Calm Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Har overtatt et par B&W DM600 S3 etter en kompis av meg som kjøpte nye høytalere, men saken er den at diskanten på den ene høytaleren er ødelagt. Går det an å bytte diskanten på en slik høyttaler? Hvor? Og er det hensiktsmessig i forhold til pris? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 1. Skru ut mellomtone elementet 2. Skru ut diskantelementet fra innsiden av høyttaleren 3. Kjøp nytt element. 4. Sett alt sammen igjen Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Husk at du må spille inn det nye elementet før det låter og tåler optimalt. Bare så du ikke gnur full guffe med en gang og sprenger det nye elementet også. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Siden diskantelementene "ikke" har noen bevegelige deler slik som en mellomtone/bass har, er det vel lite/ingen innspilling som må til. Innspillingen er jo stort sett for at indre og ytre oppheng skal bli "løst og ledig", men på den annen side, man kan aldri bli for forsiktig! Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vel, mulig det er jeg som har blitt feilopplært. Men for meg virker det logisk at det må inspilling til, for det er inspilling av ørepropper og headset. Merka i alle fall stor forskjell på helt nye og ferdig "inspilte" propper. Og elementene der er vel ikke så veldig bevegelige ...? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Bare spill som vanlig du, så lenge det ikke klipper\vrenger, så er det ikke no fare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Bare spill som vanlig du, så lenge det ikke klipper\vrenger, så er det ikke no fare. 9233156[/snapback] Jeg ville nå foretrukket og byttet elementet hvis det var deffekt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Tror han tenker på etter han har bytta element ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå