Gå til innhold

Fikk Thermalright 8800 kjøler idag. Anbefales


Anbefalte innlegg

Ville bare legge ut denne posten til de som har glo varmt skjermkort og som ønske seg ny kjøler til 8800 kortet sitt.

 

 

Vill anbefale den på det sterkeste, tempen sank ifra 62 grader idle ( romtempratur 22 grader) til 42 idle ( romtempratur 27 grader ). Så jeg vill si dette var en stooor forbedreing. Skal påføre ny kjølepasta får å se om tempen synker litt til. Ble litt klattet.

 

Edit: Jeg har ingen vifter dermed ingenlufgjennomstømning i kabinettet mitt. Så med noen vifter i kabinettet så vill kansje tempen synke litt til ;)

 

Edit: Har 8800 gtx

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm ligger på 42 grader idel med mitt Foxconn 8800 GTS helt fra begynelsen men kameraten min som har gainward ligger på 60 grader Idel..Vurderer vannkjøling da, men det er så dyrt  :(

8929172[/snapback]

 

Ikke værst det :) men som jeg skrev så er romtempen 27 grader, så jeg har et håp om at tempen vill synke enda litt mer.

Lenke til kommentar
Hmm ligger på 42 grader idel med mitt Foxconn 8800 GTS helt fra begynelsen men kameraten min som har gainward ligger på 60 grader Idel..Vurderer vannkjøling da, men det er så dyrt  :(

8929172[/snapback]

 

Ikke værst det :) men som jeg skrev så er romtempen 27 grader, så jeg har et håp om at tempen vill synke enda litt mer.

8929490[/snapback]

 

Romtempen min er vel ca 23-26. Pluss at jeg har en 120mm vifte i kabinette som heter luft utenifra kabinette så blir ganske frisk luft i kabinette mitt..Men som sagt kortet mitt holder seg uvanligvarmt...den tempen var da begge var i samme rom og han har mere vifter i kabinette mitt..Kan hende Foxconn har en annen kjøle løsning en vanlig da..En litt sprekere en.

Lenke til kommentar

Den Thermalright-kjøleren har gjort det bra i tester også :thumbup:

 

OT:

Kan noen forklare meg hvorfor ALLE skjermkort-produsenter har kjøleren på "feil" side?

På nettet og alle annonser ser vi bilde av den "stilige" kjøleløsningen i alle regnbuens farger, men når man installerer den i cabbis ser vi jo kun baksiden!

 

Ja, hvis du ikke er en sånn person som ligger med trynet klistra i parketten, og trailersprekken høyt opp i lufta da.

 

PS: med Thermalright sin kjøler får man kjøler og vifte på "rett" side også, mener jeg å huske :dribble:

Lenke til kommentar
Er det denne her fra Thermalright vi snakker om?

8934769[/snapback]

 

Ja

8935761[/snapback]

Så den er altså bedre enn stock-kjøleren... mja... kanskje denne man skulle prøvd.

8938439[/snapback]

 

Den er mye bedre enn en stock kjøleren, tempen var på 39 grader igår, romtemp 24 grader, syns nå det er en veldig forbedring. Når jeg haddde stock kjøleren lå den på 60 grader fullt turtall på vifta ( riva tuner ) en romtemp på 21 grader.

 

Hadde vurder denne til dere som har glo varme skjermkort.

Lenke til kommentar

XFX 8800GTX XXX

Kortet mitt ligger på 85C ved full belastning og ca 75C idle uansett romtemperatur. Jeg har forsøkt med flere luftflyt varianter i kabinettet. Spiller ingen rolle. Det virker som om vifta på kortet synes 75 grader er fint og kortet overstiger aldri 85 grader selv under de varme dagene i begynnelsen av Juni hvor romtemperaturen nærmet seg 30 grader.

 

Derfor er jeg er litt mer interessert i lydnivået på disse kjølerne. Stock viften min er mildt sagt dominerene i stua hehe.

Lenke til kommentar
Er det denne her fra Thermalright vi snakker om?

8934769[/snapback]

 

Ja

8935761[/snapback]

Så den er altså bedre enn stock-kjøleren... mja... kanskje denne man skulle prøvd.

