Ayabara Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Skal ha ny pc, og etter å ha vurdert stasjonær en stund har jeg havnet på at jeg vil ha en ny laptop i stedet. Jeg har tenkt å bruke max 15000 på den, og kunne trengt litt råd til å velge. Bruksområder er multimedia (bilder, film og musikk), surfing og litt kontorarbeid. Jeg spiller ikke i det hele tatt. Krav/ønsker til maskinvare: -Minst 2gb ram og ikke mindre enn 120gb harddisk. - Nvidia skjermkort. Jeg skal kjøre linux, og tror Nvidia er et bedre valg enn ati da. Det er generelt viktig at maskinvaren støttes i Linux, men det gjør vel det aller meste nå om dagen. - S/PDIF ut, siden jeg vil koble PCen til receiveren min. - DVI/HDMI ut. Dette ser ikke ut til å være så veldig vanlig enda, så jeg er forberedt på at jeg må jenke meg her. Er vel alltids en mulighet å kjøpe en dockingstasjon hvis jeg bestemmer meg for at jeg absolutt vil ha det. - Støysvak. En av grunnene til at jeg oppgraderer er at min Dell i6000 bråker noe vanvittig. Bruker dama sin i8600 når vi skal koble på TVen, fordi min er plagsom å ha på når man ser film. - Har også lyst på internt webkamera og bluetooth. Jeg har vurdert å kjøpe den rimeligste Macbook Pro, selv om denne ligger litt over prisen jeg har satt. Dell i6500 ryktes vel å komme nå på tirsdag. Har alltid hatt en forkjærlighet for Dell, så det er ikke umulig at jeg kommer til å vurdere den. Har dere noen andre forslag? Jeg har alltid følt det tryggest å gå for kjente produsenter som HP, Dell, Acer osv, men jeg ser jo at Compal IFL90+ og andre er veldig populære her i området :-) Lenke til kommentar
snarius Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Er du under utdanning? Om du er medlem av StudentTorget kan du få den billegaste MacBook Pro til 15.291,25 kr. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Er du under utdanning? Om du er medlem av StudentTorget kan du få den billegaste MacBook Pro til 15.291,25 kr. 8932982[/snapback] Er ikke under utdanning, men har veldig nære slektninger som er det, så jeg tror det kan komme til å hjelpe :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå