Gå til innhold

Oppgradering

Anbefalte innlegg

Jeg har en dell pc som skal få mer kraft under panseret. Jeg har aldri oppgradert så mye i en pc før, og det blir en helt ny pc. Men uansett, over til saken...

hovedkort

ram

harddisk

Dette er de 3 komponentene som skal oppgraderes i første omgang.

Så har jeg tenkt å bruke resten fra den gamle maskinen, som omfatter CPU, CD-RW, Lydkort, Grafikk kort, Nettverkskort, diskett stasjon og vifter/kjøle utstyr/strømforsyning.

Har jeg glemt noe da? Eller blir det en komplett pc?

Jeg må vite det slik at jeg er sikker på at det ikke er noen andre komponenter som trenger en oppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støttes din gamle prosessor av det nye hk for du har ikke skrevet CPU... og om du skal ha ny CPU må du ha en passende kjøler om ikke det følger med. Hvor mange Watt har din gamle PSU?

Et asus hk burde du titte på, har alldri hatt problemer med mine og tror mange andre også har vært fornøyd

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 1.6GHz willy som skal byttes ut til sommeren med en P4 3GHz northwood (altså, det er det jeg har tenkt).

Jeg har kikket på det nye super kortet fra asus som støtter dual DDR RAM. Jeg er ikke sikker på om et slikt kort får plass i kabinettet, men jeg tror den støtter CPU'n min IOM at den støtter P4 1.7GHz willy.

Som jeg sa så skal jeg ikke ha ny CPU nå... Men det sier seg selv at man må ha nytt kjøle system (og strømforsyning?) hvis man skal bytte ut P4 1.6GHz willy med en P4 3.0GHz northwood :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...