8938439[/snapback]

 

Den er mye bedre enn en stock kjøleren, tempen var på 39 grader igår, romtemp 24 grader, syns nå det er en veldig forbedring. Når jeg haddde stock kjøleren lå den på 60 grader fullt turtall på vifta ( riva tuner ) en romtemp på 21 grader.

 

Hadde vurder denne til dere som har glo varme skjermkort.

8938556[/snapback]

 

 

Hvordan påvirker denne tamperatur på cpu og northbridge? Det blir jo en ny type sirkulasjon i kabinettet med den kjøleren. Hvis jeg forsto det riktig så hadde du ikke vifte på kjøleren...?

 

Edit: Syns foresten den andre Thermalright kjøleren (dual orb) også så interessant ut. Syns absolutt at hw.no snart skal kjøre en test på tredjepartskjølere for 8000 serien da temp på disse kortene har vært et tema lenge her på forumet!

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar
Er det denne her fra Thermalright vi snakker om?

8934769[/snapback]

 

Ja

8935761[/snapback]

Så den er altså bedre enn stock-kjøleren... mja... kanskje denne man skulle prøvd.

8938439[/snapback]

 

Den er mye bedre enn en stock kjøleren, tempen var på 39 grader igår, romtemp 24 grader, syns nå det er en veldig forbedring. Når jeg haddde stock kjøleren lå den på 60 grader fullt turtall på vifta ( riva tuner ) en romtemp på 21 grader.

 

Hadde vurder denne til dere som har glo varme skjermkort.

8938556[/snapback]

 

 

Hvordan påvirker denne tamperatur på cpu og northbridge? Det blir jo en ny type sirkulasjon i kabinettet med den kjøleren. Hvis jeg forsto det riktig så hadde du ikke vifte på kjøleren...?

 

Edit: Syns foresten den andre Thermalright kjøleren (dual orb) også så interessant ut. Syns absolutt at hw.no snart skal kjøre en test på tredjepartskjølere for 8000 serien da temp på disse kortene har vært et tema lenge her på forumet!

8938817[/snapback]

 

Jo jeg kjører en papset vifte, en på 92x92 mm. har ikke sjekket nb enda. venter på at romtempen skal synke litt

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Støtter forespørsel om testing av ekstra kjølere til 8800GTX :D

 

Hva bør man gjøre for å optimalisere luftsgjennomstrømmen i kabinettet når en setter inn flere ekstra vifter på komponentene?

 

Skal klokke det meste, og i mitt nye "Thermaltake Mozart TX" -kabinett, er det fire store vifter bak. Tenker jeg skal sette to og to i par, og la de blåse hver sin vei. Da får jeg blåst innenfra kabinettet hvis jeg drar rør fra to av viftene inn, og kan blåse luften ut mens de to andre suger luften ut igjen. Da slipper jeg å sette til maks hastighet også, det er jo fint :)

Lenke til kommentar
Støtter forespørsel om testing av ekstra kjølere til 8800GTX :D

 

Hva bør man gjøre for å optimalisere luftsgjennomstrømmen i kabinettet når en setter inn flere ekstra vifter på komponentene?

 

Skal klokke det meste, og i mitt nye "Thermaltake Mozart TX" -kabinett, er det fire store vifter bak. Tenker jeg skal sette to og to i par, og la de blåse hver sin vei. Da får jeg blåst innenfra kabinettet hvis jeg drar rør fra to av viftene inn, og kan blåse luften ut mens de to andre suger luften ut igjen. Da slipper jeg å sette til maks hastighet også, det er jo fint :)

8945854[/snapback]

 

Litt på siden av emne, men la gå. Først: For et sjukt kabinett! :)

 

Generellt er ikke noe lurt å ha vifter som blåser hver sin vei ved siden av hverandre. Etter min erfaring roter det bare til luftflyten inni kabinettet Ta inn luft nede/foran/siden og blås ut bak/oppe/toppen. Varm luft stiger jo opp og man får luften til å plukke opp varme fra hele kabinettet på veien igjennom. På Tt sine hjemmesider er det et luftflyt diagram for kabinettet. Sikkert lurt å bruke det som guide.

 

Hehe det monsteret vil nok holde stua god og varm med skikkelig innmat :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...