tondren Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Har funnet ut at jeg trenger noen nye deler til PC'n min. Trenger ikek alt nytt, men her kommer en liste over hva jeg trenger: CPU (E6600/6000+?) Hovedkort (SLI og muligens 1333MHz busshastighet) Skjermkort (8800GTS? Vil helst ha med tilkoblingsmuligheter både for HD og S-Video/annen god gammelsdags tilkobling) RAM Prisen bør helst ikke overstige 6000,- Har sett at det kommer nye modeller og priskutt hos Intel i løpet av juli, og lurer på om det er lurt å vente til da med å handle? Og, holder en Hiper 580W PSU til ett nytt oppsett? På forhånd takk Endret 23. juni 2007 av tondren Lenke til kommentar
Sckank Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 For rundt 6000 kr så ville jeg nok ha gått for: Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS4 CPU: Intel Core 2 Duo E6600 RAM: Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB) Skjermkort: Foxconn GeForce 8800 GTS 320 MB OC Er nok det jeg ville ha kjøpt. Overklokking og SLI tatt med i betrakning. Den Hiper'n funker helt greit helt til du skal kjøre SLI. Da tror jeg nok den sliter litt vel mye. Men prisene på PSU'er er jo på vei ned så det er kanskje ikke så dumt å vente med ny PSU til du skal kjøre SLI kanskje? Håper det hjelper. Lykke til med bygging. Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg ville ha ventet til juli hvis du ikke trenger en pc nå... har hørt at intel får du mer for pengene..så sats på intel ikke AMD . Men er ikke 6000 kr litt for lite ? SKal du ha med skjerm ? Lenke til kommentar
tondren Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Har skrevet hva jeg skal ha: CPU Skjermkort Hovedkort RAM Resten av dte jeg har skal holde en stund til. Kan nok være så at det blir ny PSU når det blir SLI, men det blir nok en stund til Er ikke sikkert det blir i det hele tatt, men vil ha hovedkort med SLI støtte i tilfelle. Lenke til kommentar
Sckank Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Da tror jeg du kommer langt med oppsettet jeg anbefalte isåfall. SLI trenger ett par hakk sterkere strømforsyning enn den hyper'n. Selv om den er god så klarer den ikke helt å levere nok power rett og slett. Hva syns du om oppsettet selv da? Noe a'la det du tenkte? Lenke til kommentar
tondren Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Var nok noe sånt jeg tenkte meg, har tenkt på noe selv også: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27769. Noen som vet om noe negativt med det oppsettet? Visst ikke så er det nok sansynlig at det er dette som blir bestilt etterhvert. Men visst det stemmer at prisene på Intel kuttes litt i juli, og at Q6600 kommer ned på samme pris som E6600 har i dag så lurer jeg på å vente en måned. Har bare lest det noen plasser, noen som kan bekrefte/avkrefte? Sorry, my bad. Håper linken skal funke nå Endret 24. juni 2007 av tondren Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 går ikke ann å se handlevognen... ta den linken som er over der du krysser av.. Lenke til kommentar
Sckank Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Syns oppsettet ditt ser bra ut jeg! Mye for pengene der sånn. Intel skal visstnok sette ned prisene ja. Mange nettsider som skriver det men jeg tror ikke bekreftelsen er i boks før dem faktisk gjør det. Skal prøve å skaffe en selv også, og håper at køen og ventinga blir altfor lang. Håper også spill og program-produsentene klarer å tilpasse seg i ett større tempo enn det dem har greid hittil. Akkurat nå gjelder mest mulig mhz og ikke flest mulig kjerner desverre ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå