Krissern_ Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) Heisann... Jeg er en av de som nesten ikke kan vente til Crysis kommer ut Har en p4 3.6Ghz cpu, 3gb DDR1 ram og sapphire radeon x1950Pro512MB. Kan jeg kjøre bra grafikk i Crysis. Vet at jeg ikke kan bruke dx10, men vil jeg kunne kjøre høyt med dx9? Kjører jo alt på fullt i Company of Heroes så...? Endret 23. juni 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 er en Crysis tråd veldig lik denne der ute. men du får kanskje kjørt Crysis med normal grafikk. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg vil tro den P4 CPU'en vil være det svakeste leddet. Jeg hadde vurdert å oppgradere til en A64 X2 eller C2D. Lenke til kommentar
Whitesp0t Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg trur jeg heller ville satsa på og kjøpe et DirectX 10 kompatibelt kort for det er MYE letere og kjøre et DirectX 10 spill en et DirectX 9. Pluss at da får du også med noen ganske fete effekter...Vil ikke akkurat si det er dyrt for et DirectX 10 kort for tiden iforhold til hva du får tilbake for det. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Noe Company of Heroes viste oss? Det blir dog spennende å se hvordan 8600GTS vil gjøre det i Crysis iforhold til X1950Pro med samme detaljnivå. Men uansett vil nok CPU'en hans holde han mye tilbake. Lenke til kommentar
smy Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 tar deg en tur her du : ' http://www.crysis-online.com/forum/index.p...opic,746.0.html Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 uhm...8600 er DxX kort...X1950 er DxIX kan egentlig ikke sammenligne dem...nermeste dAAmit kortet du kan sammenligne med er HD2900 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Klart man kan sammenligne DX9 og DX10 kort med å se på pris og ytelse. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 (endret) tar deg en tur her du : ' http://www.crysis-online.com/forum/index.p...opic,746.0.html 8928161[/snapback] Man kan kanskje finne noe brukelig info om man leser igjennom tråden, men Nvidia 7600 eller ATI X1600 Pro som anbefalte kort.. Endret 23. juni 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 tror det var nevnt i en anen tråd at det der ikke er Crysis kravene men heller max kravet for forrige spillet til Crytek. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 tar deg en tur her du : ' http://www.crysis-online.com/forum/index.p...opic,746.0.html 8928161[/snapback] Man kan kanskje finne noe brukelig info om man leser igjennom tråden, men Nvidia 7600 eller ATI X1600 Pro som anbefalte kort.. 8928245[/snapback] Disse minimum/anbefalte specs ser ut til å endre seg hele tiden, og tydeligvis er det jo bare spekulasjoner som det ble nevnt i en annen tråd. En får vel beskjed av CryTek når tiden er inne, utenom det får man bare smøre seg med tålmodighet og ikke ta altfor mange sorger på forskudd. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Du trenger rett og slett både ny CPU og nytt grafikk kort for å få utnyttet et så nytt og kraftig spill bra. Så det vil hjelpe med en av dem, men det vil hjelpe uendelig mye mer å oppgradere begge. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Vel, man kan glemme å kjøre med "ultra quality", men som jeg skrev i en annen tråd tror jeg X1950Pro 512MB vil dra Crysis med ganske høy detaljnivå med moderat oppløsning uten AA om resten av PC'en henger med. Kommer jo også ann på hvor kravstor man er. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg trur jeg heller ville satsa på og kjøpe et DirectX 10 kompatibelt kort for det er MYE letere og kjøre et DirectX 10 spill en et DirectX 9. Pluss at da får du også med noen ganske fete effekter...Vil ikke akkurat si det er dyrt for et DirectX 10 kort for tiden iforhold til hva du får tilbake for det. 8928105[/snapback] Det er nok heller omvendt for øyeblikket. DX10 er langt mer kravstort enn DX9. Men så har vi ikke sett noe fullverdig DX10 enda. Bare spill enten tatt fra konsoll (Lost Planet) og mods til DX9 spill (CoH) Og med DX10 faller ytelsen veldig mye. Det er mulig at det er annerledes med Crysis, siden det er bygget fra grunnen av til å støtte Dual-Core CPU, og med full støtte for DX10. Men per i dag får man mye bedre ytelse kontra grafikk i DX9. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Det er mulig at det er annerledes med Crysis, siden det er bygget fra grunnen av til å støtte Dual-Core CPU, og med full støtte for DX10. Crysis er bygget opp av grunnen av hovedsaklig for DX9. DX10 er også her noe som mer eller mindre er "tacked-on". Men ihvertfall her har det blitt brukt til ytelse forberinger (færre rendering passes etc). Endret 24. juni 2007 av MistaPi Lenke til kommentar
Whitesp0t Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det er mulig at det er annerledes med Crysis, siden det er bygget fra grunnen av til å støtte Dual-Core CPU, og med full støtte for DX10. Crysis er bygget opp av grunnen av hovedsaklig for DX9. DX10 er også her noe som mer eller mindre er "tacked-on". Men ihvertfall her har det blitt brukt til ytelse forberinger (færre rendering passes etc). 8933818[/snapback] hva er det du prøver og si?? at Crysis blei hovedsaklig byggd opp på DirectX 9? For det er veldig feil..Og som jeg sa så er det letere og kjøre Dx10 en Dx9 vis du har pc med dual core og Dx10 kompatibelt grafikkort. Lost planet med Dx10 er helt sykt og det kjører Dx10 ikke no tulle greier, og der merker jeg at Dx10 er letere og kjøre en Dx9..vis du har prøvd og kjøre Dx9 på Vista så merker du ganske fort at det krever en del og vis du prøver et Dx10 spill så merker du at det er 4 ganger bedre grafikk masse mer effekter og at det kjører like høy FPS, det vil si at det er lettere og kjøre Dx10 en Dx9 i forhold til hva du får tilbake i grafikk. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 hva er det du prøver og si?? at Crysis blei hovedsaklig byggd opp på DirectX 9? For det er veldig feil..Og som jeg sa så er det letere og kjøre Dx10 en Dx9 vis du har pc med dual core og Dx10 kompatibelt grafikkort. Når ble DX10 ferdigstillt og hvor lenge har DX10 hardware vært tilgjenglig for utviklerene. Sett dette opp mot hvor lenge CryEngine 2 har vært i utvikling. Som Crytek selv sier: "If you have a high-end DX9 card with an equal level of CPU and memory--basically today's "gamer rig"--you will enjoy Crysis with close-to-D3D10 fidelity. Don't forget that for a long time, we ran the game only on DX9 hardware, even though people thought it was D3D10." "In general, we utilize the new interface of D3D10 to get better performance." Lost planet med Dx10 er helt sykt og det kjører Dx10 ikke no tulle greier, og der merker jeg at Dx10 er letere og kjøre en Dx9..vis du har prøvd og kjøre Dx9 på Vista så merker du ganske fort at det krever en del og vis du prøver et Dx10 spill så merker du at det er 4 ganger bedre grafikk masse mer effekter og at det kjører like høy FPS, det vil si at det er lettere og kjøre Dx10 en Dx9 i forhold til hva du får tilbake i grafikk. 8933939[/snapback] Ta en titt her: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2134588,00.asp Det skal dog sies at Lost Planet er en port fra et konsoll spill og DX10 driverene til ATi og nVidia har nok en del å gå på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå