Gastaa Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Jeg skal kjøre opp på tirsdag Jeg tror selve kjøringen vil gå greit. Det jeg er mest nervøs for er de kortene man skal trekke, for så å forklare ganske omfattende rundt den delen av motorsyklen jeg skal snakke om. Har noen tips å komme med? Er det mye å øve på? Noen som har linker til sider som kan hjelpe meg? Gruer meg veldig Endret 23. juni 2007 av Gastaa Lenke til kommentar
scoot Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 TIPS: IKKE hør på noen !! Dvs, ikke ta i mot råd og følg dem. Da blir kjøringa veldig preget av det du er helt psyket opp på å få riktig, og ud kan gjøre mange andre fiel du ikke tenker over. Det beste tipset er: Kjør som du alltid gjør med kjørelærer! Kortene er ikke noe å bekymre seg for, har du basic kunnskaper innenfor MC går de LETT Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Tips: bare husk visiret igjen, se speil ofte. Resten ordner seg selv Scoot: fra MP? Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Får håpe dette går bra.. Fant en tråd på MP med spørsmål og svar på alle kortene. Virker som det samme for det meste går igjen: Sjekke at det ikke er lekkasje på noen slanger, skjekke spiker, sjekke at det minst er 1 mm tykt dekkspor osv.. Det går vel bra, får jeg håpe Kjørelæreren sier jeg kjører helt ok, men jeg ser litt lite rundt meg. Altså litt treg med å oppfatte skilter, kryss med vikeplikt, litt treg når jeg skal skifte felt osv.... Får bare skjerpe meg litt, så kommer jeg forhåpentligvis gjennom Det er altså på tirsdagen jeg skal kjøre opp (halv ni). Det er meldt regn fremover. Litt bekymret for dette, mtp. øvelsene i kjøregården (nødbrems og unnamanøvring) Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Det værste er vell push teknikken og sving i 30km/t. Jeg la meg ned helt til jeg skrapte fothvileren ned i bakken. så det kan bli farlig viss u skal gjøre det i regnvær Lenke til kommentar
scoot Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Tips: bare husk visiret igjen, se speil ofte. Resten ordner seg selv Scoot: fra MP? 8930455[/snapback] Ofcourse Visiret igjen over 50 soner er VIKTIG ja. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er det ikke over 40km/t visiret MÅ opp? En kamerat har også oppkjøring på tirsdag. OM du ikke klarer korta eller en av øvelsene vil du ikke stryki. i hvert fall ikke der jeg tok den. når kjørelærer mener du er klar for lappen, så får du bare kjøre slik du gjør med kjørelærer så skal du nok bestå! lykke til! Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) ...Og der var førerprøven bestått! Fikk en dame til sensor. Fikk spørsmål om drivstoff og eksos.. Klarte meg bra på eksos, men stoppa opp når jeg skulle snakke om bensin. Jeg kikka litt under tanken, og sa: "ja, her der det jo tørt ut." :!: Hun hjalp meg, da jeg glemte å si at man kjenner det på lukten hvis tanken lekker. Jeg hadde en litt grov innkjøring på motorvei. Jeg lå i 60 med for lavt gir, og svinget inn rett før en bil kom i 80 .. Forklarte at jeg ofte tuller med girene på den sykkelen, og alt var ok. Hun ba meg også se mer i speilene. Fikk kjøre sykkelen tilbake til kjøreskolen. For en deilig følelse å endelig kjøre alene! Endret 26. juni 2007 av Gastaa Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 ...Og der var førerprøven bestått! 8946559[/snapback] Gratulerer så mye. Startet selv på mc-lappen i går med sikkerhetskurs. Har du noe sykkel å kjøre med? Lenke til kommentar
Husee Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Gratulerer Gastaa! Herlig følelse kan jeg tenke meg Du sitter sikkert ikke her nå anyways! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå