Gå til innhold

Hjelp til valg av laptop til < 15000

Anbefalte innlegg

Skal ha ny pc, og etter å ha vurdert stasjonær en stund har jeg havnet på at jeg vil ha en ny laptop i stedet. Jeg har tenkt å bruke max 15000 på den, og kunne trengt litt råd til å velge.

Bruksområder er multimedia (bilder, film og musikk), surfing og litt kontorarbeid. Jeg spiller ikke i det hele tatt.

Krav/ønsker til maskinvare:

-Minst 2gb ram og ikke mindre enn 120gb harddisk.

- Nvidia skjermkort. Jeg skal kjøre linux, og tror Nvidia er et bedre valg enn ati da. Det er generelt viktig at maskinvaren støttes i Linux, men det gjør vel det aller meste nå om dagen.

- S/PDIF ut, siden jeg vil koble PCen til receiveren min.

- DVI/HDMI ut. Dette ser ikke ut til å være så veldig vanlig enda, så jeg er forberedt på at jeg må jenke meg her. Er vel alltids en mulighet å kjøpe en dockingstasjon hvis jeg bestemmer meg for at jeg absolutt vil ha det.

- Støysvak. En av grunnene til at jeg oppgraderer er at min Dell i6000 bråker noe vanvittig. Bruker dama sin i8600 når vi skal koble på TVen, fordi min er plagsom å ha på når man ser film.

- Har også lyst på internt webkamera og bluetooth.

Jeg har vurdert å kjøpe den rimeligste Macbook Pro, selv om denne ligger litt over prisen jeg har satt. Dell i6500 ryktes vel å komme nå på tirsdag. Har alltid hatt en forkjærlighet for Dell, så det er ikke umulig at jeg kommer til å vurdere den. Har dere noen andre forslag? Jeg har alltid følt det tryggest å gå for kjente produsenter som HP, Dell, Acer osv, men jeg ser jo at Compal IFL90+ og andre er veldig populære her i området :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du under utdanning? Om du er medlem av StudentTorget kan du få den billegaste MacBook Pro til 15.291,25 kr.

8932982[/snapback]

Er ikke under utdanning, men har veldig nære slektninger som er det, så jeg tror det kan komme til å hjelpe :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...