en liten linje! jeg er forbanna. De folka kan dra til varmere strøk down under ( telenor ). Vennen min trenger oppkobling idag, ikke imorgen!!!

Glad for at jeg ikke har gjennom dem. Da ville det skjedd noe veldig dramatisk!! :evil:  :evil:  :evil:

hehe, dere kan trøste dere med at slik er det med ganske mange leveranser uansett leverandør.

Det er fort glemt når linja er oppe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...