Gå til innhold

Luddiskusjon VS Musikkskaping og instrumenter.


Anbefalte innlegg

Hadde det hvert en idé å prøve og samle disse to delene av forumet på noen måte? Jeg ser at trådene som blir postet i lyddiskusjon ofte burde hvert postet i musikkskaping og visa versa. Disse kategoriene er jo ikke de mest folksomme, så da er det jo veldig dumt å splitte brukerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyddiskusjon

Diskuter alt som har med lyd å gjøre. Formater, akustikk, resonans, og alt annet som faller inn under denne kategorien.

 

Musikkskaping og instrumenter

Diskuter instrumenter, komponering, musikkproduksjon, hardware, software og andre ting som relateres til de kreative eller tekniske sidene ved musikkskaping.

 

Hvis du leser beskrivelsen over for de to nevnte kategorien så omhandler de to vidt forskjellige temaer, jeg ser i allefall ingen likhetstrekk.

Lenke til kommentar

Beskrivelsene er en ting, hva som faktisk blir postet er en annen ting.

Minimum 30% av det som kommer opp på "førstesiden" i lyddiskusjon burde/kunne hvert postet i musikkskaping.

Eventuelt så får jo en moderator ta en tur å flytte poster inn i "riktig" kategori.

Lenke til kommentar

Min subjektive mening skal selfølgelig ikke tolkes som en fasit, men siden jeg ser så mange "feilposter" så syntes jeg det kunne være en idé å diskutere temaet fremfor å bruker rapport knappen.

I og med at minst 2 moderatorer har sett denne posten og med det informert, så kan dere vel se litt i gjennom å flytte poster til riktig kategori?

Lenke til kommentar

Codec-forumet er jo også veldig nært beslektet lyddiskusjon. Men Lyddiskusjon ser jeg for meg som et forum for teknisk diskusjon rundt både analog og digital lyd, teori, lagring, komprimering, osv av denne lyden - og alle emner som faller inn under disse temaene.

 

Men i musikkskapning og instrumenter snakkes det jo om å skape musikk og instrumenter, ikke en teknisk lyddiskusjon altså. Og codec-forumet omhandler jo også codec for f.eks video, bilder, osv., og det snakkes også om mediaavspilere der - noe som ikke har noe med teknisk lyddiskusjon å gjøre :)

 

Så jeg stemmer for å beholde dagens ordning.

Lenke til kommentar
Men Lyddiskusjon ser jeg for meg som et forum for teknisk diskusjon rundt både analog og digital lyd, teori, lagring, komprimering, osv av denne lyden - og alle emner som faller inn under disse temaene.
? Det som er uthevet over er jo nettopp det som er beskrevet for kategorien "Musikkskaping og instrumenter":

Diskuter instrumenter, komponering, musikkproduksjon, hardware, software og andre ting som relateres til de kreative eller tekniske sidene ved musikkskaping.

 

Slik jeg ser det så bør lyddiskusjon i "Lyd og bilde"-kategorien omhandle optimal plassering av høyttalere med tanke på akustikken, optimal plassering av subwoofere, sandfylling eller ikke, bruk av spikes eller ikke, etc.

Lenke til kommentar
? Det som er uthevet over er jo nettopp det som er beskrevet for kategorien "Musikkskaping og instrumenter"

Nei, fordi også ikke-musikkskapere kan ha interesse av de tingene jeg nevnte og er ikke nødvendigvis relevant kun for musikerne, samtidig som diskusjonen kan bli så generell at den ikke har noe med musikkskapning å gjøre.

Eksempelvis spørsmål om S/PDIF eller diskusjon om det beste lydformatet er slike temaer som jeg tenkte på :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...