Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg sover kanskje for mye?

SisteBert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper ikke du gjør dette når du skal på skolen osv.

Men om du sover 12 timer i helgene skader ingen. Det er bare bra i grunn da vi har en tendes til å få for lite søvn i ukedagene.

Men du kan jo prøve å sette på en vekkerklokke eller no, og se om det forandrer noe at du sover noen timer mindre.. Skader jo ikke å prøve :)

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du er vant med. Før jeg begynte å jobbe hadde jeg ikke noe problem å sove 14 timer hver dag. Etter jeg begynte å jobbe får jeg gjennomsnittlig 6-8 timer søvn hver natt og merker at jeg ikke klarer å sove mer enn maks 10 timer i helgene p.g.a kroppen blir vant til det. Jeg merket også når jeg ikke sov så lenge så blir jeg mer opplagt.

Lenke til kommentar
Hva tror dere folk gjorde før menneskeheten oppfant elektrisitet, stearinlys, oljelamper og div. Det var ikke mye lys dem hadde da, og gav lite produktivitet for dem deretter, ingen kunne jobbe noe særlig i mørket. Så jeg tror at det er menneskelig og naturlig at man skal legge seg ganske tidlig på kvelden for så å stå opp straks sola er så mye oppe at hanen galer.

8934087[/snapback]

Hva gjør man om det er midnattssol :p

Sover 8-10 timer, opptil 12, men dette er sjeldent. Jeg tror ikke jeg kunne sovet så lenge flere dager etter hverandre.

Lenke til kommentar

Mange som sover så lenge faktisk, jeg kan legge meg feks 12 om kvelden og stå opp kl 1-2 om dagen og bor faktisk neerme en nok så trafikert vei som bråker litt. Eller hvis jeg legger meg 8 om morgenen så kan jeg sove til 6-7 på dagen :p Kjenner meg igjen her jah :)

Endret av volvo240_r
Lenke til kommentar
Sover 12-14 timer hver dag nå?

Er det litt mye når man er 16år?

Trener en del i tillegg da.

8927755[/snapback]

Må bare spørre om en ting. Skolen starter klokken 08:30 om morgenen, ergo må du opp rundt 07:30. Det vil si at for å sove mellom 12 og 14 timer må du legge deg mellom 17:30 og 19:30. Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...