Gå til innhold

Kjøpe Stratocaster i Tyskland

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg skal til Tyskland i sommer, og lurer på noen vet noe om priser på Fender American Stratocaster der nede.. Jeg har tdligere hørt at det er meget billig der! Håper at noen kan hjelpe!

8928055[/snapback]

Music store køln....

Lenke til kommentar

Du får Am-strats for 900 euro og oppover i Tyskland. Altså 7000 kroner og oppover. Så det er billig ja. Så skal du ha den med deg hjem. Om du kjører bil er ikke det noe problem, skal du fly må du tenke på om du vil sjekke den inn som bagasje, og hvor mye du har lov å ta med uten å betale ekstra.

Og sist men ikke minst, du skal strengt tatt fortolle den ved ankomsten til Norge, så da blir det 25% moms på toppen. Men det er din avgjørelse.

Edit: Du må be om å få den momsfritt i Tyskland, ellers må du betale 19% moms der.

Edit2: jeg spurte en tysk bekjent, og prisene i Tyskland er med moms, akkurat som i Norge. Så da koster gitaren altså 5900 kroner etter refusjon. 7400 om du er lovlydig og betaler moms i Norge.

Og de færreste butikker slår av momsen cash, tror jeg, istedet får du en egen eksportfaktura som du må levere i tollen på grensen når du reiser ut igjen, og så blir pengene overført til deg senere. Husk at du må vise fram gitaren i tollen så de ser at du faktisk har den med deg ut av landet, så hvis du flyr må du i tollen før du sjekker in bagasjen. (Om du skal sende gitaren som bagasje da.)

Bare slik jeg forstår det, dette vet kanskje folk som reiser mer til Tyskland mere om...

GuitarCenter i Tyskland er et greit sted å sjekke ca-priser: Link.

Edit 3: Min tyske bekjente anbefalte http://www.thomann.de/. Ser ut til at prisene er nokså like.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...